Hi all!
Terug van weg geweest, lang getwijfeld of een forum nog wel actief zou zijn anno 2023.
Maar ik zie dat het forum nog best actief is!
Mijn naam is Jeroen, 31 jaar. Kom uit groningen. Al heel langs lief hebber van auto;s, en dan vooral het opvoeren hier van
Na een R53 S en R56S nu opnieuw een R56s.
Gekocht als project & nu 2 jaar verder.
Het exterieur is volledig aangepakt van S naar JCW. Dit is dan ook bijna klaar.
Het interieur is nog een lopend project. Ik heb een cic retrofit gedaan, had voorheen de booster radio.. Een jcw toerenteller geplaatst, En zoek het hele land af naar zwart interieur haha. Uiteindelijk wil ik een volledig JCW interieur.
Motorisch ligt er geen N14 meer in, maar een 2.4L vtec, K24A JDM motor. Een honda motor..
Alles heb ik zelf uitgezocht en ontworpen. Hopende dit seizoen weer te kunnen rijden. Ben nog druk bezig met van alles aan het uitzoeken.
Eind februari gaat de mini naar een tuner. Dan zou hij rij klaar moeten zijn. Dit zal eerst 220pk zijn, daarna een retune naar 280 ongeveer, met als eind doel +400pk.
Ik zal binnenkort ook fotos toevoegen van het interieur verschil.
Mocht er interesse zijn voor meer fotos betreft de swap, dan zal ik deze ook posten.
Zo kocht ik hem 2 jaar geleden
instagram/tiktok; manicr56
Toxic. R56 K24A swap build.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
Wauw. Dat is nog eens een project. Snap dat de n14 niet heel aantrekkelijk is om te tunen. Maar een hele swap voor een Honda blok. Zou ik niet eens bedenken.
Wel vet dat je voor de 400+ pk’s gaat. Heel veel voor een twee wiel aangedreven auto.
Veel succes!
Wel vet dat je voor de 400+ pk’s gaat. Heel veel voor een twee wiel aangedreven auto.
Veel succes!
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
Wauwww, schitterend project. Ik snap nooit hoe mensen de moed en kennis voor zo'n swap hebben.
Zelf heb ik naast onze F56 nog een Honda S2000 met vtec blok, dus kan me wel iets voorstellen van de beleving van jouw Mini. Gaaf!
Hoe wil je die 400pk halen? Atmosferisch of compressor/turbo?
Zelf heb ik naast onze F56 nog een Honda S2000 met vtec blok, dus kan me wel iets voorstellen van de beleving van jouw Mini. Gaaf!
Hoe wil je die 400pk halen? Atmosferisch of compressor/turbo?
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
geweldig!
Die honda's lepelen ze ook echt overal in he (hehe, boostedboys )
ik ben wel benieuwd wat de ombouw allemaal met zich mee brengt!
Heb je hem ook om laten keuren?
v-tec is vet! (rijd regelmatig in, en mee in een honda s2000 )
Die honda's lepelen ze ook echt overal in he (hehe, boostedboys )
ik ben wel benieuwd wat de ombouw allemaal met zich mee brengt!
Heb je hem ook om laten keuren?
v-tec is vet! (rijd regelmatig in, en mee in een honda s2000 )
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
Je hebt hem al optisch met de JCW bumper kit gaaf gemaakt maar die motor swap, mooie uitdaging en gaaf dat je zoiets aandurft
Benieuwd naar meer foto's van de motorswap, altijd mooi om zo'n project te volgen, uniek zo'n honda motor in een 2de generatie MINI, goed bezig.
Milco
Benieuwd naar meer foto's van de motorswap, altijd mooi om zo'n project te volgen, uniek zo'n honda motor in een 2de generatie MINI, goed bezig.
Milco
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
Geweldig om deze reacties te lezen!
@niekcarfreak
De bedoeling is, als alles normaal functioneert. Een setup te gaan maken voor een turbo. Mits dit past haha..
S2000.. love it.. <3
@BadBert
Boosterboiz heeft me wel geïnspireerd haha..
Het ombouwen heeft me erg veel werk gekost.. bloed zweet en tranen letterlijk!
Denk aan, gaspedaal moet driven by cable worden, schakelmechanisme past niet, aandrijfassen die niet passen, uitlaat etc etc...
---------------------------
Ik heb gister weer een leuke goodie mogen ontvangen, een CIC JCW km/h ring. PRACHTIG!
Ook ben ik bezig geweest met de mini kabelboom door meten, en uitzoeken welke signalen ik ga gebruiken om het chassis te foppen.
Ik zal wat meer foto's proberen te maken
@niekcarfreak
De bedoeling is, als alles normaal functioneert. Een setup te gaan maken voor een turbo. Mits dit past haha..
