mijn miltek komt prima door de keuring
dus geen probleem.
Vraag het Beek
- Bicky
- Enthousiast
- Locatie: Brussel
Bericht
Hey,
Ik heb een aantal vragen ivm chiptuning van een R53 uit 2006:
- hoeveel pk winst is er als je énkel chipt, zónder andere aanpassingen te doen zoals uitlaat, luchtfilter, pulley,...?
- hoeveel meer benzine verbruik je?
- hoe zit dat nu met het verbruik van olie?
- is rollenbank verplicht na het tunen?
Ik had graag mijn mini zo origineel mogelijk gehouden, alleen had ik wel meer kracht gehad ik vind het geluid mooi genoeg dus pas daarom ook niets liever aan (ook als ik het wou, kan ik het niet eens betalen, ben namelijk student hehe)
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik heb een aantal vragen ivm chiptuning van een R53 uit 2006:
- hoeveel pk winst is er als je énkel chipt, zónder andere aanpassingen te doen zoals uitlaat, luchtfilter, pulley,...?
- hoeveel meer benzine verbruik je?
- hoe zit dat nu met het verbruik van olie?
- is rollenbank verplicht na het tunen?
Ik had graag mijn mini zo origineel mogelijk gehouden, alleen had ik wel meer kracht gehad ik vind het geluid mooi genoeg dus pas daarom ook niets liever aan (ook als ik het wou, kan ik het niet eens betalen, ben namelijk student hehe)
Alvast bedankt voor de antwoorden!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 38&model=1Bicky schreef:Hey,
Ik heb een aantal vragen ivm chiptuning van een R53 uit 2006:
- hoeveel pk winst is er als je énkel chipt, zónder andere aanpassingen te doen zoals uitlaat, luchtfilter, pulley,...?
dat ligt eraan of je gebruik gaat maken van het vermogen. Rij je hetzelfde dan blijft je verbuik ook hetzelfdeBicky schreef:- hoeveel meer benzine verbruik je?
hij gaat niet meer olie verbruiken door het tunenBicky schreef:- hoe zit dat nu met het verbruik van olie?
neeBicky schreef:- is rollenbank verplicht na het tunen?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- KeesH
- Nieuwsgierig
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Hoe lang duurt Softwaretuning?
Ik heb een Mini Cooper S uit 2011. Hoe lang duurt een standaard software tuning?
Dit omdat ik er speciaal tijd voor vrij moet maken en wil combineren met andere zakelijke afspraken.
Dit omdat ik er speciaal tijd voor vrij moet maken en wil combineren met andere zakelijke afspraken.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Idd
Alleen tunen kost ong een uur, maar in de regel korter. Mocht je niet zaterdag de 23ste kunnen dan graag via beek zelf even een afspraak inplannen.
Alleen tunen kost ong een uur, maar in de regel korter. Mocht je niet zaterdag de 23ste kunnen dan graag via beek zelf even een afspraak inplannen.
- KeesH
- Nieuwsgierig
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Onregelmatig lopen na Software tunen.
Gisteren mijn Cooper S 2011 laten (software) tunen bij Beek.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
Laatst gewijzigd door KeesH op 24 feb 2013, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Als het warm weer is!
Peter had het al over een BBQ
kwiebje schreef:Wanneer komt er weer een rollenbankdag?
Als het warm weer is!
Peter had het al over een BBQ
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel
Re: Onregelmatig lopen na Software tunen.
auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonderKeesH schreef:Gisteren mijn Cooper S 2011 laten (software) tunen bij Beek.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Onregelmatig lopen na Software tunen.
Ben het niet met je eens hoor (behalve van de problemen dan ). Mijn auto rijdt met de nieuwe software veel fijner. Niet alleen sneller, maar nog net zo mooi stationair, geen inhouden, geen stotteren, geen rookpluimen en totaal geen pingelen. En ik heb 340NM.speedy schreef: auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonder
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel
Onze sponsors