Elektrisch probleem
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
Bericht
Maar er is toch ook geen stroomkring tussen de plus en 't lasapparaat als de accu wel is aangesloten? Je last namelijk op de massa.... Ik neem direct aan dat je de accu moet loskoppelen, maar vraag me alleen af waarom exact....
Het zal wel te maken hebben met hoogspanning oid.....
Het zal wel te maken hebben met hoogspanning oid.....
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Oldeberkoop
Bericht
Ik verklap ook maar wat me verteld is..
Het zal daar zeker iets mee te maken hebben, piek- en/of inductiespanningen die de boordspanning gaan verhogen en daardoor dingen vernielen.
Vroegah was het vaak de grootste angst dat de accu hierdoor kon ontploffen en de dynamo met gelijkrichter diodes kapot gingen.
Toen waren/werkten de lasapparaten natuurlijk ook anders als nu. Schroeien met die hap was het motto.
Nu zijn de apparaten iets meer geciviliseerd maar heb je meer te maken met delicate elektronica.
Nu niet meer moeilijke vragen stellen! De kennis is nu op..

Het zal daar zeker iets mee te maken hebben, piek- en/of inductiespanningen die de boordspanning gaan verhogen en daardoor dingen vernielen.
Vroegah was het vaak de grootste angst dat de accu hierdoor kon ontploffen en de dynamo met gelijkrichter diodes kapot gingen.
Toen waren/werkten de lasapparaten natuurlijk ook anders als nu. Schroeien met die hap was het motto.
Nu zijn de apparaten iets meer geciviliseerd maar heb je meer te maken met delicate elektronica.
Nu niet meer moeilijke vragen stellen! De kennis is nu op..

- Manick
- Sponsor
Bericht
Als je een ampère meter pakt en die op de plus en op de min kabels zet bij een lopende auto zal je zien dat er even veel ampère wordt verbruikt als dat er weer terug komt in de accu, men zegt o massa dat is gewoon een draad waar niks mee kan gebeuren maar je moest een weten met de huidige auto`s dat ''een'' massa draad een grote rol speelt in het elektronische gedeelte van een auto. zoals ik heb geleerd, wat er uit gaat moet er ook weer in. en dat gebeurt via de massa.
Dus hoe dan ook wat je ook doet, met lassen ALTIJD beide kabels los nemen. Trouwens zie je ook als je massa kabel weer vast zet vonkjes over schieten, dat betekend, wat er uit gaat komt weer terug. het klinkt mess niet helemaal helder maar met de juiste meet apparatuur kan je zo zien wat er mee wordt bedoelt
gr. Manick
P5ycH0 schreef:Maar er is toch ook geen stroomkring tussen de plus en 't lasapparaat als de accu wel is aangesloten? Je last namelijk op de massa.... Ik neem direct aan dat je de accu moet loskoppelen, maar vraag me alleen af waarom exact....
Het zal wel te maken hebben met hoogspanning oid.....
Als je een ampère meter pakt en die op de plus en op de min kabels zet bij een lopende auto zal je zien dat er even veel ampère wordt verbruikt als dat er weer terug komt in de accu, men zegt o massa dat is gewoon een draad waar niks mee kan gebeuren maar je moest een weten met de huidige auto`s dat ''een'' massa draad een grote rol speelt in het elektronische gedeelte van een auto. zoals ik heb geleerd, wat er uit gaat moet er ook weer in. en dat gebeurt via de massa.
Dus hoe dan ook wat je ook doet, met lassen ALTIJD beide kabels los nemen. Trouwens zie je ook als je massa kabel weer vast zet vonkjes over schieten, dat betekend, wat er uit gaat komt weer terug. het klinkt mess niet helemaal helder maar met de juiste meet apparatuur kan je zo zien wat er mee wordt bedoelt
gr. Manick
Onze sponsors