Keuze radio: Kenwood of Alpine?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

01 jul 2009, 15:32

jimmysx schreef:Zou je ook niet de originele stuurbediening willen gebruiken en navigatie ineen???
Ik heb nu een JV KD-NX5000 en een losse parrot, maar op de JVC kan ook een BT module en een iPod interface. Ik kan middels een optionele kast en kabels mn MF stuur gebruiken om volume te besturen en de volgende of vorige track/zender te kiezen. Je hebt ook meteen ruimte voor externe subwoofers en andere versterkers om je systeem uit te breiden.
Ik ben dr blij mee en ik hoop dat je wat aan de informatie hebt!

Grtz Jimmy 8)
Klink mooi, maar helaas heb ik geen stuurbediening. Qua looks is alpine wel apart, maar overal lees ik wel dat het een goede radio is met parrot achtergrond :D .. Wil alleen de radio hier ergens in de buurt eens zien en horen, maar kennelijk nergens leverbaar (omgeving maastricht).

Ook heb ik ergens hier gelezen dat iemand bewust gekozen :dansen had om hetzelfde display verlichting als de klokken te nemen. HAd ik nog niet over nagedacht, maar wel een goed punt. Van de alpine kan ik nergens vinden dat het display aangepast kan worden.
Radio's met wel die optie is weer zeer beperkt als ik ook nog handsfree en ipod aansluiting wil Koffie!
Mini Cooper countryman :rijden
lassekjus
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 jul 2009, 10:55

Dit lijkt mij een goede keuze icm de iphone 3gs die ook audio over bluetooth kan afspelen.

Pioneer DEH-600BT
http://tinyurl.com/lhetmn

De vraag is alleen of zoiets in mijn mini past? 2004 met boost radio.
Zou de stuurbedeniening dan ook nog werken? En hoeveel kost zoiets om in te laten bouwen?
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

04 jul 2009, 11:14

Hoi,

Zou zeggen, kijk eens op kieskeurig
http://www.kieskeurig.nl/autoradio/pion ... ws/279236/

De alpine waar ik het over heb kost niet veel meer en komt beter uit de test :D
wickie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

13 jul 2009, 15:05

Hoi,

Heb zelf een kenwood recentelijk vervangen voor een Alpine CDE 103BT. Aan de bediening van de Kenwood kon ik zelfs na enkele maanden niet wennen. Toen de Alpine met ingebouwde BT uitkwam was de keuze dus vrij eenvoudig en geen moment spijt van gehad.

Succes
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

13 jul 2009, 23:18

Wordt ook de alpine. Ik heb bij verschillende zaken info opgehaald en keer op keer prijzen ze de alpine 103bt de lucht in.
Alleen op het moment als ik wil bestellen hoor ik niks meer :cry: :roll:
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

17 jul 2009, 16:21

Dinsdagavond de alpine besteld en vandaag in huis :D .
Net effe snel aangesloten met de ipod en een geweldig geluid. Naar mijn idee veel beter dan de standaard radio :lol: . Nu nog eens de handsfree testen. Moet alleen nog een antenne stuk aanschaffen want ik heb dus wel een aparte aansluitstuk voor antenne nodig :| (iemand toevallig 1 liggen?)
minipino77
Enthousiast
Enthousiast

23 jul 2009, 11:23

Nou :lol: hij zit erin :evil: . De eerste radio kon ik terug sturen ivm het niet werken van de cd speler :oops: . Uiteindelijk gisteren een nieuwe gekregen met verloopstuk voor antenne. Wat blijkt :p Heb ik 2 mannetjes pluggen voor de antenne >:( . Nu kon ik de radio nog niet erin zetten want een koppelstuk hiervoor weer kon ik niet vinden. Maar goed, provocorisch verbonden werkt ook :yeah . Moet zeggen, voor degene die een radio zoeken:
De alpine is een mooie radio met een GEWELDIG geluid, makkelijke ipod functie en een zeer goede handsfree functie. Bediening vind ik makkelijk en heb net gebeld ermee in de auto en van beide kanten goed verstaanbaar.
Een aanrader dus :))

Terug naar “Interieur en audio”