Naast onze Mini hebben wij nog een Countryman alleen nu is het geval dat wij met de auto een probleem hebben. Het is namelijk zo dat de automaat in zijn 1e versnelling blijft hangen, schakelt niet door. Er is geen duidelijke oorzaak het enige wat wij gemerkt is als de auto in de zon heeft gestaan dat het vaker voorkomt.
Ben benieuwd of er meerdere zijn met dit probleem.
Automaat probleem
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Automaat probleem
Hmmm, als ik het me goed herinner is er een keer een fix voor de automaatbakken geweest. Was toen tegelijk met het vervangen van de waterpomp, en de turbo-hitteschildje-fix uitgevoerd. Gaat dan over de modellen tot bouwjaar/maand 2011/januari.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Re: Automaat probleem
Hoi Robert,
Die van ons is van oktober 2012, weet niet of voor dit type dat ook van toepassing was / is.
Die van ons is van oktober 2012, weet niet of voor dit type dat ook van toepassing was / is.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Re: Automaat probleem
Het gaat om een Countryman Cooper uit 2012. Zijn deze nog hetzelfde als de 2011 versie of zit hier nog een verschil in.
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Automaat probleem
Ik heb ook dezelfde uit 2011 en idd. als hij koud is, schakelt de bak meteen door naar 2,
maar als hij warm is dan schakelt hij ong. bij 3500 rpm., maar hij schakelt altijd.
maar als hij warm is dan schakelt hij ong. bij 3500 rpm., maar hij schakelt altijd.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Automaat probleem
Ik denk dat ie hetzelfde zijn hoor, maar die recall tbv waterpomp aanpassingen dat was in 2011. Vandaar m'n opmerking over modellen t/m 2011.
Maar niet schakelen van de automaat, heeft iemand het olieniveau ook al eens bekeken? Ik zag op internet wat zaken voorbij komen die daarmee te maken hebben.
Trouwens, doet ie met de hand (In stand M en dan de +, of eventueel via de stuurpaddles) overschakelen wel??
Maar niet schakelen van de automaat, heeft iemand het olieniveau ook al eens bekeken? Ik zag op internet wat zaken voorbij komen die daarmee te maken hebben.
Trouwens, doet ie met de hand (In stand M en dan de +, of eventueel via de stuurpaddles) overschakelen wel??
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Re: Automaat probleem
Jos wij gaan daar eens opletten.
Het probleem is alleen dat het heel onregelmatig voorkomt en is niet te voorspellen wat wel opvalt is als bijvoorbeeld mijn vrouw naar haar werk is gereden en de auto op een plek staat in de zon en 8 uur later weer instapt om weg te rijden het niet doorschakelen vaker voorkomt. De auto is dan niet warm al heeft ie dan wel de hele dag in de zon gestaan.
Robert welke olieniveau bedoel je de versnellingsbak (hoe kan je dit zien) of de motor (die weet ik te vinden en wordt regelmatig gecontroleerd).
Zodra het voorkomt gaan we kijken of het in de m stand wel lukt om door te schakelen.
Het probleem is alleen dat het heel onregelmatig voorkomt en is niet te voorspellen wat wel opvalt is als bijvoorbeeld mijn vrouw naar haar werk is gereden en de auto op een plek staat in de zon en 8 uur later weer instapt om weg te rijden het niet doorschakelen vaker voorkomt. De auto is dan niet warm al heeft ie dan wel de hele dag in de zon gestaan.
Robert welke olieniveau bedoel je de versnellingsbak (hoe kan je dit zien) of de motor (die weet ik te vinden en wordt regelmatig gecontroleerd).
Zodra het voorkomt gaan we kijken of het in de m stand wel lukt om door te schakelen.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Automaat probleem
Olieniveau van de versnellingsbak bedoel ik.... Dat kun je zelf niet zomaar controleren. Want je hebt een BMW-tester nodig, en ook een brug ofzo om aftapplugjes eruit te draaien en te kijken of de olie er bij een bepaalde temperatuur uit de bak loopt.
(Maar eigenlijk gaat men ervan uit dat die bak-olie een heel autoleven mee zou moeten kunnen. Formeel gesproken zou het niveau niet te laag kunnen staan. Maar ja, het blijft een door mensenhanden gemaakt product, dus altijd kans op een foutje...)
(Maar eigenlijk gaat men ervan uit dat die bak-olie een heel autoleven mee zou moeten kunnen. Formeel gesproken zou het niveau niet te laag kunnen staan. Maar ja, het blijft een door mensenhanden gemaakt product, dus altijd kans op een foutje...)
- dirk cooper s
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Automaat probleem
onze countryman had dit ook, bouwjaar 2011,als hij even had stil gestaan en je reed dan weg
dan duurde het even voor hij naar de 2 schakelde ,als je twee minuten had gereden geen probleem
meer.
dan duurde het even voor hij naar de 2 schakelde ,als je twee minuten had gereden geen probleem
meer.
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Re: Automaat probleem
Heb je dit nog laten verhelpen.
Zo ja wat is er toen aan gedaan.
2 minuten in zijn 1 rijden met een koude motor is niet goed of je moet natuurlijk niet harder dan 10 km p/u rijden.
Zo ja wat is er toen aan gedaan.
2 minuten in zijn 1 rijden met een koude motor is niet goed of je moet natuurlijk niet harder dan 10 km p/u rijden.
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Automaat probleem
Ik geef dus altijd een tikje op een flipper, dus jij zou ook in manual naar 2 moeten kunnen schakelen (en evt. weer terug naar Drive )
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Locatie: nabij de duinen en het strand
Bericht
Re: Automaat probleem
Jos dat gaan we proberen, kijken of hij dan wel wilt doorschakelen.
Ik vind wel dat dit niet zou mogen. De auto moet gewoon netjes doorschakelen en zonder hulp gezien het merk en de prijs van de auto.
Ik vind wel dat dit niet zou mogen. De auto moet gewoon netjes doorschakelen en zonder hulp gezien het merk en de prijs van de auto.
Onze sponsors