Startblokkering "second ride"

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

Startblokkering "second ride"

02 jan 2016, 08:56

Beste forumleden,
Heb sinds kort een 2de hands " knakenbak" gekocht voor mijn zoon.
Een Renault twingo uit 2000. Nu heb ik sinds kort problemen met de startblokkering.Sleutels reeds na laten kijken ,maar het probleem blijft zich voordoen.heb diverse " oplossingen" gelezen op het internet en het blijkt een veel voorkomend euvel te zijn.
Mijn vraag is ,is er iemand die de startblokkering weet te omzeilen,of een adres ( regio A'dam) waar dit voor een redelijk tarief gedaan kan worden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Greetz, Zmorf
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Startblokkering "second ride"

02 jan 2016, 18:38

Ik zie dat probleem inderdaad vaker voorbij komen op het Twingo-forum waar ik af en toe voor m'n vriendin zit te neuzen. Volgens mij vind je daar zo wel een paar aanbieders, en hier bijvoorbeeld methodes om het zelf te doen: http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopi ... 5&p=158807
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Startblokkering "second ride"

02 jan 2016, 19:06

Hoe weet je zeker dat het de startblokkering is? Doe ie niks als je de sleutel omdraait, of gaat ie wel rond maar slaat niet aan?

Al is uit laten lezen?

Heb je sleutel met knoppen of CV? Of gewoon?

Als ik vaak aan een Renault moet sleutelen, het eerste wat ik altijd doe, in de auto stappen. Deur dicht doen, auto op slot en van slot halen. Dan pas starten.
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

Re: Startblokkering "second ride"

02 jan 2016, 19:23

Ik weet zeker dat het de startblokkering is.heb namelijk al 2 x de auto moeten starten met de noodcode.
Boel gedoe dmv.knopje op ruitenwisserhendel een rood lampje op het dashbord laten knipperen op een bepaalde volgorde :s .
Centrale portiervergrendeling werkt wel gewoon met de sleutel,maar hij start dan evengoed niet,omdat het rode lampje vd.startblokering blijft branden.vandaar dat ik deze wil laten omzeilen en/ of uitschakelen.
Bmwbull
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Oss
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 dec 2015, 16:17

Re: Startblokkering "second ride"

05 jan 2016, 21:29

Ik heb iets gevonden.
Weet niet of dit wat voor de twingo is,
En anders zou je contact met ze kunnen opnemen!

Renault zonder CAN Immo Off Emulator Syrius 32 EMS 1.5 1.9
€ 45,00
http://link.marktplaats.nl/a1021763498

En anders een chip tuner? Als die in de ECU zit!

Terug naar “Kletshoek”