Bonkey meets Igrafico

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

Bonkey meets Igrafico

13 jun 2010, 20:57

BONKEY MEETS IGRAFICO

Het begon eigenlijk allemaal bij de “rolling shots” meet.
Rick en ik hadden het erover dat ik wel is een professionele fotoshoot wilde doen
om zo eindelijk eens mooie foto’s van mijn mini te hebben.
Rick zei dat hij dit wel wilde proberen en zo stond de eerste afspraak in de steigers.
Al snel bleek dat Rick bij zijn woord bleef en zo hebben we een afspraak gemaakt.
Vrijdagavond 21 mei zouden we wat gaan proberen.
Toevallig bleek het die dag gigantisch mooi weer te zijn. Afgesproken bij de Texaco
In Breukelen. En zo ging ons avontuur (bleek achteraf) te beginnen.

We reden naar een oude fabriek toe wat compleet vervallen was en bomvol lag met rotzooi.
Lege spuitbussen, vuilnis, oud ijzer, afvalhout zelfs zakken met oude wietplanten.
De muren stonden vol met graffiti. Kortom de perfecte locatie voor een fotoshoot!

Afbeelding

Maar ja hoe komen we binnen?!
Het leek onmogelijk. Voor de achteringang stond een zwaar ijzeren hek met een
ijzeren slot erop. De voorkant van het gebouw had 3 ingangen. Waarvan 1 afgezet met
een container. De tweede ingang was gebarricadeerd met zo een berg vuil wat onmogelijk
te verplaatsen was hoe graag we het ook wilde. De derde ingang was vrij toegankelijk maar
was een zandbak onmogelijk om doorheen te rijden met de mini.
Wat nu ….?? De perfecte locatie maar geen toegang!
We besloten wat foto’s voor het gebouw te maken en ik liep eens naar binnen om het indrukwekkende
gebouw van binnen te bekijken. Al snel kwam ik planken tegen die me op een idee brachten.
“oprijplanken voor over het zand”. Maar in bijna alle planken zaten spijkers. Uiteindelijk toch wat bij elkaar kunnen zoeken en het leek ons een goeie oprit.

Afbeelding

Nog wat isolatie dekens over het stuk geslagen glas gelegd voor de ingang en zo gingen we proberen de mini naar binnen te rijden.

Afbeelding

Het zweet brak me wel een beetje uit bij de gedachte dat ik straks met een lekke band vast stond in
een junkie fabriek. Rick begeleidde me over de planken en hij stond zo goed als binnen.

Afbeelding

Al snel zagen we door de omgeving en weersomstandigheden dat het gigantisch mooie foto’s zouden worden. De weerspiegeling van de zon door het stuk geslagen glas en de weerkaatsende graffiti op de auto waren te gek! Na wat foto’s te hebben geschoten hebben we de mini er weer uit
gereden omdat we best honger hadden gekregen. Onderweg naar de MC nog een mooi viaduct tegen gekomen waar we nog wat foto’s hebben geschoten.

Toen de magen weer gevuld waren besloten we naar een locatie te rijden in de vorm van een
oude fabriek. Eerst wat foto’s gemaakt met de fabriek op de achtergrond.
We wisten dat ze het niet op prijs stelden dat er op deze locatie foto’s gemaakt zouden worden
zonder toestemming maar toch trokken we onze stoute schoenen aan en besloten Rick
zijn mini buiten de poort te zetten en samen met mijn auto het terrein op te rijden.
We zouden snel wat foto’s maken en weer vertrekken. In een mooi hoekje zetten we snel de mini neer.
Na wat aanwijzingen van Rick hoe ik de mini neer moest zetten begon hij foto’s te maken.
Dit bleek van korte duur te zijn. Achter ons werd hard geschreeuwd en er kwam een man op ons
afgestormd. Eigenlijk wilden we hard wegrijden maar ik dacht wat kan zo een man nou uiteindelijk doen. Het scheelde dat ik niet bang ben aangelegd en bedacht me snel wat ik zou zeggen.
De bewuste man keek erg boos en al snel vroeg ik ”waar is hier eigenlijk de uitgang?”
De man keek eerst verbaast en zei toen boos ”ja die geintjes daar trap ik niet in die andere jongen had een camera”. Diep van binnen moest ik lachen om mijn eigen opmerking en zei tegen de man
“is het mogelijk hier een keer een fotoshoot te doen dan?”
Vervolgens begon de man enthousiast te vertellen hoe en wat ik moest doen om dat te
bewerkstelligen. Ik ging er happig op in en vertelde de man wat hij wilde horen. Ondertussen hadden we al 40 foto’s gemaakt en zeiden dat we het volgende keer met toestemming zouden doen ….
En zo reden we weer weg. Toen we om de hoek waren moesten we toch wel een beetje lachen.
Daarna besloten we weer terug te gaan naar de andere locatie omdat we er niet over uit gepraat
raakten hoe mooi die locatie was. De rijplaten die we gebruikt hadden lagen er nog maar eigenlijk
wilden we verder het object in. Ik ging wat verder het gebouw binnen en trok wat deuren open.
Ik kwam veel slaapvertrekken tegen van zwervers maar er was niemand aanwezig.

