(sport)luchtfilter
Geplaatst: 24 mei 2011, 08:21
Ik heb een vraag met betrekking tot een nieuw filter voor mijn MCS R53.
Voor het stellen van deze vraag heb ik enige research gedaan en kan ik eigenlijk weinig info vinden.
Het doel dat ik wil behalen met een nieuw filter is (leuk(er))geluid en miss een beetje meer vermogen (ookal is die te verwaarlozen).
Nu ben ik natuurlijk gaan rondneuzen op het wereld wijde web. Uiteindelijk heb ik nog 3 opties open.
Voordat ik die onthul heb ik nog een vraag: "wat is het nut van een inleg filter?"
Door de originele box te gebruiken incl aanzuigbuis is er toch niet veel meer te behalen?
mijn 3 mogelijkheden:
*M7 Cold Air Intake ±€300
*Cravenspeed CAI ±€300
*Alta CAI ±€355
Nu is niet alleen de prijs die het verschil maakt. De M7 staat met compleet instalatieschema op de site. Er is goed te zien dat de achterwand vervangen wordt door een versie met een gat. 'Koude' lucht wordt niet meer alleen vanuit de standaard intake aangezogen, blijft deze uberhaupt wel zitten bij de M7?
De Cravenspeed heeft een mooie doorschijnende plaat.. leuk.. Maar zover ik kan zien haalt deze de lucht nog via de standaard luchtinlaat, toch?
De versie van Alta die is open, al heeft deze wel een robbere rand, sluit deze aan op de motorkap? Haalt deze zijn koude lucht nog van andere plekken dan de originele inlaat en de lek tussen rubber en motorkap?
Zonder de vragen ga ik voor de M7, ikzelf had een zelfde aanpassing ook al bedacht en dan een kapje ipv roost voor een ram-intake
Alvast bedankt!
Voor het stellen van deze vraag heb ik enige research gedaan en kan ik eigenlijk weinig info vinden.
Het doel dat ik wil behalen met een nieuw filter is (leuk(er))geluid en miss een beetje meer vermogen (ookal is die te verwaarlozen).
Nu ben ik natuurlijk gaan rondneuzen op het wereld wijde web. Uiteindelijk heb ik nog 3 opties open.
Voordat ik die onthul heb ik nog een vraag: "wat is het nut van een inleg filter?"
Door de originele box te gebruiken incl aanzuigbuis is er toch niet veel meer te behalen?
mijn 3 mogelijkheden:
*M7 Cold Air Intake ±€300
*Cravenspeed CAI ±€300
*Alta CAI ±€355
Nu is niet alleen de prijs die het verschil maakt. De M7 staat met compleet instalatieschema op de site. Er is goed te zien dat de achterwand vervangen wordt door een versie met een gat. 'Koude' lucht wordt niet meer alleen vanuit de standaard intake aangezogen, blijft deze uberhaupt wel zitten bij de M7?
De Cravenspeed heeft een mooie doorschijnende plaat.. leuk.. Maar zover ik kan zien haalt deze de lucht nog via de standaard luchtinlaat, toch?
De versie van Alta die is open, al heeft deze wel een robbere rand, sluit deze aan op de motorkap? Haalt deze zijn koude lucht nog van andere plekken dan de originele inlaat en de lek tussen rubber en motorkap?
Zonder de vragen ga ik voor de M7, ikzelf had een zelfde aanpassing ook al bedacht en dan een kapje ipv roost voor een ram-intake
Alvast bedankt!