29 April: NewMINIclub circuitdag, Zandvoort

Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 April: NewMINIclub circuitdag, Zandvoort

15 mar 2010, 10:30

Icm met Driving-fun.com/ Beek Auto Racing gaan wij een circuitdag organiseren special voor iedereen die een keer wil proeven hoe het is met je eigen Mini op het circuit rond te gaan, er is instructie mogelijk, even laten weten hier. Je kan dus een halve dag boeken om te rijden of een hele dag, in de middag is het mogelijk om met mijn in de Lotus mee te rijden of bij Berthil in de "Blauwe"
Klaas, Berthil en ik zullen de instructie geven (als Berthil geen grote jet-lag heeft :wink: )

Afbeelding

Na de launch van de nieuwe site gaat Driving Fun spectaculair verder met de 10e door ons georganiseerde circuitdag op het circuit van Zandvoort! Op donderdag 29 april hebben we van 09:00 - 17:00 weer het lange Grand Prix circuit van Zandvoort afgehuurd.
Vanwege de nieuwe site en om deze 10e editie te vieren, zullen alle auto's die de baan op gaan door DF insurance automatisch en geheel gratis all risks verzekerd zijn!
De voorwaarden, het eigen risico en de precieze dekking zullen t.z.t. nog bekend gemaakt worden.
Dit geldt overigens zowel voor straatauto's als voor racers, beide zullen die dag verzekerd rond rijden!



Nog meer goed nieuws (voor de mensen die nieuw zijn): het circuit is de 29e exclusief afgehuurd door Driving Fun, dus niet druk, geen al te grote idioten op de baan ( ) en maximale fun voor iedereen!
De prijs voor de gehele dag (8 uur) open pitlane rijden (inclusief all risks verzekering) is €450 per auto (een auto delen met twee rijders is als altijd weer mogelijk).
Voor de mensen die dat te lang vinden is er ook de mogelijkheid om een halve dag (09:00 - 13:00 of 13:00 - 17:00) te rijden voor €250 (eveneens inclusief all risks verzekering op het circuit).
Wil je meedoen, meld dat dan s.v.p. in dit topic of als reply op de mailing die binnenkort verstuurd zal worden.

Fotografen, filmcrew, toeschouwers, meerijders en fans zijn uiteraard weer meer dan welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deelnemers:
*Hans - Lotus 340R Betaald
*Marcel - Cooper-s cabrio Betaald
*Bart - Cooper-S
*Chill-es - Cooper-S Betaald
*Roman Boed - Porsche GT3 Betaald
*Aad - Donkervoort Duratec
*Ducks - Cooper-S Betaald
Laatst gewijzigd door Hans op 28 apr 2010, 20:55, 11 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

15 mar 2010, 10:32

Afhankelijk van het weer kom ik foto's maken van jullie rondjes! :mrgreen:
Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Harmelen
Berichten: 1955
Lid geworden op: 16 apr 2007, 12:42

15 mar 2010, 10:38

mooie prijzen hans! misschien dat ik even kom klooien met de clico

de dag erna is vijverberg trofee, da's 4 uur voor 320 zonder verzekering dus dit is netjes!
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

15 mar 2010, 20:16

Damn dit lijkt me heeel vet, even over nadenken en kijken of ik een dag weg kan :)
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

15 mar 2010, 21:35

Deelnemers:
*Hans - Lotus 340R
*Berthil - Cooper-S
*Chill-es - Cooper S (halve dag met instructie, ik ga ervan uit dat ik vrij kan krijgen dus kleine ovb)
Aldwin
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: een brabo
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 nov 2008, 12:48

15 mar 2010, 22:04

hmm zou in elk geval graag een keer mee willen 'rijden' en zeker foto's willen maken.
ga dit topic volgen....

heb niet de pk's om zelf de baan in te gaan met de Mini :cry:
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Voorhout
Berichten: 1099
Lid geworden op: 02 apr 2009, 19:15

15 mar 2010, 22:21

MaVaEe schreef:Afhankelijk van het weer kom ik foto's maken van jullie rondjes! :mrgreen:
x 2
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 mar 2010, 11:18

