Ik heb een tijdje zitten kijken naar vervangende radio's voor in mijn Cooper, want ik wilde ook MP3's af kunnen spelen. Via de originele CD53 radio in mijn Cooper uit 2002 kan dit niet. Echter vrijwel alle aangeboden radio's passen niet bij de rest van het interieur. Glitter, LED en plastic. Op zich wel mooi maar het past er gewoon echt niet bij.
Toen kwam ik op Marktplaats een advertentie van Motrade tegen. Ze hebben interfaces die je op de achterkant van je radio aan kunt sluiten, zodat de poort voor de CD wisselaar wordt gebruikt. Je hebt hier de keuze uit een interface die alleen MP3 en WAV files doet via een USB stick of geheugenkaart, of je kunt een duurdere versie kopen waarmee je ook kunt streamen en via de bluetooth je radio als carkit kunt gebruiken.
Motrade
Omdat ik toch nauwelijks bel in de auto heb ik voor de eerste eenvoudige versie gekozen. Dus de gok gewaagd en de 'Motrade' interface besteld. Montage gaat precies zoals via de diverse PDF's op hun website, met wel een paar aandachtspunten;
- Het uitbouwen van de radio gaat gemakkelijk, kwartiertje werk volgens de instructies.
- De antenne aansluiting achterop de radio is erg fragiel en gaat stuk las je iets te veel kracht uitoefent voor het verwijderen. Dit overkwam mij dus ook, maar met wat knutsel- en soldeerwerk kreeg ik het weer gefikst.
- Let goed op dat je juiste kabels krijgt voor aansluiting achterop de radio. Ik kreeg eerst ook een verkeerde kabel maar er werd mij zonder enig protest alsnog de juiste kabel toegestuurd. Top!
- Achter de Mini autoradio is geen ruimte om het extra kabelblok kwijt te raken. Ik heb 'm uiteindelijk onder de radio gefrommeld en met wat voorzichtig aanduwen kon alles uiteindelijk weer dicht.
- Afspelen: Maak een memory stick met 9 directory's: CD01, CD02 CD03 t/m CD09. Meer directory's kan de CD53 radio niet aan. Deze directory's kun je dan wel tot 99 volproppen. De geluidssterkte van de MP3's is op de een of andere manier een stuk zwakker dan de radio dus bij wisselen tussen radio/CD/MP3 het volume terugdraaien anders zit je ineens in een 3FM boomcar.
De interface werkt verder probleemloos, ik heb 'm met dubbelzijdig tape achter de aanstekeraansluiting geplakt. Blij met de ruime muziekkeuze nu in m'n Mini!!
MP3's afspelen via originele CD53 radio
- ArCooper
- Leerling Mini lid
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Ik heb ergens gelezen dat je het ingangsvolume kunt regelen.
Als je met de audio knop waar je ook de bass etc regelt doorloopt kom je bij een volume regeling voor de AUX (mits deze aangesloten is).
Nu weet ik niet of dit ook voor de CD wisselaar ingang geldt, maar dit zie je snel genoeg.
Ron.
Als je met de audio knop waar je ook de bass etc regelt doorloopt kom je bij een volume regeling voor de AUX (mits deze aangesloten is).
Nu weet ik niet of dit ook voor de CD wisselaar ingang geldt, maar dit zie je snel genoeg.
Ron.
- ArCooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Hier de reactie van Motrade over de volumeregeling:
Wat betreft volume hebben we niet eerder berichten gehad dat dit lager is dan het normale volume.
De suggestie op het forum om dat via de radio te regelen lijkt me plausibel, maar ik weet ook niet hoe dat moet.
Als de stick op een ander muziek apparaat ook zachter afspeelt kan het mogelijk liggen aan het volume waarmee de muziek is opgenomen op de stick. Via iTunes kun je dit bijvoorbeeld regelen, hoe dat bij andere pakketten gaat is me onbekend.
Goede kans dat het dus aan mijn MP3's ligt. Het valt me ook op dat het volume verschilt per 'CD'.
Wat betreft volume hebben we niet eerder berichten gehad dat dit lager is dan het normale volume.
De suggestie op het forum om dat via de radio te regelen lijkt me plausibel, maar ik weet ook niet hoe dat moet.
Als de stick op een ander muziek apparaat ook zachter afspeelt kan het mogelijk liggen aan het volume waarmee de muziek is opgenomen op de stick. Via iTunes kun je dit bijvoorbeeld regelen, hoe dat bij andere pakketten gaat is me onbekend.
Goede kans dat het dus aan mijn MP3's ligt. Het valt me ook op dat het volume verschilt per 'CD'.
Simplify, then add lightness. (Colin Chapman)
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Onze sponsors