Ipod Classic 80 GB

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Timitri
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Ipod Classic 80 GB

08 feb 2008, 23:56

heej mensen!
Ik heb pas geleden een Ipod classic gekocht, prachtig dingetje! maar ik wil ook in de auto goed kunnen luisteren, dus ik kocht iets in de winkel want via een fm ferquentie loopt, en dat ruist constant, f**k irri,
ik heb daarbij ook een probleem dat steeds die ipod beweegt want hij ligt natuurlijk nergens vast!

ik zoek dus die ene oplossing, en dat is een houdertje voor de classis, met een kabeltje waarbij de ipod wordt opgeladen en waarbij ik geen ruis heb bij het afspelen van de Ipod,

Is hier misschien een systeem voor dat echt goed werkt?? ik heb een standaart mini radio, 1 cd wisselaar met fm , zonder aux
ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Grtt Tim
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2008, 00:03

Misschien dat je het benodigde kabeltje op www.icepod.nl gevonden kunt krijgen.

Veel succes! 8)
Mugello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 feb 2008, 09:02

Hoi Timitri,

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar ben wel al een paar stappen en euri verder. Surfend door het forum kwam ik vaak de Icelink (dension) oplossing tegen. Ik heb de gateway 300 aangeschaft bij KEW (zoek op internet). Van belang is het type radio boost of wave en type Ipod (ik heb ook de classic, maar het blijkt dat ie niet volledig door de gateway300 wordt ondersteund). Hoe je je eigen type radio kan herkennen is mij nog steeds niet duidelijk. Men refereert in het algemeen naar de handleiding, daar staat het op. Nou, die heb ik dus niet (2ehands), dus ik heb maar vertrouwd op de rekening. In eerste instantie is de gateway makkelijk te installeren, maar dan moet je wel e.e.a. van je middenconsole loshalen. Als je het dashboard links onder het stuur lostrekt (letterlijk!), dan kun je net bij de stekker, maar het is een gigantisch gepriegel om deze los te krijgen. Uiteindelijk lukt het dan ook niet om deze eruit te trekken en moest ik alsnog de middenconsole loshalen. Dan is het ook simpel, stekker erin, Ipod eraan en...... het werkt niet. Ik had de originele kabel van de Ipod in de USB aansluiting gestoken. Maar dat werkte niet. USB stickje werkte ook niet. Dan nog maar eens zoeken en denken en ergeren. Uiteindelijk blijkt dat je nog de Dension docking kabel (49Euro!!!!) moet aanschaffen. Idioot duur vind ik. Dus maar even een 3.5mm aux kabeltje gekocht (6,95),...... werkte ook niet :evil: Nog eens de handleiding bekeken,.... resetten van de gateway helpt misschien. En jahoor: even vantevoren de zekering van de radio verwijderen (2 stuks), wachten om te resetten en.... doet het! Maaaaarrr: Het stemmetje van de navigatie is er niet meer en de CD speler doet het ook niet meer (hoeft niet, maar staat wel in de handleiding dat ie het nog zou moeten doen). Met de aux-kable kun je overigens niet de Ipod bedienen vanaf het stuur of radio (head-unit noemen ze dat overal?), dus ik denk dat ik alsnog de docking kabel moet aanschaffen.... Nou, voordat ik dat doe wil ik toch eerst zeker weten of de navigatiestem het weer doet. Al met al vind ik het dan wel een dure oplossing. Voor dat geld heb je bijna nog een Ipod classic erbij.

Dus: als iemand weet hoe ik mijn navigatie stem weer "aan de praat krijg" :) dan ben ik alweer een stap verder op weg.
Al met al vind ik het toch een heel gedoe en ben nog niet helemaal overtuigd van de gateway. Dus: voor je eraan begint, heel goed alles uitzoeken! Zoek goed rond op dit forum, daar staat al heel veel op.

Mijn mini is overigens van 2003 (Cooper S), ingevoerd uit duitsland met een boost radio (met casette).

Succes
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 feb 2008, 00:17

Gelukkig heeft Remmie je de oplossing gegeven voor de navigatiestem, knap gevonden van Remmie 8)

Een FM transmitter voor de iPod is weggegooid geld, dan kun je nog beter de Aux kabel kopen voor 45 Euro. Beter is de al genoemde Dension IceLink Plus.

Terug naar “Interieur en audio”