Bij aankoop kreeg ik de keuze voor een korting (500,-) aangezien de auto een onderhoudsbeurt moest krijgen, of terugkomen bij de autohandelaar voor een grote beurt (conform Mini specificaties). Daarbij is afgesproken dat alle kosten voorkomend uit deze onderhoudsbeurt voor rekening van de autohandelaar zouden zijn.
In alle enthousiasme heb ik gekozen voor de tweede optie, dus deze week is een onderhoudsbeurt uitgevoerd zoals afgesproken. Er zijn geen gebreken geconstateerd. En hoewel ik me bewust ben van het feit dat de slager hier zijn eigen vlees keurt ga ik uit van het goede en eerlijke in de mensheid
![Top :icon_top:](./images/smilies/icon_top.gif)
Na de onderhoudsbeurt is mij echter medegedeeld dat niet mogelijk is om het digitale onderhoudsboekje bij te werken door derde partijen. Een snelle zoektocht op Google bewijst echter het tegendeel: https://www.dsr.help/mini-digital-service-history-dsr
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of de onderhoudsbeurt conform Mini specificaties is uitgevoerd en of ik hier in de toekomst issues mee zou kunnen krijgen. Ik ben overigens van plan om de auto gewoon naar de dealer te brengen voor toekomstige onderhoudsbeurten. Dat zal Keram in Limburg worden. Het zal wel niet mogelijk zijn om het digitale onderhoudsboekje door een andere partij te laten bijwerken achteraf.....maar heeft iemand een idee wat ik nu het beste zou kunnen doen?