S2000.. love it.. <3
@BadBert
Boosterboiz heeft me wel geïnspireerd haha..
Het ombouwen heeft me erg veel werk gekost.. bloed zweet en tranen letterlijk!
Denk aan, gaspedaal moet driven by cable worden, schakelmechanisme past niet, aandrijfassen die niet passen, uitlaat etc etc...
---------------------------
Ik heb gister weer een leuke goodie mogen ontvangen, een CIC JCW km/h ring. PRACHTIG!
Ook ben ik bezig geweest met de mini kabelboom door meten, en uitzoeken welke signalen ik ga gebruiken om het chassis te foppen.
Ik zal wat meer foto's proberen te maken
Laatst gewijzigd door Toxic. op 01 feb 2023, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
HEEL erg gaaf! (en nu weet ik gelijk wie je bent in de MCCNL whatsapp groep hahahaha)
vind de ombouw er erg netjes in zitten, heel erg geslaagd.
hoe zijn de rij-eigenschappen nu??
En heb je hem op kenteken ook aan laten passen?
Turbo er op zou wel vet zijn, maar is daar plek voor? Het lijkt erg vol
vind de ombouw er erg netjes in zitten, heel erg geslaagd.
hoe zijn de rij-eigenschappen nu??
En heb je hem op kenteken ook aan laten passen?
Turbo er op zou wel vet zijn, maar is daar plek voor? Het lijkt erg vol
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Dankjewel! Ik moet nog en hoop afwerken, maar ik wil het eerst allemaal werkend hebben, voordat ik er nog meer tijd in steek.
Althans, dat was de gedachte erachter. Misschien ga ik tijdens de volgende schorsing dit jaar het allemaal netjes maken.
Rij eigenschappen kan ik nog niks over zeggen, de motor moet nog worden afgesteld. Ik heb er enkel een rondje mee gereden om de wijk heen. Erg veel koppel...
Uiteindelijk wil ik hem laten omkeuren op het RDW in lelystad.
Er is plek, krap is het wel haha.. er komt dan een sidewider spruistuk op, de turbo komt dan schuin rechts achter de motor.
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
Hahaha, dan gaan we elkaar nog wel is zien tijdens een tour gok ik?BadBert schreef: ↑01 feb 2023, 09:28HEEL erg gaaf! (en nu weet ik gelijk wie je bent in de MCCNL whatsapp groep hahahaha)
vind de ombouw er erg netjes in zitten, heel erg geslaagd.
hoe zijn de rij-eigenschappen nu??
En heb je hem op kenteken ook aan laten passen?
Turbo er op zou wel vet zijn, maar is daar plek voor? Het lijkt erg vol
Dankjewel! Ik moet nog en hoop afwerken, maar ik wil het eerst allemaal werkend hebben, voordat ik er nog meer tijd in steek.
Althans, dat was de gedachte erachter. Misschien ga ik tijdens de volgende schorsing dit jaar het allemaal netjes maken.
Rij eigenschappen kan ik nog niks over zeggen, de motor moet nog worden afgesteld. Ik heb er enkel een rondje mee gereden om de wijk heen. Erg veel koppel...
Uiteindelijk wil ik hem laten omkeuren op het RDW in lelystad.
Er is plek, krap is het wel haha.. er komt dan een sidewider spruistuk op, de turbo komt dan schuin rechts achter de motor.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
ik blijf em volgen
Re: Toxic. R56 K24A swap build.
Ik hoop het, dat we elkaar dan tegen komen, want dan kan ik hem in levende lijve bewonderenToxic. schreef: ↑01 feb 2023, 13:45Hahaha, dan gaan we elkaar nog wel is zien tijdens een tour gok ik?BadBert schreef: ↑01 feb 2023, 09:28HEEL erg gaaf! (en nu weet ik gelijk wie je bent in de MCCNL whatsapp groep hahahaha)
vind de ombouw er erg netjes in zitten, heel erg geslaagd.
hoe zijn de rij-eigenschappen nu??
En heb je hem op kenteken ook aan laten passen?
Turbo er op zou wel vet zijn, maar is daar plek voor? Het lijkt erg vol
Dankjewel! Ik moet nog en hoop afwerken, maar ik wil het eerst allemaal werkend hebben, voordat ik er nog meer tijd in steek.
Althans, dat was de gedachte erachter. Misschien ga ik tijdens de volgende schorsing dit jaar het allemaal netjes maken.
Rij eigenschappen kan ik nog niks over zeggen, de motor moet nog worden afgesteld. Ik heb er enkel een rondje mee gereden om de wijk heen. Erg veel koppel...
Uiteindelijk wil ik hem laten omkeuren op het RDW in lelystad.
Er is plek, krap is het wel haha.. er komt dan een sidewider spruistuk op, de turbo komt dan schuin rechts achter de motor.
ik blijf em volgen
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Onze sponsors