Nieuw op dit forum

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Nieuw op dit forum

09 aug 2023, 23:20

Hoi allemaal,

Vandaag voor het eerst aangemeld op dit leuke forum. Al we wat zitten lezen, maar ik was nog niet ‘approved’ om me aan te melden. Nu dus wel!

Mijn naam is Harry Homan, ik woon in Velp totdat ik met mijn vrouw definitief verhuis naar de Eiffel in Duitsland. Ik ben getrouwd en heb 2 volwassen zoons.
We hebben sinds 2 jaar een huis in Duitsland en zijn deze aan het opknappen, volgend jaar gaan we hier full-time wonen.

Ik heb een paar weken geleden een Mini Cooper S uit 2004 (R53 dus) gekocht. Vandaar dat ik me graag hier wil voorstellen. Ons huis is 10 minuten bij de Nürburgring vandaan, dus de Mini zal vooral daar worden gebruikt. Daar is hij helemaal geschikt voor met de wegligging en handling van deze heerlijke auto. :rijden

Plaatjes van mijn Mini volgen nog in de rubriek die hiervoor bedoeld is.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Nieuw op dit forum

09 aug 2023, 23:26

>:( En meteen een typefout, het is natuurlijk de Eifel met 1 f :O
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuw op dit forum

10 aug 2023, 15:59

Welkom op het forum. En al gelijk race-plannen. Ga je je MINI helemaal ombouwen naar een track-wagen, dus rolkooi, interieur eruit, etc, etc?
In elk geval mooie en snelle kilometers gewenst op het circuit. :ralley

Oh, enne typefoutje verbeteren: als het goed is zie je rechtsbovenin je originele bericht een potloodje staan. Daarmee kun je het bericht nog veranderen/verbeteren.
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Nieuw op dit forum

10 aug 2023, 18:06

Hoi Robert,

Ik wil de Mini zo origineel mogelijk houden, al zitten er al velgen op van OZ Racing. In Duitsland moet je voor de tüv voor elk afwijkend onderdeel papieren aanleveren dat wat er op zit is goedgekeurd. Daarom niet helemaal aanpassen dus en ik wil ook graag lekker kunnen toeren in de mooie omgeving hier in de Eifel.
Standaard voelt het allemaal al lekker strak, dus voldoende om een hoop lol te hebben.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuw op dit forum

10 aug 2023, 21:36

Hartelijk welkom Harry en gefeliciteerd met jullie R53.
Gaaf dat jullie in de Eifel gaan wonen, hebben mijn vrouw en ik ooit ook overwogen maar is er nooit van gekomen.
Jullie doen het gewoon, top!
We komen ook regelmatig aan de Nürburgring, minder dan vroeger toen ik wat vaker rondjes reed met een R53 GP.
De GP had standaard een sperdifferentieel, heeft jouw R53 die ook? Werd als optie geleverd dacht ik op de niet GP.
Ben wel heel benieuwd waar jullie precies gaan wonen maar dat hoeft hier niet op het forum te staan natuurlijk. :wink:
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Nieuw op dit forum

10 aug 2023, 22:26

Bedankt Niek. Of er een sperdifferentieel op zit weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ben op vakantie gegaan nadat ik de auto had gekocht, maar voordat ik hem heb opgehaald. Ik heb dus alleen de foto’s nog maar :shock:
Als ik weer in NL ben maar snel naar de garage om hem op te halen…
Het is geen geheim waar we gaan wonen hoor, het is een klein dorp met 100 inwoners en heet Kolverath.
Je bent welkom als je in de buurt bent 8)
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuw op dit forum

10 aug 2023, 22:49

Aan de hand van het chassisnummer zou je de optielijst aan moeten vragen bij de dealer. Vroeger kon dit online maar ik weet niet of die site nog bestaat.

Kolverath kon ik me niet herinneren maar heb even op Google maps gekeken en Kelberg en omgeving heb ik vaker gereden dus waarschijnlijk ook in Kolverath.
Heerlijk sturen daar, ook als je niet asociaal hard rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nieuw op dit forum

11 aug 2023, 07:58

Welkom en gefeliciteerd met jouw mini. R53 blijft een heerlijke auto en zal zeker op ‘t circuit zich prima staande houden.

Beetje afhankelijk van hoe hard je kunt/ wilt, zouden de remmen wellicht wel een upgrade kunnen gebruiken.
Zelf heb ik het nooit ervaren (de auto kan meer hebben dan ik durf ), maar de standaard voor remmen hebben wat moeite met “enthousiast” rijden.

Heb je ook plaatjes van je nieuwe aanwinst? Zijn we hier altijd in geïnteresseerd.

Veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: Nieuw op dit forum

11 aug 2023, 12:39

Volgens mij kun je de extra’s nog steeds zien via https://bimmer.work/
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuw op dit forum

11 aug 2023, 22:00

@Rallye

Ik zal het eens proberen. Dank je voor de link.
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Nieuw op dit forum

11 aug 2023, 23:09

Bedankt voor de reacties, altijd leuk als kenners meedenken :-))
Als ik m’n R53 kan ophalen, zullen er zeker nog foto’s volgen, komt goed. Dan ga ik ook met het chassisnummer aan de slag. Goede tip, bedankt.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind

Terug naar “Who are U?”