Bedankt voor de info. Zal even met mijn camera gaan experimenterenk33z schreef:Dank voor compliment. Ik moet zeggen dat deze foto's niet zo gek veel voorstellen. Wil je mooie foto's maken die anders zijn als deze 13 in een dozijn foto's moet je daar gewoon meer tijd voor nemen. Mooie locatie zoeken langs de baan en een aantal keer verkassen zodat je een leuke, diverse, reportage krijgt. Dit zijn slechts een aantal 'snapshots'.Maaij schreef:@k33z,
Erg mooie foto's. Mag ik vragen welk camera je hebt? Wat voor instelling kan je het beste gebruiken bij zulke foto's?
Ik gebruik een Canon 1D MKII met daarop een in dit geval bij de foto's van berthil een 24-70 2.8L en bij hans de 70-200 2.8L.
Kwa instellingen is het een beetje spelen. In dit geval had ik de camera op "TV" gezet, dit is de sluitertijd voorkeuze. Hiermee bepaald de camera het diagrama bij een door de gebruiker ingestelde sluitertijd.
Om een beetje dynamiek in de foto's te krijgen kan je met de auto meebewegen (pannen) met een sluitertijd tussen de 1/200 en de 1/400. Hierdoor is de auto scherp en de rest onscherp. Dit werkt het best als je een auto van de zijkant pakt. Van voren en van achteren is het een beetje proberen om toch dynamiek te houden maar geen bewogen auto's.
Ik fotografeer niet vaak auto's omdat ik het nogal snel saai vind, iedere rond hetzelfde plaatje schieten.
Voor de geinteresseerden: www.keesvermeer.nl
Is nog tijdelijk maar geeft al een klein beetje een beeld.