Voor deze editie heb ik mijn keuze laten vallen op het circuit van Bilster Berg. Dit is 1 van de nieuwste circuits in de regio met een erg uitdagende en technische lay-out. Daarnaast zit er veel hoogte verschil in het circuit, het hoogte verschil per kilometer is zelfs meer dan op de Nürburgring!
Het circuit wordt veel gebruikt als testcircuit voor verschillende raceteams en autofabrikanten en af en toe is er een circuitdag.
Het circuit ligt 180km/2 uur vanaf de grensovergang op de A1.
In samenspraak met Peter van Drivingfun heb ik een programma voor de NewMINIclub op het circuit opgesteld. Daarna hebben we de mogelijkheid om daar nog rond te kijken en te genieten van al het moois op de baan. Vervolgens kunnen we daar lunchen en daar is mijn idee om via een toeristische route van ongeveer 1,5 uur (die ik zelf in elkaar zal zetten) richting de grens te rijden waarna ieder weer huiswaarts kan gaan.
8.00 uur: Melden op het circuit
9.00-10.00 uur: Circuit rijden
+/-12.00/13.00 uur: Lunch
Het circuitrijden zal voor ons plaats vinden achter pacecars. In samenspraak met Peter leek ons dit de beste en meest veilige optie om op dit circuit te rijden. De reden hiervoor is de vele blinde bochten, de soms erg dichtbij staande betonnen muur en de hoogteverschillen.
De bedoeling is om in groepjes van ongeveer 7 achter een pacecar het circuit op te gaan. Er zullen verschillende groepje met verschillende snelheden zijn. In dit uur rijden ook alle andere circuitgangers achter pacecars. Dit zal gebeuren in 2 sessies van ongeveer 25 minuten met een korte pauze om even op adem te komen.
Op deze manier zal het een soort van circuittraining worden in plaats van dat je zelf je lijnen gaat zoeken.
Indruk van het circuit:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
De kosten voor dit alles zal 110 eurobedragen, dit is inclusief 1 passagier. Rijd je zonder passagier, krijg je 10 euro korting.
De lunch en benzine zijn natuurlijk voor eigen kosten.

Ook zijn er natuurlijk de voorwaarden:
- Het dragen van een helm is verplicht voor rijder en passagier
- Het aanwezig zijn van een sleepoog is verplicht
- Het toegestane aantal decibel is 120db
- Betaling geschied vooraf. (De datum van betaling zal ik hier melden)
- Iedereen ondertekend een vrijwaring en gaat onder volledig eigen risico het circuit op.
Deelnemers:
1. Timini
2.
3.
4.
5.
Toeschouwers:
(Mensen die met eigen auto komen en graag willen kijken moeten op de gastenlijst staan anders kom je het circuit niet op)
1.
2.
3.