Pagina 5 van 5

Geplaatst: 13 dec 2012, 19:19
door Clubhouse
Thanks. Heb de vraag al in het verleden eens gesteld maar waarom mag er op een Clubman S geen trekhaak en op een Dubman wel? :roll:

Geplaatst: 13 dec 2012, 19:32
door Marcel Always Open
Vanwege milieulabels.
Met typegoedkeuring voor (grote of kleine) aanhanger wordt dat ook in het brandstofverbruik meegewogen en krijg je daarmee een slechter milieulabel.

Geplaatst: 14 dec 2012, 18:45
door Clubhouse
Wat ik niet begrijp Marcel is dat een Dubman een lagere uitstoot heeft dan een Clubman S en de Dubman mag dan wel een trekhaak. :roll:

Geplaatst: 14 dec 2012, 19:26
door Marcel Always Open
Alleen de ingenieurs van BMW-MINI kunnen dat precies beantwoorden, maar volgens mij is het zo dat de Dooper sowieso al geen A-label ging krijgen, en dus een B-label heeft. Met of zonder trekhaak maakte niet meer uit.

Een MCS (R56) heeft een E-label. Als je daar dan nog trekhaak op goedkeurt, wordt dat al snel een F-label.


Alle autofabrikanten moeten ook aan milieunormen voldoen, aantonen dat het gemiddelde van hun totale programma (dus van One tot en met JCW-GP) niet teveel milieuschade oplevert. (denk aan Aston Martin die belachelijk veel geld investeert in hun Cignet om maar gemiddeld zuinig over te komen).

We dwalen een beetje af, het gaat over het technisch verhaal van het monteren van trekhaken.