Afbeelding

Uiteindelijk kwam ik kantelplanken van een oude garagedeur tegen. Dit leken mij mooie rijplaten om nog verder het gebouw in te rijden.

Afbeelding


Dus weer op aanwijzing van Rick over de platen gereden en zo stonden we er nog verder in het gebouw.
Je hoorde veel gepiep en gekraak van de onderkant tegen het hout maar het ging allemaal net goed.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna verder gegaan met foto’s maken tot Rick zijn collega aan kwam rijden die ons zou helpen met
De “rolling shots”. We reden de snelweg op bij de a2 richting Amsterdam.
Na heel wat foto’s zijn we er weer af gegaan. Rick en Yg (collega) vonden dat de zon nog te hoog stond
Voor de perfecte shots. We reden naar een carpoolplek waar we Rick zijn mini hadden geparkeerd.
Een volle accu gehaald en gewacht tot de zon op de perfecte hoogte stond. Snel de snelweg opgedoken omdat de zon nu snel zou gaan zakken. Yg maakte de foto’s en Rick reed.
Yg hing op rare manieren half uit de auto om foto’s te maken.
Veel mensen op de snelweg vroegen zich af wat we aan het doen waren.
Wat wel leuk was om te zien was dat mensen in hielden om ons goeie foto’s te laten maken.
Dat vond ik echt te gek!
Na drie kwartier heen en weer rijden stond de zon zo laag dat het te donker was om goeie shots
te maken. Daarom reden we terug naar de carpoolplaats. Rick en Yg kwamen lachend de auto uit
en zeiden dat we er daar zeker wel een paar van konden gebruiken.
We begonnen om 16.30 en om 22.30 en 1200 foto’s verder besloten we de dag af te sluiten met
Een drankje.
De dag zat erop ...

Hier nog een link naar alle beste fotos van de 1200 geschoten:
http://www.igrafico.nl/
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

13 jun 2010, 21:04

Wauw dit vind ik nou zo leuk, een cool verslag over een coole MINI.

Heel erg leuk om dit soort dingen te lezen!

Super ! :icon_top:
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

13 jun 2010, 21:04

ik vroeg het mezelf al af....HOE?...TOP dit echt super :icon_top:

hoezo inspiratie :mrgreen:
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

13 jun 2010, 21:07

Trouwens ook mijn complimenten voor de hele mooie foto's aan Rick en zijn collega ! 8)
m4TTi
Be Mini
Be Mini
Locatie: Eppegem
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 aug 2008, 13:59

13 jun 2010, 21:39

DIKKE PICS!

dikke locatie is dat daar!
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

13 jun 2010, 21:42

@ida:thx ik denk ook dat het een leuk stukje is om te lezen :D
@walther:thx mensen zoals jij weten ook dat een foto niet"zomaar"een foto is :D
@m4tti:thx
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

13 jun 2010, 22:19

damn dikke pics 8)
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7194
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

13 jun 2010, 22:24

mooi verslag en natuurlijk mooie foto's!
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

13 jun 2010, 22:26

Super mooie foto's 8) 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

13 jun 2010, 22:43

Leuk stukkie om te lezen! En echt nogmaals, prachtige foto's.

Top Graffiti "Rein RIP"


iDD
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

13 jun 2010, 22:51

Wat een schitterende foto's zijn dit geworden :shock: :-))! Heel leuk ook om het verhaal erachter te lezen 8). 1200 foto's :shock

Goed werk, mannen :icon_top:!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

14 jun 2010, 00:58

Hell yeah :yeah:

Je hebt fotoshoots en je hebt... FOTOSHOOTS!!!

Damn, WAT gaaf! 8) 8)

Dikke MINI, dikke locatie en DIKKE foto's! Helemaal TOP! 8)
(Rick je zou er echt meer mee moeten doen man! Beestachtige foto's!)


En erg leuk om het hele verhaal van de dag te lezen!! 8)

Trouwens, kan zoiets niet op de frontpage??, dit is toch supergaaf! ;)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

14 jun 2010, 10:46

Super vet!

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”