Waar vind ik een plus?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Waar vind ik een plus?

10 dec 2006, 19:22

Voor de olietemperatuurmeter zoek ik ergens een punt in de auto waar stroom op komt te staan (een + pool) als ik de verlichting aan doe.

Zelf zat ik te denken aan de sigarettenaansteker gezien die een oranje ring heeft die verlicht wordt als je de verlichting aan doet.

Is hier gemakkelijk bij te komen (zo ja, hoe) of heeft iemand een beter idee?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 dec 2006, 21:32

Hier is goed bij te komen maar de downtubes en middenconsole rond de versnellingspook moet er dan even af. Je kan niet de sigarettenaansteker er uit rukken omdat juist het lampje links zit.

Anders kijk even naar de officïele inbouwhandleiding van de Extra Instrumentenset om te kijken waar BMW het vandaan haalt?

Zo ver ik kan zien wordt het daar vanachter de radio weggehaald en wel bij GR/RT (Grün/Rot) oftwel groene kabel met dun streepje rood. Niet te verwarren met RT/GR die daar ook loopt :)
Laatst gewijzigd door Berthil op 10 dec 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 22:28

die groen/rode draad achter de radio, is dat er eentje waar stroom doorheen gaat als de lampen aangaan? Of gewoon een draad waar stroom op komt te staan als je het contact omdraait?

Bij nader inzien is een draad waar stroom op komt te staan als je het contact omdraait wel zo handig, anders werkt de meter niet als je je lichten uit hebt :lol:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 dec 2006, 22:48

Dat zal pas aan gaan als de verlicthign wordt aangezet, dat is tenminste bij mij zo en de dealer heeft het ingebouwd.

Als je gewoon een geschakelde plus wilt kun je die ook van de radio halen, sigarettenaansteker of zelfs van de ODB stekker als je kijkt naar de JCW Shiftlight inbouwhandleiding.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2006, 23:07

nja op zich rij ik toch altijd met verlichting aan, dus maakt weinig uit... beetje in dubio want als ik de olietempmeter aan wil hebben gaat automatisch de verlichting ervan branden...

denk dat er achter de radio wel zo makkelijk bij te komen is? loopt er ergens een doorgang van het vakje onder het stuur naar de middenkolom waar de radio inzit?
MF
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 dec 2006, 23:55

Sid schreef:denk dat er achter de radio wel zo makkelijk bij te komen is? loopt er ergens een doorgang van het vakje onder het stuur naar de middenkolom waar de radio inzit?
Achter de radio kom je er heel erg makkelijk bij. Van onder het stuur naar de radio toe kan je zo een kabel trekken, achter het plastic is het eigenlijk gewoon 1 groot geheel.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 dec 2006, 00:04

Ik zou de verlichting en stroom voor de meter dus ook apart schakelen, wel zo netjes. De extra instrumentenset haalt ook de stroom voor de meters van de sigarettenaansteker.

Het lampje van de sigarettenaansteker heeft trouwens geen aarde via een draadje, die is direct op de min van de sigrattenaansteker geschakeld via een metalen lipje.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 09:20

Van onder aansteker is makkelijk is mij zelfs gelukt.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 18:37

Terug naar “Interieur en audio”