Levering Mini

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
dr.watson
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2015, 17:29

Levering Mini

02 dec 2015, 22:47

Hallo,

poll :) wat zouden jullie doen ?

Ik zit met het volgende. Werd van de week gebeld door de Mini Dealer dat :

1) de levering uitgesteld wordt, ipv omstreeks 1 januari naar omstreeks 1 februari
2) dat de nieuwe prijslijsten beschikbaar zijn voor 2016 en dat er ±200 euro BPM bijkomt.

Ik voel me hier niet lekker bij en heb dit kenbaar gemaakt bij de dealer, omdat ik vind dat ze dit eerder hadden kunnen vertellen.

Moet ik hier stennis over gaan maken, of gewoon aanzien :) en nog een maandje extra wachten ?
(of is er nog een tussenweg?)

Graag hoor ik jullie ideeën.

Groet,

Rogier

EDIT mocht iemand interesse hebben in de nieuwe prijslijst ik heb deze in mijn bezit.
Gebruikersavatar
ThePuffle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jun 2014, 10:12

Re: aflevering mini

02 dec 2015, 23:00

Hoi Rogier,

Geen probleem van maken, je rijdt nog een maandje 'gratis' in je huidige.
Wbt de meerprijs van €200: ik beem aan dat je al een koopcontract hebt getekend? Dan moet de dealer zich daar aan houden.

Gr Ger
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: aflevering mini

03 dec 2015, 00:19

BPM/BTW wijzigingen mogen worden doorbelast. Auto prijs wijzigingen niet altijd. Vaak zit er tot een bepaalde orderdatum prijsbescherming op maar dit zou al bij de verkoop ter sprake moeten zijn gekomen. Vertraging in de levering is vervelend maar je kunt er weinig mee tenzij het meer dan 6 weken wordt (zeg ik uit m'n hoofd)
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: aflevering mini

03 dec 2015, 00:46

Even gekeken in de BOVAG Voorwaarden:
Artikel 4 - Prijswijzigingen/stijging
1. Wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke heffingen van overheidswege worden zowel in de vast als in de niet-vast overeengekomen prijs van zowel nieuwe als gebruikte auto’s te allen tijde doorberekend.
2. Onverminderd het bepaalde in artikel 6 lid 1 mogen naast de evengenoemde wijzigigen tevens prijsstijgingen als gevolg van wijzigingen in fabrieks- en/of importeursprijzen en in valutakoersen in de niet-vast overeengekomen prijs van nieuwe auto’s worden doorberekend. De koper heeft na kennisgeving van deze wijziging het recht de overeenkomst te ontbinden ingeval de verhoging van de bedongen prijs door de verkoper plaatsvindt na het sluiten van de overeenkomst. De ontbinding dient binnen tien dagen na die kennisgeving plaats te vinden.
...bevestigt het Peter schrijft.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThePuffle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jun 2014, 10:12

Re: aflevering mini

03 dec 2015, 19:22

Oke mannen, weer wat geleerd!

Gr Ger
dr.watson
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2015, 17:29

Re: Levering Mini

05 dec 2015, 21:39

dank voor het meedenken !

Terug naar “Kletshoek”