Aldwin schreef:hmm zou in elk geval graag een keer mee willen 'rijden' en zeker foto's willen maken.
ga dit topic volgen....

heb niet de pk's om zelf de baan in te gaan met de Mini :cry:
Pk's is niet alles.. het gaat veel meer om de juiste lijnen, het is juist veel leuker om met minder pk's sneller te zijn dan met iemand met veel pk's.
Gewoon inschrijven als je dit leuk vind, niet poetsen maar rijden is het motto!! :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 mar 2010, 14:35

Wat ik en wellicht meerdere potentiële Cooper S circuitrijders me/zich afvragen:

Kun je met 200+ pk's zonder oliekoeler en/of grotere IC deelnemen of loop je dan grote kans je motor stuk te rijden?

Ik heb zelf een 15% pully en Catcams nokkenas en wil graag meedoen maar niet weer mijn motor hoeven te vervangen. Wat is een acceptabele olietemp. om nog een rondje door te rijden en wanneer moet je (even) stoppen?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 mar 2010, 14:44

Meestal rij ik ongeveer 20 minuten achter elkaar en neem dan even pauze kan alles even koelen, wat ook scheelt niet iedere keer ver doortrekken in het rode gebied.. nergens voor nodig, er valt niks te winnen alleen maar te verliezen!
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

16 mar 2010, 16:59

chill-es schreef:Wat ik en wellicht meerdere potentiële Cooper S circuitrijders me/zich afvragen:

Kun je met 200+ pk's zonder oliekoeler en/of grotere IC deelnemen of loop je dan grote kans je motor stuk te rijden?

Ik heb zelf een 15% pully en Catcams nokkenas en wil graag meedoen maar niet weer mijn motor hoeven te vervangen. Wat is een acceptabele olietemp. om nog een rondje door te rijden en wanneer moet je (even) stoppen?
Moderne synthetische olie mag wel 110 graden worden op de meter. Plaatselijk is de temperatuur in de motor dan wel hoger.
Als de meter 120 graden aangeeft is het tijd om even af te koelen :wink:
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

16 mar 2010, 17:15

:shock: Standaard is mijn olie vaak al 100 graden... 0w30 erin gooien ipv 5w30, helpt dat nog iets? En Werner, waarom staat jouw naam nog niet in het rijtje? Al die nieuwe paarden moeten toch ook uitgelaten worden :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

16 mar 2010, 21:48

chill-es schreef::shock: Standaard is mijn olie vaak al 100 graden... 0w30 erin gooien ipv 5w30, helpt dat nog iets? En Werner, waarom staat jouw naam nog niet in het rijtje? Al die nieuwe paarden moeten toch ook uitgelaten worden :mrgreen: :mrgreen:
Die 30 staat voor de maximale temperatuur die de olie kan hebben. Dan kun je beter voor 0W40 gaan van castrol :wink:
Als het mooi weer is kom ik in de ochtend wel even kijken, kan niet de hele dag weg IVM pappa dag! :wink:
PS. de paardje's worden regelmatig uitgelaten :lol:
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

16 mar 2010, 21:59

Ik heb er ook wel oor naar! Ik ga kijken of ik er bij kan zijn! Lijkt me leuk voor beginners en sort of 'eigen' baan :D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

17 mar 2010, 06:51

Het wordt nog leuker.. het wordt een Beek Auto Racing/Minispeed circuitdag! :D Beek is dus aanwezig met oa de servicebus, onderdelen, en instructie van Klaas op de baan 8) Klaas is namelijk coureur geweest en rijd en test regelmatig auto's op het circuit kwa afstelling.
Beek is ook druk bezig met www.porscheperformance.nl dus er komen ook de nodige Porsche's dus het wordt een superdagje!! :D
Dus kom allemaal naar Zandvoort 29-april, om zelf te rijden, meerijden, kijken, fotograferen, benzine/rubber snuiven etc..
Maar het is voornamelijk bedoelt om een keer zelf te proeven aan het circuitrijden met je Mini! Leuk al die upgrades maar doe er ook wat mee! :wink: :mrgreen:

Terug naar “Events 2010”