BR doet custom software. Beek ook. Wat maakt het dan zo anders afgezien van de prijs?speedy schreef:ik denk dat je zelf nooit bij br bent geweest anders zou je dit niet zeggenJeffreyRS schreef:Ik heb jaaaaren geleden mijn opel corsa opc bij beek laten doen. Dat was ook geen kant en klaar mapje. Ook meerdere keren op de rollenbank geweest om het perfect te krijgen. Dus wat dat betreft doen zowel Beek als BR het op de enige juiste manier.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tuning bij beek
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Tuning bij beek
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Tuning bij beek
Als je nu naar Beek gaat met je Mini, krijg je gewoon een filetje uit "de doos". Zonder rollenbankmeting sta je met 30 minuutjes weer buiten...
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Tuning bij beek
Maar is dat per definitie slecht?
JD Engineering wordt bijvoorbeeld door velen gezien als dé betere VAG-group specialist, maar daar krijg je ook een filetje uit "de doos" tenzij je kiest voor een chip op maat. En daar betaal je dan rond de 700 euro voor.
Beek heeft voor verschillende setups verschillende filetjes en elke setup is ooit wel eens op de bank op maat gemaakt (toch?). Dezelfde file in een andere auto zal niet perfect zijn en het zal beter kunnen, maar zou het kwaad kunnen? Beek zal er niet op zitten te wachten om elke klant na een aantal weken terug te zien met klachten.
JD Engineering wordt bijvoorbeeld door velen gezien als dé betere VAG-group specialist, maar daar krijg je ook een filetje uit "de doos" tenzij je kiest voor een chip op maat. En daar betaal je dan rond de 700 euro voor.
Beek heeft voor verschillende setups verschillende filetjes en elke setup is ooit wel eens op de bank op maat gemaakt (toch?). Dezelfde file in een andere auto zal niet perfect zijn en het zal beter kunnen, maar zou het kwaad kunnen? Beek zal er niet op zitten te wachten om elke klant na een aantal weken terug te zien met klachten.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Tuning bij beek
Persoonlijk heb ik liever gewoon altíjd een custom map. Het is ook wel fijn als een file aangepast kan worden op je eigen wensen, of dat nu pops en bangs zijn, gaspedaalreactie of waar het accent in de koppelkromme moet liggen in relatie met de eigen rijstijl, bijvoorbeeld echt pieken of juist gewoon lekker vlak.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Tuning bij beek
Dit kan bij Beek ook. Afstellen naar jouw wensen. Op de website van BR zie ik dat ze ook gewoon stages hebben. JCW Stage 2 270PK / 400NM... Dit zonder gesmede zuigers, terwijl de standaard zuigers, naast de turbo, toch juist de beperkende factor is bij dit soort vermogens?
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Tuning bij beek
Klopt maar de jcw heeft wel andere zuigers en turbo als de cooper sJeffreyRS schreef:Dit kan bij Beek ook. Afstellen naar jouw wensen. Op de website van BR zie ik dat ze ook gewoon stages hebben. JCW Stage 2 270PK / 400NM... Dit zonder gesmede zuigers, terwijl de standaard zuigers, naast de turbo, toch juist de beperkende factor is bij dit soort vermogens?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zit gewoon een fundamenteel verschil in werkwijze en ik voel met prettiger bij de aanpak die BR hanteert. Ik krijg daar in ieder geval het gevoel van dat ze serieus met de auto bezig zijn en veel tijd steken in de fijnafstelling. Maar goed, ook BR heeft ontevreden klanten, dus het is overal wel wat.
Re: Tuning bij beek
Bij de R series Mini's doen ze dit echt heel weinig. Als je er zelf niet actief naar vraagt doen ze het ook niet. Ze vinden het zelf ook niet echt nodig want hebben het standpunt dat zo'n filetje uit de doos het prima doet. Hoe dat bij de nieuwe F serie zit weet ik niet, want ik heb nog geen F gehadJeffreyRS schreef:Dit kan bij Beek ook. Afstellen naar jouw wensen.
Er zit gewoon een fundamenteel verschil in werkwijze en ik voel met prettiger bij de aanpak die BR hanteert. Ik krijg daar in ieder geval het gevoel van dat ze serieus met de auto bezig zijn en veel tijd steken in de fijnafstelling. Maar goed, ook BR heeft ontevreden klanten, dus het is overal wel wat.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Tuning bij beek
Hoe de aanpak ook is. Van wat ik er over lees is veilig 270PK/400NM eruit persen gewoon onmogelijk. 240PK/350NM is zo'n beetje de max wil het heel blijven.
Maar er zijn volgens mij zat mensen hier die destijds gebruik hebben gemaakt van de korting, maar vrijwel niemand die kan vertellen hoe de "tuning" bevalt?
Maar er zijn volgens mij zat mensen hier die destijds gebruik hebben gemaakt van de korting, maar vrijwel niemand die kan vertellen hoe de "tuning" bevalt?
