Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

02 jul 2007, 12:17

Ik ga binnenkort maar eens bij Mediamarkt langs om een aantal camera's te testen :)
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

02 jul 2007, 12:42

om prijzen te vergelijken kijk ik meestal even op:

http://www.dfip.nl
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

02 jul 2007, 13:51

Mss nog een tip (in belgië allesinds) geeft canon 80 euro cashback op een 400D na aankoop. Maar das is maar tot eind augustus.
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 18:47

Jenkins schreef:Heb een Canon EOS 300 in de kast liggen. Fantastisch makkelijk en goed ding.
Met de digitale toestellen bij inruil helaas minder dan een zak friet waard.
Het beste toestel is de camera die je bij je hebt.
Daarom heb ik me een telefoon met voldoende foto-kwaliteit aan geschaft.
Zit zelfs een electronische beeldstabilisator op.

Maar mis het handmatig scherpstellen + snelle reactietijd erg.

Heb veel interesse in een compacte waarbij die twee zaken toppie zijn.

Iemand suggesties?
handmatig scherpstellen is bij veel compactcamera's niet mogelijk. Ik stel bijna nooit zelf scherp trouwens..

Als je voor een high end prosumer cam gaat (net onder de DSLR) kan je volgens mij net zo goed een instap DSLR kopen :)
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 18:48

Maaij schreef:Ik ga binnenkort maar eens bij Mediamarkt langs om een aantal camera's te testen :)
maar niet kopen daar hè.. Medimarkt lijkt goedkoop..


http://www.foto-konijnenberg.nl scherpe prijzen, top service
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

02 jul 2007, 19:04

Nee, alleen testen. Kopen doe ik via internet wel :)
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 19:20

Maaij schreef:Nee, alleen testen. Kopen doe ik via internet wel :)
ik was een keer met mijn toen net uitgebracht 20D bij de BCC (moest een cardreader hebben). Zegt die verkoper, wist u dat er net een opvolger uit is van deze, de 300D

:D
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

02 jul 2007, 20:09

Nquire schreef:
Jenkins schreef:een telefoon met voldoende foto-kwaliteit aan geschaft. Maar mis het handmatig scherpstellen + snelle reactietijd erg. Heb veel interesse in een compacte waarbij die twee zaken toppie zijn.
handmatig scherpstellen is bij veel compactcamera's niet mogelijk. Ik stel bijna nooit zelf scherp trouwens..
Als je voor een high end prosumer cam gaat (net onder de DSLR) kan je volgens mij net zo goed een instap DSLR kopen :)
Tja, van die SLR wil ik dus net af vanwege de afmetingen; die stop je niet in een jaszak!
Dus daarom blijf ik uitkijk houden naar een compacte mét handmatige scherpstelling.
:)
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

02 jul 2007, 21:17

Nquire schreef:
ik was een keer met mijn toen net uitgebracht 20D bij de BCC (moest een cardreader hebben). Zegt die verkoper, wist u dat er net een opvolger uit is van deze, de 300D

:D
Dit geeft maar weer eens aan wat voor nivo er in sommige zaken staat ! :mrgreen:
Een echte goede fotozaak kan je veel vertellen en adviseren, ga daarna eens kijken waar/hoe je voordelig uit kan zijn.

Pas wel op met internet dat je voor garantie niet naar het land van herkomst moet >) (import, Taiwan, USA)
Wat denk je van een boekje in het Nederlands? Een PDF printen van 200 pagina's, en meenemen :s

Bij mijn laatste aankoop van camera en objectief heb ik leuk kunnen handelen, uiteindelijk goedkoper uitgeweest
dan de goedkoopste op internet! en een "Nederlandse" camera !! :wink:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

02 jul 2007, 21:26

Ook goedkoop:

www.foka.nl (gewonen winkel in Rotterdam, erg goedkoop en alles vooraf uit te proberen)
www.cameranu.nl (veel import)
www.topdeals.nl (nederlandse artikelen, zitten in zeist)

Wij hebben na veel twijfelen over het kopen van een DSLR vanwege het prijsverschil toch voor een compact gekozen, de Fuji S6500fd (voor 269 euro) met 10x zoom, automatische gelaatsdetectie en filmmogelijkheid. Enige overeenkomst met een DSLR is de handmatige zoomring op de lens.
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 21:26

oh ja, nog een tip:

investeer in goede lenzen ipv veulll geld uitgeven aan een te dure body met slecht glas..

En lenzen behoud je ook (en hun waarde ook redelijk, zeker de toplenzen), je camera heeft een beperkte duur.

Ik kan mijn 2e hands gekochte lens van 3 jaar oud nog voor hetzelfde bedrag kwijt als ik m toen kocht :)
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 21:28

320d touring schreef:Ook goedkoop:

www.foka.nl (gewonen winkel in Rotterdam, erg goedkoop en alles vooraf uit te proberen)
www.cameranu.nl (veel import)
www.topdeals.nl (nederlandse artikelen, zitten in zeist)

Wij hebben na veel twijfelen over het kopen van een DSLR vanwege het prijsverschil toch voor een compact gekozen, de Fuji S6500fd (voor 269 euro) met 10x zoom, automatische gelaatsdetectie en filmmogelijkheid. Enige overeenkomst met een DSLR is de handmatige zoomring op de lens.
De fuji "compact" camera's van de laatste tijd hebben een zeer goede ruisbeperking (ruis zie je veel bij goedkopere camera's op hogere ISO waarden).
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

02 jul 2007, 21:31

320d touring schreef:Wij hebben na veel twijfelen over het kopen van een DSLR vanwege het prijsverschil toch voor een compact gekozen, de Fuji S6500fd (voor 269 euro) met 10x zoom, automatische gelaatsdetectie en filmmogelijkheid. Enige overeenkomst met een DSLR is de handmatige zoomring op de lens.
Maar dit toestel is toch maar moeilijk "compact" te noemen, toch?
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 21:34

als opvulling van het topic zal ik maar even wat foto's spammen die ik heb gemaakt :)


Afbeelding



Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

02 jul 2007, 21:35

Jenkins schreef:
320d touring schreef:Wij hebben na veel twijfelen over het kopen van een DSLR vanwege het prijsverschil toch voor een compact gekozen, de Fuji S6500fd (voor 269 euro) met 10x zoom, automatische gelaatsdetectie en filmmogelijkheid. Enige overeenkomst met een DSLR is de handmatige zoomring op de lens.
Maar dit toestel is toch maar moeilijk "compact" te noemen, toch?
daarom schreef ik ook "compact" :D

Terug naar “Kletshoek”