Pagina 3 van 3

Geplaatst: 15 nov 2012, 13:24
door MrBean
Zo.
90% van de belangrijkste onderdelen zijn binnen.
Nu nog de schroefjes uithalen en het buisje naar het buitenschot.

Afbeelding

Geplaatst: 15 nov 2012, 19:38
door werner
BMX schreef:
werner schreef:
MrBean schreef:Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.

Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.

Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
De onderkant van het filterhuis heb je ook nodig omdat je daar het gat naar het schutbord ook moet vergroten.
Als je dit niet doet dan kun je het geheel net zo goed helemaal origineel laten :wink:
Huh?
Je maakt een gat in het bovenste deel en het schutbord.. dus het gat onderin laat je zoals die is of kan je ook vergroten. Dit is een extraatje, geen noodzaak.
Het gat in de onderste bak ook vergroten en het gat van het schutbord vergroten anders heeft het vergroten van het filter geen enkele zin!

Geplaatst: 15 nov 2012, 21:46
door MrBean
Bij pakweg een GP gebruiken ze ook onderdeelnummer 13727519492 (rubberbalg) met hetzelfde diameter van gat als een standaard Cooper S in het onderste gedeelte van het luchtfilterhuis. Ook bij een JCW is er enkel het verschil van de opening boven in het deksel. Maar dan ovaal.

Ik ga dat systeem (voorlopig) dan ook maar aanhouden. Groter maken kan achteraf nog altijd.

Geplaatst: 16 nov 2012, 18:01
door MrBean
Een perfecte kopie is het niet geworden wegens omstandigheden.
Maar het zit er op.

Dit dus.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 193#721193