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Tuning bij beek
Lees anders dit topic even door en lees de ervaringen en de reacties en als je wat meer wilt weten vraag via een pm even aan de mensen of ze je wat kunnen vertellen
klikkerdeklik
Ieder huisje heeft ze kruisje, en de een is de ander niet. Weet bijvoorbeeld dat Louis bij een zaak geweest is die op mij een goede indruk heeft gemaakt. Die wou nog geen eens beginnen of de auto moest aan bepaalde voorwaarde voldoen. Want het moet wel heel blijven voor een lange tijd.
klikkerdeklik
Ieder huisje heeft ze kruisje, en de een is de ander niet. Weet bijvoorbeeld dat Louis bij een zaak geweest is die op mij een goede indruk heeft gemaakt. Die wou nog geen eens beginnen of de auto moest aan bepaalde voorwaarde voldoen. Want het moet wel heel blijven voor een lange tijd.
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Tuning bij beek
Klopt in bij in Deinze geweest voor op maat tuning bij Apec.
Netjes rollen voor.... hij had gezegd dat ik nieuwe bougies en bobines moest steken. Auto had toen iets van 27.000 km gelopen. Dus die had ik meegenomen. Bleek dat ik ze van te voren zelf al had moeten wisselen. Bougies met warm blok verwisselen vond hij niet slim... en 's middags had hij andere afspraken staan. Kortom ik kon naar huis en nieuwe afspraak maken. ter info. Deinze ligt onder Gent!
Helaas dan had ik maar beter moeten luisteren... Anyway 2 weken later weer erheen.
Stock 191.8 pk -> Tuned 222.2 pk
Stock 279 nm -> Tuned 329 nm.
Niks extreems wat ook m'n wens was maar gewoon een heerlijke vermogensopbouw die niet enkel onder een schop in je rug geeft (veel boost in lage toeren) maar ook in het hogere bereik door blijft trekken.
Nu staan er bijna 66.000 km op de teller en nooit geen issue gehad!
Rij altijd netjes warm. Tank Ron 98. elke 20.000 km nieuwe bougies en elke 15.000 nieuwe olie.
Alles zit onder de sportknop geprogrammeerd.
Nadeel: Ja 2.
1: Je zit in 2x knipperen op veel te hoge snelheden
2: Ze zijn vergeten de topsnelheid begrenzer van 243km/h op de teller weg te schrijven...
Verder niks dan lof.
Netjes rollen voor.... hij had gezegd dat ik nieuwe bougies en bobines moest steken. Auto had toen iets van 27.000 km gelopen. Dus die had ik meegenomen. Bleek dat ik ze van te voren zelf al had moeten wisselen. Bougies met warm blok verwisselen vond hij niet slim... en 's middags had hij andere afspraken staan. Kortom ik kon naar huis en nieuwe afspraak maken. ter info. Deinze ligt onder Gent!
Helaas dan had ik maar beter moeten luisteren... Anyway 2 weken later weer erheen.
Stock 191.8 pk -> Tuned 222.2 pk
Stock 279 nm -> Tuned 329 nm.
Niks extreems wat ook m'n wens was maar gewoon een heerlijke vermogensopbouw die niet enkel onder een schop in je rug geeft (veel boost in lage toeren) maar ook in het hogere bereik door blijft trekken.
Nu staan er bijna 66.000 km op de teller en nooit geen issue gehad!
Rij altijd netjes warm. Tank Ron 98. elke 20.000 km nieuwe bougies en elke 15.000 nieuwe olie.
Alles zit onder de sportknop geprogrammeerd.
Nadeel: Ja 2.
1: Je zit in 2x knipperen op veel te hoge snelheden
2: Ze zijn vergeten de topsnelheid begrenzer van 243km/h op de teller weg te schrijven...
Verder niks dan lof.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning bij beek
Ben teleurgesteld in BR. Motor stuk gehad waarbij ik in het midden wil laten of het door de tuning kwam, maar ik had wel paar keer een melding gehad 'extreme voorontsteking' dus trek je conclusie.
Toen ik vervolgens naar ze toe ging om de nieuwe motor weer te laten tunen, moest ik wederom 200 euro betalen. En dat terwijl Bruno had aangegeven dat zede nieuwe motor gratis zouden tunen...
Voor Jan met de korte achternaam naar Raamsdonksveer gereden, dag vrij genomen en toen lukte het tunen daar niet. gelukkig kon Beek in de tussentijd ook de F-serie tunen en dat bevalt super!!!
De tuning EN de aftersales van BR zijn mij persoonlijk dus erg tegen gevallen. Je leest (op FB bijvoorbeeld) nooit wat negatiefs over BR maar volgens mij zitten ze daar bovenop om negatieve feedback meteen weg te poetsen...
Toen ik vervolgens naar ze toe ging om de nieuwe motor weer te laten tunen, moest ik wederom 200 euro betalen. En dat terwijl Bruno had aangegeven dat zede nieuwe motor gratis zouden tunen...
Voor Jan met de korte achternaam naar Raamsdonksveer gereden, dag vrij genomen en toen lukte het tunen daar niet. gelukkig kon Beek in de tussentijd ook de F-serie tunen en dat bevalt super!!!
De tuning EN de aftersales van BR zijn mij persoonlijk dus erg tegen gevallen. Je leest (op FB bijvoorbeeld) nooit wat negatiefs over BR maar volgens mij zitten ze daar bovenop om negatieve feedback meteen weg te poetsen...
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Tuning bij beek
Ik heb bij BR het gevoel dat ze voor maximale waardes gaan. #nummertjesgeil
Google maar eens op finest MINI en BR...
Voor mijn GP2 ga ik straks voor Manic tuning. Die heeft dealers wereldwijd. Helaas zit de dichtstbijzijnde bij Nürnberg in de buurt. Maar die hebben over de hele wereld MINI's lopen.
Ook de challange MINI is voorzien van Manic software.
Google maar eens op finest MINI en BR...
Voor mijn GP2 ga ik straks voor Manic tuning. Die heeft dealers wereldwijd. Helaas zit de dichtstbijzijnde bij Nürnberg in de buurt. Maar die hebben over de hele wereld MINI's lopen.
Ook de challange MINI is voorzien van Manic software.
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tuning bij beek
In Duitsland zitten ook een paar bekende en goed bekendstaande Minituners, zoals Krumm Performance en Dynamic Automotive. Ik denk dat ik tzt voor die eerste ga, maar dat is voor mij ook niet heel ver uit de buurt.
Maar zoals hiervoor ook gezegd, het is heel persoonlijk en slechte ervaringen zijn er overal. Ik zou gewoon eerst eens langsgaan bij de tuner van je voorkeur en kijken wat je gevoel er bij is.
Maar zoals hiervoor ook gezegd, het is heel persoonlijk en slechte ervaringen zijn er overal. Ik zou gewoon eerst eens langsgaan bij de tuner van je voorkeur en kijken wat je gevoel er bij is.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Tuning bij beek
Ik heb mail contact gehad met BR en er kan gekozen worden tussen een Stage I en Stage II.
Ongetwijfeld dat ze één en ander zullen afstellen specifiek op jouw auto, maar in de basis is het gewoon een standaard map.
Ook een tijdje geleden wat gepraat met de remapper (even naam kwijt) van Beek en die was gewoon realistisch in de te behalen vermogenswinst. 240PK is haalbaar zelfs zonder aanpassingen, maar het koppel is wat het blok (zuigers) sloopt en om die reden is 320/330NM zo'n beetje het veilig te behalen vermogen bij een standaard blok.
Ongetwijfeld dat ze één en ander zullen afstellen specifiek op jouw auto, maar in de basis is het gewoon een standaard map.
Ook een tijdje geleden wat gepraat met de remapper (even naam kwijt) van Beek en die was gewoon realistisch in de te behalen vermogenswinst. 240PK is haalbaar zelfs zonder aanpassingen, maar het koppel is wat het blok (zuigers) sloopt en om die reden is 320/330NM zo'n beetje het veilig te behalen vermogen bij een standaard blok.
Laatst gewijzigd door JeffreyRS op 12 apr 2017, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Peter, ben je eigenlijk de eerste keer wel naar Willebroek gegaan of was dat ook al Raamsdonkveer?
Re: Tuning bij beek
Dat bedoelde ik dus met verschillen tussen de diverse BR vestigingen. Er zijn er een aantal dat zijn eigen vestigingen van Bruno, maar de vestiging zoals in Raamsdonkveer is zelfstandig. Die gebruiken dus de naam BR (en zullen daarvoor aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen), halen hun software daar, maar beslissen zelf over hun bedrijfsvoering en moeten het verder zelf regelen en hun eigen broek ophouden.Peter schreef:Ben teleurgesteld in BR. Motor stuk gehad waarbij ik in het midden wil laten of het door de tuning kwam, maar ik had wel paar keer een melding gehad 'extreme voorontsteking' dus trek je conclusie.
Toen ik vervolgens naar ze toe ging om de nieuwe motor weer te laten tunen, moest ik wederom 200 euro betalen. En dat terwijl Bruno had aangegeven dat zede nieuwe motor gratis zouden tunen...
Voor Jan met de korte achternaam naar Raamsdonksveer gereden, dag vrij genomen en toen lukte het tunen daar niet. gelukkig kon Beek in de tussentijd ook de F-serie tunen en dat bevalt super!!!
De tuning EN de aftersales van BR zijn mij persoonlijk dus erg tegen gevallen. Je leest (op FB bijvoorbeeld) nooit wat negatiefs over BR maar volgens mij zitten ze daar bovenop om negatieve feedback meteen weg te poetsen...
Peter, ben je eigenlijk de eerste keer wel naar Willebroek gegaan of was dat ook al Raamsdonkveer?
Onze sponsors