Pagina 2 van 4

Geplaatst: 15 dec 2011, 15:34
door franklyn85
Woosh! schreef:in je mailbox man :lol: :lol:
welke hotmail of gmail me telefoon legt in de gp dus kan me gmail niet aflezen

Geplaatst: 15 dec 2011, 15:41
door Woosh!
ja gmail.... met een lijp documentje met tekst :mrgreen:

Geplaatst: 15 dec 2011, 15:42
door franklyn85
Woosh! schreef:ja gmail.... met een lijp documentje met tekst :mrgreen:
oke ik ga zo naar de GP toe :mrgreen: zal ik ff checke voor de zekerheid of je geen funzige taal gebruikt heb >)

Geplaatst: 15 dec 2011, 15:45
door franklyn85

Geplaatst: 15 dec 2011, 15:45
door Woosh!
hahahaha alleen maar, weet je toch :lol: :lol:

Geplaatst: 15 dec 2011, 15:48
door Woosh!
Eerste bericht van BMW is de deur al uit:

https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2310

Geplaatst: 15 dec 2011, 16:01
door Woosh!

Geplaatst: 15 dec 2011, 17:46
door Woosh!
En dan nu, de primeur van de NewMINIclub!!

van onze verslaggever :lol: :lol:
Woosh! & Franklyn85 @ MINI Brand Store

Amsterdam, 15/12/2011

Op uitnodiging van MINI Nederland bezochten wij vandaag een sneak preview van de nieuwe MINI Brand Store in Amsterdam aan het Leidseplein. De Brand Store bevind zich op de begane grond van het karakteristieke Hirschgebouw. Ondanks dat zaterdag 17 december pas de officiele opening zal zijn van de Brand Store, konden wij vandaag al een kijkje nemen en een indruk krijgen van dit bijzondere en aparte stukje MINI in Nederland.

Een winkel van MINI aan het Leidseplein in Amsterdam? Kan je daar MINI’s kopen dan? Nee, tenminste, dat is niet de intensie van MINI. De weg die MINI nu inslaat is een compleet andere richting als BMW. Ze willen zich afscheiden. Waar MINI voorheen het submerk van BMW was, een soort instap naar BMW, willen ze zich nu volledig los gooien van het moeder bedrijf. MINI wil alleen de markt aan. Vandaar ook dat MINI niet meer bij BMW in het hoofdkantoor gevestigd is, maar een eigen kantoorpand heeft betrokken. Welliswaar op hetzelfde terrein, maar onderscheid moet zichtbaar zijn. MINI is zelfstandig, eigenwijs en van deze tijd!

De Brand Store moet zich dan ook kenmerken als een lifestyle shop. MINI’s kopen kan hier niet, configureren wel. De bedoeling is dat bezoekers van de Brand Store zich kunnen laten onderdompelen in de wereld die MINI heet. Past het wel bij je? Dat kan je hier uitvinden. Van de lifestyle collectie liggen en hangen dan ook bijna alle producten, zodat je kan proberen wat je mooi vind en kan zien of het bij je past. Uiteraard staan er wel MINI’s in de shop, want daar gaat het uiteindelijk om, maar voor een proefrit zul je naar de dealer moeten.

De Brand Store heeft de karakteristieke MINI uiterlijkheden qua look en feel. Alle dealers zullen uiteindelijk dezelfde kenmerken gaan krijgen als de Brand Store. Dat betekent dus ook dat de MINI showroom los zal raken van de BMW showroom. Zwart is de basis kleur van de store, met felle kleuren om de style te zetten. De grote rode rechthoek, met verlichting, is een kenmerk wat herkenbaar is uit veel showrooms en de stands op verschillende autoshows. Deze zal dan ook vaker terug gaan komen en heeft een essentiele rol in de store.

De opening van de store, die vandaag voor de pers was, ging vooraf aan een klein schouwspel. Iedereen kent de Queens Guards wel uit Engeland. Die doen iedere zoveel minuten een kort toneelstukje door van hokje te wisselen. Om de zoveel uur worden deze guards afgelost en vervangen door twee andere. Dit wilde MINI ook zo doen, maar dan met een MINI twist eraan. De guards waren geen mannen met een snor, maar mooie modellen in rokjes. Vrij koud, maar ze deden het schouwspel heel leuk. Een MINI Countryman Cooper kwam de aflossende guards brengen. Op het moment dat de wissel plaats vond, werd ook de sleutel van de Brand Store overhandigd aan de directeur van BMW Nederland, Jan-Christiaan Koenders. Deze overhandigde op zijn beurt de sleutel, met een kleine “Bij deze verklaar ik de MINI Brand Store voor geopend”-toespraak, aan de algemeen directeur van MINI Nederland, Chris Collet. Uiteindelijk werd de deur geopend door de nieuwe Brand Store Manager, Robert Dresen.

Binnen hebben we rustig kunnen kijken naar de indeling en style van de store, terwijl we met een aantal mensen konden spreken. We liepen daar onder andere ook Product Communications Manager MINI, Carolijn Goes, tegen het lijf. We kenden haar al van het MINI E event dat MINI onlangs heeft georganiseerd. Daarnaast hebben we nog kort met de Brand Store Manager kunnen praten over de store en uiteraard over MINI’s.

Wat vooral opviel was de openheid en laagdrempeligheid waarmee gesproken werd. De store is echt bedoelt om mensen het merk MINI te laten beleven. Dus het is niet de intensie om te verkopen, maar de beleving mee te geven. Een kopje koffie komen drinken en gebruik maken van het gratis internet werd daarbij benadrukt als teken van de laagdrempelige indruk die MINI wil uitdragen.

Het was wel te merken dat de store nog niet helemaal klaar is voor het publiek, want er werd nog vanalles gedaan om deze klaar te krijgen voor komende zaterdag. De stoep aan de voorzijde lag nog voor een deel open, koffiemachines werden nog binnen gebracht en de in zuilen geintegreerde Apple iPad’s werkten nog niet helemaal en waren voor het grootste deel bijna leeg. Een aantal punten van aanpak dus nog, maar de eerste indruk is erg goed en dit zal ook een flinke stap de andere richting in zijn voor MINI. In plaats van de klanten naar de dealers te laten komen, die vooral op industrieterreinen zitten, zoeken ze het winkelend publiek op in de grote stad.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje (even klikken):
Afbeelding


Meer foto's: Photobucket

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:02
door kwiebje
Mooie preview!!!

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:04
door Blont-007
Leuk verslag WJ , ben blij dat jullie zijn geweest :))

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:29
door YorkPower
Ziet er heel leuk uit! :)

Alleen.. MINI wil zich distantiëren van BMW? Dat zou jammer zijn.. Ik vind het net leuk dat het een kleine BMW is.. (voel me meer aangetrokken tot BMW dan MINI :oops: )

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:33
door Woosh!
ik denk niet dat je het zo moet zien..

MINI blijft onderdeel van BMW (het is immers een mooie cashcow)..
ik denk dat je het meer moet zien in de zin dat je Rolls Royce ook niet in de BMW showroom koopt ;)

MINI wil zich meer als merk bekend maken, als altijd maar het kleine zusje van BMW..

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:53
door jordi8
zeeeeer nice!

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:55
door Dennisvdh
Goed gedaan WJ en Frenkie!

Geplaatst: 15 dec 2011, 20:09
door jordi8
ah damn, jammer dat ik te laat ben. ik was vandaag in amsterdam :/