Inbouwen Auto radio ??

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Jeroenkik
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Inbouwen Auto radio ??

27 mei 2006, 14:00

Beste Mede Mini rijders, ik zit met een probleempje,,
ik rij sinds een maand in mijn mini,, en heb een cassette cd speler van orgineel mini in mijn auto zitten :( , nou ik heb via een mede klasgenoot een orginele nieuwe mini cd speler op de kop getikt voor 150 euro.. vond het wel een mooie prijsje,, Maar nu even toe the POINT,,

Ik weet niet hoe ik hem moet inbouwen,, hebben 1 van jullie geen tekeningen,, ik dacht die 2 palen las maken en that's it.. maar niet dus,,

ik moet waarschijnlijk alle kappen los maken,, zou iemand misschien zo duidelijk mogenlijk of door middelk van tekeningen kunnen beschrijven hoe ik me nieuwe radio kan inbouwen,, of beter gezegt die andere eruit halen!...

In iedergeval hartelijk dank,

Jeroen kik :P
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

27 mei 2006, 14:13

Op www.mini2.com staat een mooie beschrijving in de DIY-sectie (How to change the head unit) hoe je alles moet loshalen. Alleen de palen is dus niet genoeg, ook de radio zit erin vastgeschroefd.

http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq= ... _head_unit

(Heb je de radio van Sparky gekocht, want die kreeg ook al aansluitproblemen. zie elders op dit forum
Omdat de bekabeling tussen een Wave/cassette en Boost/cd toch behoorlijk verschilt.....)
sparky
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 mei 2006, 14:52

Hetzelfde is mij toevallig vanmorgen gelukt

heel eenvoudig:
1. schroef losdraaien onder kilometerteller (rechtsonder)
2. lostrekken van dashboardkap (genoeg kracht zetten en dan komen clips los)
3. contrastekker kopen bij BMW oem artikelnummer 61126913957

that's all (was wel veel uitzoekwerk voordat ik wist wat ik moest hebben.

Terug naar “Interieur en audio”