Pagina 6 van 8

Geplaatst: 18 aug 2011, 23:27
door Ramniv
Dat staat erbij maar is het niet. Is toch echt een 120Kw. Staat op meegekregen kenteken.

Geplaatst: 18 aug 2011, 23:29
door mini7benno
Kenteken en uitrusting doet mij vermoeden dat het een facelift mini moet zijn, en dus 170PK (of je het verschil merkt is een tweede) moet hebben.
Is het een Hollandse auto? Of ingevoerd?

Geplaatst: 18 aug 2011, 23:33
door Ramniv
Hij is ingevoerd in 2007. Voor het eerst op kenteken in 2005 juni.

Geplaatst: 19 aug 2011, 09:04
door frankie
Is die ingevoerd uit België?

Geplaatst: 19 aug 2011, 09:46
door Gast
Volgens mij duitsland.

Geplaatst: 19 aug 2011, 11:40
door Ramniv
Sorry stond als gast. Hij is ingevoerd uit Duitsland. Ga ik het verschil merken met of zonder chip?

Geplaatst: 19 aug 2011, 18:25
door Ramniv
Is er hier iemand die zijn 163 pk heeft laten chippen bij Beek?

Geplaatst: 19 aug 2011, 18:37
door GreyCooperS
Ramniv schreef:Ga ik het verschil merken met of zonder chip?
Korte versie: Ja

Langer versie: Ja, ook bij de R53 modellen (163 en 170 pk) merk je meer power en trekkracht. Wel is het verschil met bv de R56 met Turbo minder heftig. Als je lekker portie vermogen erbij wil, zonder al te veel kosten en risico, dan is een software tune voldoende...wil je echt serieuze power in de R53, wil je naast de software zaken als kleinere pulley, grotere intercooler en nokkenas, gecombineerd met oliekoeler...dan ben je alleen wel een stuk duurder uit :lol:

Let bij de R53 wel erg goed op je olie verbruik, zeker ook na het tunen...Deze modellen lusten een ferme slok olie en er zijn al een aantal blokken van leden in elkaar gelopen, doordat ze droog stonden...
Als je dit verbruik goed in de gaten houdt, zijn de R53 blokken redelijk bulletproof...

Geplaatst: 19 aug 2011, 19:31
door Cor
en waarom lusten ze dan zoveel olie?
dan is er toch iets niet goed ,lijkt mij.

Geplaatst: 20 aug 2011, 10:02
door Ramniv
Vind ik een goede vraag Cor, ben ik ook wel benieuwd naar.

Geplaatst: 20 aug 2011, 10:13
door GreyCooperS
Genoeg merken en modellen naast Mini, die olie lusten.

Zeker als je veel, hard gaat knallen verbruiken ze nu eenmaal olie. Ben geen techneut, dus waar de oorzaak zit, geen idee...

Geen big deal ook, maar je moet regelmatig peilen en niet het rode lampje afwachten :wink:
Kost minuutje tijd per keer, thats it

Geplaatst: 20 aug 2011, 10:19
door Ramniv
Ok, duidelijk haha

Geplaatst: 20 aug 2011, 10:41
door Cor
tja ,het ligt er een beetje aan ,hoeveel olie hij lust.
als het een kwart litertje op 5000 km is ,maak ik mij ook geen zorgen.
maar als het een liter is op 1000 km ,ga ik mij toch zorgen maken.
ik zou dan toch gaan denken om er nieuwe zuigerveren in te gaan zetten.
want meestal is dat de oorzaak van veel olie verbruik.

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:08
door MartijnGizmo
De Tritec-blokjes zijn niet bepaald het laatste snufje op gebied van technisch raffinement. Rauw lopen, niet vies van een flinke slok en daar hoort ook wat olieverbruik bij. Ik vind het prachtig bij het karakter van de auto passen, maar het is niet voor niet dat BMW nu andere blokjes gebruikt en de Tritec-blokjes door een Chinese fabrikant gebruikt worden... ;)

Geplaatst: 20 aug 2011, 12:48
door frankie
MartijnGizmo schreef:maar het is niet voor niet dat BMW nu andere blokjes gebruikt en de Tritec-blokjes door een Chinese fabrikant gebruikt worden... ;)
Precies, want die R56 S PSA/BWM blokken zijn één bonk betrouwbaarheid :roll: :mrgreen: