Luidsprekers voor

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast

Luidsprekers voor

23 mar 2013, 20:02

Graag wil ik een kleine upgrade doen qua audio in de voordeur.

Ik denk aan een 13 of 16.5 cm. composet om het niveau iets op te krikken. Iemand nog tips voor een set met goede prijs kwaliteitsverhouding? Natuurlijk kan je het maximale halen met een extra versterker etc. maar dat ben ik nu 's niet van plan.

Heb het forum al wat afgesnuffeld maar kom niet erg veel tegen. Wat ik in iedergeval zoek is een set ringen waarmee ik de speakers kan monteren op de bestaande gaten. Ben niet zo handig met een frees en mdf dus zoek de kunstof versie. Iemand toevallig nog een setje ongebruikt in de schuur liggen?

Ben benieuwd naar de reacties
Afbeelding :rijden
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast

26 mar 2013, 10:33

Niemand met ervaring of tips?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2013, 11:43

Ja, ik overweeg ook al een tijdje andere speakers, maar ben er nog steeds niet aan toegekomen. Had wel iets gevonden dat me qua prijs/kwaliteit aansprak, op Ebay.de geloof ik. Ff neuzen in m'n archief...

EDIT: Clarion SRE1721S is geloof ik wat NewMINIStuff verkoopt, Focal 165 A1 is wat ik op Ebay vond
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mar 2013, 22:50

Ik heb een tijdje geleden mijn speaker vervangen. Diameter 16cm..

In de carrosserie 2 extra gaatjes gemaakt omdat de gaatjes niet overeen kwamen met die van de officiële speakers..

Omdat ze er niet helemaal goed in passen, tussen speaker en gaatjes ringen en schuimrubber omdat het magneet tegen de achterkant aan komt en de speaker er anders niet in past...

Dan heb je die ringen helemaal niet nodig
schnhvn
Enthousiast
Enthousiast

27 mar 2013, 20:02

Ik denk dat ik voor de focal speakers ga. Is een echt hifi merk en maken mooie producten. Wel even een setje ringen bestellen zodat het allemaal prima past.

Nu 's snuffelen naar prijsverschillen :D
chosenfew106
Be Mini
Be Mini

16 mei 2013, 20:52

Je kan van MDF natuurlijk ook een paar ringen maken. Bij Ron de Vries kosten ze 20,- euro maar AST of een andere automatrialen shop kan ze ook wel leveren.

Terug naar “Interieur en audio”