Ik ben weer terug (na 10jr) tips nodig door R56 vs F56

Stel je hier even voor.
martinvh
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Leiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:55
Nederland

Ik ben weer terug (na 10jr) tips nodig door R56 vs F56

09 okt 2023, 10:16

Hi allemaal,

Na bijna 10jr afwezigheid ben ik weer ‘in Mini sferen’. 10jr geleden heb ik heel veel plezier beleefd aan dit forum. Hoogtepunten waren de o.a. door mijzelf georganiseerde ‘Tunnelcruise’ in Den Haag (eindeloze pops ‘n bangs en supercharger whine), de sleuteldag maar ook de tuning / rollenbankdag bij Beek / Minispeed. Gedurende mijn lidmaatschap heb ik een R53 Cooper S en R56 gehad.

In 10jr gebeurt er - bij bijna iedereen - veel. Inmiddels mag ik mezelf gelukkig prijzen met 2 kleine kiddo’s. Ik heb in die jaren een periode in de VS gewoond en daar zijn ook al mijn supercharged V8 dromen vervuld. Inmiddels terug in NL met de mazzel dat m’n budget wat groter is dan >10jr geleden. Waar de Mini destijds mijn enige auto was, zoek ik nu naar een 3e ‘put a smile on your face’ auto ter compensatie van de steriele ervaring van onze EV en de 100% sexloze 7-zitter hybride MPV.

Tips zijn welkom en zelfs nodig. Ik oriënteer me op een R56 (n18 motor) of een F56. Beide Cooper S. Het doel is om plezierritten te maken, 4-5x per jaar een track day en uiteraard om weer onderdeel te zijn van deze mooie community.

Ik sta enorm open voor tips voor wat betreft de R56 vs F56 in relatie tot hoe ik de wagen zal gebruiken. In het verleden heb ik al Westfield’s gehad voor track days, maar dat is een teveel purpose built apparaat waar je op de openbare weg (met je helm op) eigenlijk te weinig plezier aan beleeft. Bovendien ben je in elk ongeluk >30 km/u in die auto sowieso dood. Dat is een onprettige gedachte.

Voor mij oogt de F56 als groot, log en denk ik altijd dat het een opgedirkte FWD 1-serie is. Maar ik hoop er helemaal naast te zitten!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ik ben weer terug (na 10jr) tips nodig door R56 vs F56

09 okt 2023, 22:05

Welkom terug Martin.
Zelf heb ik ervaring met een R53 GP, R58 JCW en nu enkel nog een F56 JCW in bezit.
De F56 is inderdaad groot in vergelijking met de 1e en 2e Gen.
Onze F56 is een JCW van 2015 met de sportautomaat en DDC onderstel.
Nieuw gekocht en nu bijna 120000km op de teller.
Wil je ermee op circuit dan raad ik montage van een goede schroefset aan voor meer stabiliteit.

Terug naar “Who are U?”