Boordcomputer/navigatie doet het soms niet

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Boordcomputer/navigatie doet het soms niet

22 okt 2007, 10:15

Mijn boordcomputer/navigatiesysteem heeft volgens mij last van de kou. Sinds enkele dagen doet hij het niet als ik 's morgens (in de kou) naar mijn werk rijd. Op de terugweg, aan het eind van de dag, is er niks aan de hand en werkt het allemaal gewoon. Is dit de kou of vocht? Ik kan zelf namelijk zo gauw niets anders bedenken. Heeft iemand hier ervaring met dit porbleem of misschien een oplossing?
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 okt 2007, 10:31

Ondanks dat ie uit Engeland komt lijkt de MINI zich toch niet zo fijn te voelen in de kou...

Wellicht heb je hier iets aan Tom:
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... -cold.html
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 okt 2007, 13:32

Nexus schreef:Wellicht heb je hier iets aan Tom:
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... -cold.html
Bedankt, ik zal er naar kijken.
Bisazza
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 okt 2007, 11:20

Beste Tom...

Ik heb dit probleem ook gehad. Het navigatiesysteem is gewoon gevoelig voor temperatuursverschillen. Bij mij deed hij bij warm weer niet en bij koud ook niet... soms 2 dagen niet en dan weer wel... uiteindelijk bleek mijn lezer gewoon defect te zijn... Nieuwe kostte mij toen € 1421,55 ex montage, ex BTW en incl. inruil van mijn toenmalige huidige DVD-lezer. Kostbaar geintje maar nu doet hij het eigenlijk onder alle weersomstandigheden weer super plus ik had meteen een update te pakken.
Kan je mij aangeven wat er precies staat als hij het niet doet?
Ik hoop van harte dat je lezer niet aan het aftakelen is.
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 okt 2007, 13:37

Wanneer het kouder is dan 6/7 graden, blijft mijn scherm gewoon zwart. Als ik dan een stuk heb gereden en even later weer instap, doet hij het wel weer omdat alles is opgewarmd. De link die Nexus hier boven heeft geplaatst, heeft mij al redelijk duidelijk gemaakt wat het probleem is: elektronische delen die niet goed bestand zijn tegen kou. Dit hadden de meeste CD-navigatie systemen en de enige remedie is een volledig nieuwe computerunit. Inderdaad een prijzige oplossing.

Terug naar “Interieur en audio”