Actieve Subwoofer aansluiten R53

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 nov 2012, 10:58

martijnvanderh schreef:Nog iemand tips waar ik beste signaal en remote kan wegleggen?
De RCA-kabel loopt bij mij via het midden van de auto naar achteren, en de remote/voeding heb ik via de rechterdorpel liggen. Mijn subwoofer zit ook aan die kant in de kofferbak.
martijnvanderh schreef:Welke radio's sluiten mooi aan bij design, kleuren van Mini?
Ik heb geen idee welke radio je hiervoor het beste kunt kopen. Mijn radio heeft witte verlichting, omdat ik de geluidskwaliteit belangrijker dan de kleur van de knopjes vond. :)
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2012, 13:31

Ik heb een casette BOOST radio en achterin ligt een Pioneer TS-WX77A.
Helaas nog onaangesloten omdat ik nog wat kabeltjes mis..

Maar waar sluit ik m aan op mn radio? Want is mij allemaal abrakadabra maar wat ik hier lees voor jullie (vooral Berry) niet!
Afbeelding
foto heb ik geleend van een ander topic..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

29 dec 2012, 20:25

Als het goed is heeft je versterkers RCA en luidspreker ingang wat ik zag op internet.

Je zult dus de luidspreker draden uit je radio splitsen en door trekken naar je versterker. Leg de draden niet langs de voedingskabel van je versterker... (Maar geloof dat de accu bij jou achterin zit zodat je daar geen last van hebt).

Je zou een blokje tussen het blokje wat nu je radio ingaat kunnen zetten zodat je het daar split. Zal best op ebay te vinden zijn of bij bijvoorbeeld de Tunnel in Nijmegen / autoshop Straaten in wijchen / De Heihorst in Zeeland.

Succes
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2012, 22:13

Ik ben er achter gekomen (door hulp van papa), dat je m moet solderen of iets met klemmetjes moet doen..
Afbeelding
Van vak B moet je pin 1, 7 en 3 gebruiken.. toch? :lol:

[edit]iets met typfout[/edit]
Laatst gewijzigd door BMX op 30 dec 2012, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

30 dec 2012, 13:17

je moet uit vak B denk ik 1,3,7 gebruiken denk ik...
Nr 2 is voor de cd wisselaar.
Wil je aan deze draden dan een tulp stekker zetten?

Maak anders even een foto van je sub met welke ingangen je daar hebt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 dec 2012, 14:15

Mijn fout!
Ik bedoelde idd 1,3 en 7. Dus gaat goed komen.

Ik heb 2 tulpstekkers (vrouw) als ingang. Dus ik ga nog ff langs de lokale tuningshop voor een paar meter 3,5jack naar tulp. Dan kan ik meteen een AUX-in maken :)
2 vliegen in 1 klap
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 dec 2012, 15:45

AUX-in aangesloten.. herkent die niet :( Ook niet als ik een mp3 speler aansluit en iets laat afspelen..

Subwoofer doet ook niets.. ja.. lampjes branden..
Miss kan de cacette boost het allemaal niet aan? :(

Iemand die CD-boost te leen heeft om te testen? Anders koop ik me een CD-boost :roll:
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2013, 19:27

Ik zat dit eens even te lezen, Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een oude auto met zo een ingebouwde radio die geen tulp uitgang om aan een versterker aan te sluiten.
zomaar tulpstekkers aan je speakerdraad zetten kan wel, maar dat werkt niet heeft met een bepaald signaal te maken(heb het zelf geprobeerd :lol: )

Je hebt van die speciale adapters die van een +- van een speaker een tulp aansluiting signaal maakt zegmaar. ik heb gewoon een speaker draad gepakt daar die adapter tussen gemaakt.

En daarna naar de versterker met tulpkabel op de adapter aansluiten. En dat werkte uitstekend. subwoofer op het juiste kanaal op de versterker aansluiten en je hebt geluid! nadeel van een standaard radio is dat je weinig kan spelen met de instellingen van de radio om zo de het uitgaande geluid aan te passen, kan soms ook op de versterker volgens mij.

Ik denk als je een +- speaker draad naar tulp signaal adapter, en een tulpkabel scoort het goed moet komen.

Terug naar “Interieur en audio”