Zie net dat beek ook de Sprintex compressor verkoopt voor 2995,- excl. Montage (montage is 290 euro)
Sprintex Compressor Beek Auto Racing
Sprintex Supercharger
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
GP intercooler is absoluut niet voldoende
Mijn GRS MS kreeg het niet gekoeld, wel met een 62 nm pulley
Ik ga nu voor een chargecooler met waterinjectie erbij.
Praat je wel over een fikse extra kostenpost.
Wil je de standaard 70 nm pulley houden kun je de GP IC laten zitten maar zul je er wel het beste een Aquamist bij installeren omdat het zaakje anders gegarandeerd te heet wordt en je vermogen verliest
Afgezien van dat is het een geweldige upgrade!
Welke nokkenas en cilinderkop heb je erin zitten?
Mijn GRS MS kreeg het niet gekoeld, wel met een 62 nm pulley
Ik ga nu voor een chargecooler met waterinjectie erbij.
Praat je wel over een fikse extra kostenpost.
Wil je de standaard 70 nm pulley houden kun je de GP IC laten zitten maar zul je er wel het beste een Aquamist bij installeren omdat het zaakje anders gegarandeerd te heet wordt en je vermogen verliest
Afgezien van dat is het een geweldige upgrade!
Welke nokkenas en cilinderkop heb je erin zitten?
- Mike71
- Nieuwsgierig
- Locatie: Helmond
Bericht
Er zit bij mij stage 5 van Beek op. Catcam nokkenas. Aan de cylinderkop is niets veranderd.
Klaas en Berthil vertelde me dat je het beste bij de 70 pulley kan blijven, om dat alles te heet zou worden. Indien men een andere pulley zou nemen, zou alles flink op zijn donder krijgen.
Klaas en Berthil vertelde me dat je het beste bij de 70 pulley kan blijven, om dat alles te heet zou worden. Indien men een andere pulley zou nemen, zou alles flink op zijn donder krijgen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Qua op z'n donder krijgen kan het prima.
Ik had alleen eerst een cilinderkop gedaan, en dan pas de sprintex.
Nu ga je nl. Een grote restrictie creëren na de compressor waardoor die niet goed tot z'n recht komt m.i.
Je gaat vanzelf merken dat je er op vooruit gaat maar dat je nu wel aan de gang blijft, intercooler, luchtfilter, uitlaat, wildere nokkenassen, grotere injectoren en ga maar door
Ik had alleen eerst een cilinderkop gedaan, en dan pas de sprintex.
Nu ga je nl. Een grote restrictie creëren na de compressor waardoor die niet goed tot z'n recht komt m.i.
Je gaat vanzelf merken dat je er op vooruit gaat maar dat je nu wel aan de gang blijft, intercooler, luchtfilter, uitlaat, wildere nokkenassen, grotere injectoren en ga maar door
- Mike71
- Nieuwsgierig
- Locatie: Helmond
Bericht
Uitlaat zit er van Basstuck op, er komen 550cc Bosch injectoren op, en de software word weer aangepast. Maar klopt, eigenlijk is er geen einde aan.
Dat alles te heet kan worden, bedoel je daar mee de olie en de koelvloeistof? Een oliekoeler heb ik al, echter een koelwaterthermostaat zit er alleen standaard op.
Je had het over Aquamist, wat is dat? Duur?
Dat alles te heet kan worden, bedoel je daar mee de olie en de koelvloeistof? Een oliekoeler heb ik al, echter een koelwaterthermostaat zit er alleen standaard op.
Je had het over Aquamist, wat is dat? Duur?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Thermostaat zou ik sowieso wisselen voor een koudere (M7 - 78 graden, of Challenge - 75 graden)
Oliekoeler is sowieso een must
Met name inlaattemperatuur, de sprintex is een veel effectievere supercharger, die het koppel ontzettend veel laat toenemen. Niet zozeer Pk's. Het probleem is echter dat de lucht uit de compressor komt met een temperatuur die veel hoger ligt dan de Eaton. Waar je bij een eaton met een kleinere pulley wel wegkomt met alleen een verbeterde intercooler is dat bij de sprintex niet zo. Als je enkel wat doortrekt af en toe is het geen punt, ga je langere stukken hard rijden, of op het circuit loopt ie veel te warm en gaat de timing teruggezet worden omdat de motor meer benzine injecteert als koeling. Met een verbeterde IC en aquamist (een systeem dat op de injectorpuls een hoeveelheid water vernevelt in je inlaatspruitstuk) koel je die lucht beter en wordt dat voorkomen zodat je het vermogen kan behouden. Installatie is alleen wel behoorlijk wat werk, haha! Inclusief watertank heeft het systeem mij ongeveer 600 euro gekost.Mike71 schreef:Uitlaat zit er van Basstuck op, er komen 550cc Bosch injectoren op, en de software word weer aangepast. Maar klopt, eigenlijk is er geen einde aan.
Dat alles te heet kan worden, bedoel je daar mee de olie en de koelvloeistof? Een oliekoeler heb ik al, echter een koelwaterthermostaat zit er alleen standaard op.
Je had het over Aquamist, wat is dat? Duur?
Thermostaat zou ik sowieso wisselen voor een koudere (M7 - 78 graden, of Challenge - 75 graden)
Oliekoeler is sowieso een must
- Mike71
- Nieuwsgierig
- Locatie: Helmond
Bericht
Hij zit erop.
Maar ging niet zonder problemen. Ze hadden alleen de 70mm pulley erbij geleverd.
Daarmee kreeg ik hetzelfde vermogen als met mijn stageV.
Via Berthil de 64mm pulley erop gezet (had hij gelukkig liggen), en toen was het resultaat 250pk en een koppel van iets meer dan 300NM.
Moet eerlijk zeggen, dat het resultaat meer dan gewenst is, hij rijdt fantastisch.
Maar na al die verhalen, (ook van Berthil), heb ik wel gemengde gevoelens.
Hopelijk houdt hij het bij elkaar.
Ghisbert zou contact opnemen met Sprintex, over hoe en wat, maar daar heb ik nog niets van gehoord.
Maar ging niet zonder problemen. Ze hadden alleen de 70mm pulley erbij geleverd.
Daarmee kreeg ik hetzelfde vermogen als met mijn stageV.
Via Berthil de 64mm pulley erop gezet (had hij gelukkig liggen), en toen was het resultaat 250pk en een koppel van iets meer dan 300NM.
Moet eerlijk zeggen, dat het resultaat meer dan gewenst is, hij rijdt fantastisch.
Maar na al die verhalen, (ook van Berthil), heb ik wel gemengde gevoelens.
Hopelijk houdt hij het bij elkaar.
Ghisbert zou contact opnemen met Sprintex, over hoe en wat, maar daar heb ik nog niets van gehoord.
Onze sponsors