hulp bij aanschaf mini countryman

De grotere MINI's
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 10:06

Goedemorgen beste miniliefhebbers, ik ben al jaren lid maar nooit niet zo actief, mijn berichten kun je op één hand tellen denk ik, ik hoop dat ik dit hier mag plaatsen.
Een korte inleiding..
Ik heb eerst een mini seven gehad uit 2006 die ik nooit had moeten verkopen, deze auto was zo goed, deed het altijd en nooit geen olieverbruik.
Daarna een mini R56 cooper uit 2007 gekocht en in het begin viel me al wel op dat ie iets olie verbruikte, maar niet schokkend.. bij aanschaf had ie 65000 km gereden maar om het kort te houden.. ik heb er 30.000 mee gereden en aardig wat problemen gehad, op het laatst echt veel olieverbruik, distributieketting was uitgerekt of zoiets.. ging in noodloop.. enz.. blauwe rook bij stationair.. ze hadden het blok gereinigd en dat is daarna toen gekomen..enz enz... misschien wel gewoon pech gehad???
Toch zou ik weer graag een mini willen :D blijf het de mooiste auto's vinden.. werkelijk geen één andere auto kan me interesseren qua uiterlijk...
Nu zou ik graag een countryman willen omdat deze wat meer ruimte heeft.
Mijn vraag, zijn er ook kettingproblemen bekend met de countryman?, zijn deze blokken beter als bij de eerste R56 modellen? zijn er meer dingen waar ik op moet letten? Ik ga hem samen met een bevriende garagehouder in Duitsland zoeken/kopen.. kan ik het beste een Cooper kopen of ook naar een Cooper S kijken? zijn deze even goed...?? enorm bedankt zo vast voor jullie eventuele hulp, ik zal hier alles bijhouden hoe de koop gaat verlopen als dat mag.. dus de aanschaf en het ophalen, keuren RDW enz enz..
Laatst gewijzigd door Ciske op 27 jul 2017, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 19:21

IK zie dat er op 15 april ook al iemand om advies gevraagd heeft .. 0 antwoorden.. deze topic mag gesloten worden :))
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 19:36

Ik wilde je net antwoorden dat je zeker voor een Countryman Cooper S zou moeten gaan kijken. Een Countryman is nogal wat zwaarder dan de hatchback MINI, en het extra vermogen van de Cooper S is dan gewoon prettiger om de Countryman van z'n plek te sleuren.

Maar goed, je wil dit eigenlijk niet meer lezen.... :mrgreen:
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 19:44

Top bedankt voor je antwoord.. ik had idd geen antwoord verwacht.. omdat ik zag dat iemand een paar maanden terug ook al zoiets gevraagd had.. ik ben zelf niet zo actief op forums vandaar dat ik ook dacht dat jullie zouden denken "van die komt alleen maar als ie wat wil weten"... maar dit bewijst dat je helemaal niet voor een ander moet denken.. :lol: :lol:
Mijn maatje van het garagebedrijf vertelde me vandaag nog om maar uit te kijken om weer niet dezelfde problemen te kopen.. dus hoog olieverbruik en kettingproblemen ... de cooper s die ik gezien had heeft ook al 90.000 km gereden dus een risico is het wel natuurlijk.. de gewone mini heeft met 122pk heeft net iets meer dan 80.000 gereden... moeilijk moeilijk.. zou graag wat ervaringen horen van countryman bezitters.. zowel van de cooper s als de gewone cooper... nogmaals bedankt voor je antwoord.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 19:56

De meesten zitten tegenwoordig op FB en vraag je daar wat dan krijg je meteen antwoord.
https://m.facebook.com/groups/172728606074301
De Countryman S verbruikt bijna geen olie. Gewoon kopen, krijg je geen spijt van.
Ik heb zelf gekozen voor de Paceman JCW, zie je namelijk minder rijden dan de Countryman en vind ik wat mooier. Afbeelding
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 20:26

Wow das een dikke auto.. idd ook een erg mooie auto.. zeker zo in de jcw uitvoering.. dus een cooper s van de countryman/paceman hebben dat trekkergeluid, kettingproblemen niet meer... das al mooi om te weten.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 21:41

Afbeelding

Je kunt beste bij aanschaf slang naar turbo vervangen. Normaal bestaat ie uit twee stukken, plastic wat ertussen zit breekt in stukjes en komt in turbo terecht. Nieuwe turbo kost je € 1700,- excl.
Zie laatste tijd bij meerdere Mini's turbo kapot gaan, vanaf model R56


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

27 jul 2017, 21:48

Ahh.. wat een raar probleem eigenlijk weer.. zoiets moet toch af fabriek in orde zijn.. maar gelukkig snel en makkelijk op te lossen, thx voor het advies.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

28 jul 2017, 17:57

Hier een Countryman Cooper met steptronic automaat.
Wij hebben 'm nieuw aangeschaft in 2011 en sindsdien 56000 km mee gereden.
In 1 woord: fantastisch ! :D
Ik vind de Cooper snel zat. Als je er met z'n vieren in zit, kom je wel wat te kort, maar anders nooit.
In de D reageert hij vrij traag, maar in Sport schakelt hij supersnel en laat de motor flink toeren maken.
De olie is nog mooi schoon en hij verbruikt nagenoeg geen olie.
Als de motor koud is, hoor je 'm aardig tikken, maar dat schijnt normaal te zijn. Na 10 min. is het weg.
Er is 1 modificatie aan de motor door de dealer gedaan: de doorvoer van de olietemp-sensor lekte. Let daar op dat dat wel gedaan is. N14-N16-N18-motoren.

Succes met je zoektocht !
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

28 jul 2017, 18:16

Bedankt voor je antwoord ook, tikkende motor.. tja eigenlijk wel allemaal zonde dat zo'n mooi merk dit standaard doet... ik weet het allemaal niet.. eigenlijk wel apart dat zoveel merken wel mooi lopen als ie koud is en zo'n mooi merk als mini dan weer niet,.. misschien de nieuwe generatie mini's.. toch maar voor een kleintje gaan een F56,,..3 cilinder ... ik twijfel langs alle kanten.. maar nogmaals bedankt,.. weer iets waar ik wat mee kan.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

28 jul 2017, 18:23

Is geen probleem hoor, dat tikken. Doet hij al vanaf het begin. De injectoren, zegt men.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

28 jul 2017, 19:41

Ik heb een fobie voor bijgeluiden aan auto's vandaar...vroeger ooit een mercedes gehad met tikkende klepstoters...kon ook geen kwaad maar ik werd er niet goed van.. ..dat is meer mijn probleem zeg maar :D
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

31 jul 2017, 19:13

Woensdag naar Duitsland.. twee countrymans bekijken.. beide van 2011.. beide 122pk coopers.. de ene met xenon en parkeerhulp.. voor de rest beide het zelfde, multifunctioneel stuur en half leer sportinterieur, clima enz.. ben benieuwd of iker één mee terug neem.. ik laat het weten.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

31 jul 2017, 19:49

Leuk !
Een optie die ik mis, is een panoramadak. Als een van de twee die heeft ....
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Brabant
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2011, 22:25

Re: hulp bij aanschaf mini countryman

31 jul 2017, 20:03

Dat hebben ze beide niet helaas.. maar ja.. heb het in mijn andere mini's ook niet gehad dus ik hoop dat wat ik niet weet en ken dan ook niet mis.. :D valt ook niet mee om er een te vinden die geheel aan alle wensen voldoet.. maar de ene met xenon komt aardig in de richting...

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”