’Mini Mini op komst’

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

’Mini Mini op komst’

16 jul 2010, 21:17

Autonieuws | ’Mini Mini op komst’

Afbeelding

De volgende variant van de Mini-familie zou best nog wel eens een… Mini-versie kunnen zijn. Volgend voorjaar zien we daar waarschijnlijk meer van.

Wat doe je als je al een hatchback, stationwagen, SUV, speedster en coupé van een model in het programma hebt? Juist ja. Dan wordt het tijd voor een Mini-versie. Dat geldt ook voor Mini zelf. Het Amerikaanse Autoweek heeft het gerucht opgevangen dat er op de volgende Autosalon van Genève, die begin volgend jaar wordt gehouden, een concept car te zien is van een model van Mini dat de concurrentie moet aangaan met de Smart ForTwo en de Toyota iQ.
De auto is geplaatst op een ingekorte wielbasis van de huidige Mini. Het is nog onduidelijk wat de indeling van het interieur wordt. Een vierpersoons configuratie lijkt te hoog gegrepen. Het is aannemelijker dat de auto een tweezitter wordt of een indeling krijgt à la de iQ, met één zitplaats voor volwassenen achterin.
Op de beurs in Genève wordt de mening van het publiek gepeild. Pas daarna wordt besloten of de Mini Mini, waarvoor ook de naam Mini Minor wordt genoemd, daadwerkelijk in productie gaat. “Het idee van een kleinere Mini bestaat al langer,” zegt een bron bij BMW tegen Autoweek. “Het zou prima bij het merk passen. het is een hele klus om een goed ogende kleine auto te ontwerpen maar het is nog moeilijker om er daarna geld aan te verdienen.” In elk geval zal de komende concept car meteen laten zien hoe BMW het uiterlijk van de Mini’s van de toekomst ziet.

Bron: Autoweek
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

17 jul 2010, 16:07

Ik zou het geweldig vinden. Als ie dan nog net zo goed zou rijden al onze huidige Mini's, dan zou ik het wel weten....
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

17 jul 2010, 16:29

Dit zou enorm gaaf zijn zeg !!! maar ik hoop dan echt ENORM dat het ook echt een MINI wordt, dus een soort reincarnatie van de classic. maar dan zonder roest :lol:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

18 jul 2010, 13:32

Hopelijk krijgt ie wel een neus enzo, en niet zo'n smart/aygo vorm.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

18 jul 2010, 14:14

Denk je nou echt dat een merk als BMW met zo'n smurfenauto komt? (Zullen we de Isetta uit de jaren 50 en 60 even vergeten?). Mercedes is redelijk op zijn bek gegaan met zijn A- en B-klasse en niet alleen vanwege de Elandproef, dus ik denk dat de Minimini (ze zouden ook niets aan die naam moeten veranderen) er gewoon uit gaat zien als een .... tja... Minimini >) , dus inderdaad een beetje als een classic Mini.

Ik bedoel, de Countryman ziet er toch ook nog steeds uit als een Mini (Maximini was een leukere naam geweest; er heeft trouwens ooit een Austin Maxi bestaan) .
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

18 jul 2010, 15:10

De isetta komt ook terug las ik. Kijk maar eens op autoweek. Ben benieuwd naar die kleintjes.....

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”