2005 R53 JCW

Stel je hier even voor.
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: 2005 R53 JCW

16 aug 2020, 12:03

Na mijn Mini R56 met JCW kit verkocht te hebben om eindelijk een keer een een Amerikaanse klassieke V8 te kunnen kopen reed ik als daily in een Toyota Yaris.......... de Amerikaan wordt in oktober RDW gekeurd, ondertussen ook 4 koloms brug in de garage gezet. Kunnen de twee klassiekers binnen staan.

Nou was ik al een tijdje klaar met de Yaris, maar kon ik mooi ff sparen. Had mijn zinnen op een Renault Clio 3 RS gezet of een Mini R53. Wilde iets licht, klein en beetje vlot. Renault vond ik niet iets naar mijn zin. Mini R53 Trok mij wel, maar wilde wel een R53 Cooper S. Toen deze week met 33+ de airco van de Yaris besloot geen koude lucht meer te produceren was ik er klaar mee. Uiteindelijk contact met twee verkopers. 1x 2005 Cooper S met JCW kit, motor helemaal aangepakt en kwalitatief goed getuned. Nadeel bak, rest van de techniek standaard en inmiddels 207 dkm weg. En roest her en der. Tweede optie 2005 Mini JCW met 108 dkm op de teller. Was ook nog goedkoper dan de eerste. Geen roest volgens de verkoper, nieuwe koppeling en ketting, JCW remmen, rvs uitlaat, geen navi, klonk goed. Gisteren door werk de eerste niet kunnen bekijken, dus vanochtend de tweede Mini bekeken. Op, onder, in de auto geen roest kunnen vinden. Proefrit beviel goed. 18” velgen zijn maat te groot, zal door de tijd wel 17 inch onder komen. Kreeg er nog een set winterbanden bij, dan zijn de zomerbanden ook wel op. Bleek ook nog zwarte hemel in te zitten dus was eigenlijk wel naar mijn zin. Auto moet echt een keer goed schoongemaakt worden, zowel binnen als buiten. Komende tijd op de brug zelf wat vervangen, grote beurt, en wat preventief aanpakken. Ook meteen Bluetooth OBD besteld, das wel handig met een Mini. Was al aan het informeren naar een schroefset, maar dat pakeer ik ff, hij staat niet verkeerd op zijjn wielen zo.

Plaatje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Terug naar “Who are U?”