Private Lease

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:39

Moonwell schreef:[...]
Mijn voornaamste reden is dat de verzekering laag blijft. Als ik zelf ga verzekeren ben ik makkelijk 150€ per maand kwijt!
Serieus? WOW! :shock:
Ik betaal bij Centraal Beheer 65 euro p/maand voor mijn 'S' die met opties ook ong. op 40k uitkomt (18 schadevrije jaren, incl. inzittenden, 36 maanden aanschaf/nieuwwaarde ...wel met 8% collectieve korting doordat ik ziektekosten bij Zilveren Kruis Achmea heb). Via MINI Financieel zou ik overigens op 75 uitkomen, met dezelfde voorwaarden heb ik al eens uitgezocht.

Die actie van Breeman ziet er wel goed uit trouwens! Tja, het is een keuze...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:42

RemcoMINI schreef:
Moonwell schreef:[...]
Mijn voornaamste reden is dat de verzekering laag blijft. Als ik zelf ga verzekeren ben ik makkelijk 150€ per maand kwijt!
Serieus? WOW! :shock:
Ik betaal bij Centraal Beheer 65 euro p/maand voor mijn 'S' die met opties ook ong. op 40k uitkomt (18 schadevrije jaren, incl. inzittenden, 36 maanden aanschaf/nieuwwaarde ...wel met 8% collectieve korting doordat ik ziektekosten bij Zilveren Kruis Achmea heb). Via MINI Financieel zou ik overigens op 75 uitkomen, met dezelfde voorwaarden heb ik al eens uitgezocht.

Die actie van Breeman ziet er wel goed uit trouwens! Tja, het is een keuze...
Ik heb nooit een auto op mn naak verzekerd gehad en dit is de manier om schade vrije jaren op te bouwen zonder heel veel extra kosten.

Ik hoorde dat Kalfsbeek trouwens met een unieke MINI one versie voor hun 60jarig bestaan! Wil je meer info even navragen bij Joost van Kalfsbeek
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:48

ik ook 60 euro in de maand voor een auto meer als 44.000 incl no claim beschermer dus kan 1 schade per jaar claimen zonder premie verhoging.
schade vrije jaren gaan naar claimen uiteraard wel omlaag maar merk je alleen met overstappen.
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:49

@Moonwell, schadevrije jaren bouw je vooral op door geen schade te maken ;) ...het maakt daarbij echt niet uit of de auto van jou zelf is of een privé of zakelijke leaseauto. Ik heb toen ik in 2011 voor mijzelf begon van alle voorgaande werkgevers/leasemaatschappijen een verklaring gevraagd van al 'mijn' leaseauto's omtrent mijn schadehistorie. Rij nu 4 jaar privé, toch heb ik 18 jaar schadevrij gekregen (in werkelijkheid langer trouwens, maar dat maakt voor de korting niet uit zit op the max: 75%).
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:52

Dat weet ik maar bij voorgaande auto's stond mijn moeder als hoofdbestuurster. Ik heb alleen 3/4 van een jaar in een lease auto gereden maar dat is helaas nog genoeg! Dat hoop ik nu op te gaan bouwen
Afbeelding
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Private Lease

02 dec 2015, 13:53

frankie schreef:
Henri schreef:Ow het is bere aantrekkelijk... Ik rijd nu een One uit 2004 en de kosten zijn per maand gelijk... Dus mijn 2004 kost hetzelfde als een nieuwe...
Klopt, alleen aan het einde van de leasetermijn heb je vervolgens niks en vertegenwoordigd je One uit 2004 toch nog wel een paar duizendjes aan waarde.
Klopt ook, maar over 4 jaar is dat voor mijn huidige Mini niet zo veel meer... Vooral met het aantal km's dat ik rijd (ong 25.000 /jaar)
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Private Lease

02 dec 2015, 15:50

Moonwell schreef:
frankie schreef:Hoe werkt dat precies bij Mini? Is er een slottermijn ter waarde van de verwachte (of gegarandeerde) restwaarde? Je merkt wel dat private lease in opkomst is. Ik begrijp wel dat het voor veel mensen aantrekkelijk is om gewoon elke maand een vast bedrag kwijt te zijn zonder verrassingen.
Nee geen slottermijn of restwaarde. Het is operationeel prive lease!

Mijn voornaamste reden is dat de verzekering laag blijft. Als ik zelf ga verzekeren ben ik makkelijk 150€ per maand kwijt! Nu zit t in t bedrag.
mijn Mini is bijna hetzelfde en mijn verzekering is 50 euro. en dat is voor het duurste pakket met alles erop en eraan.
Is je lease met of zonder brandstof?
Ik vind 800 euro een boel geld per maand
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

02 dec 2015, 15:59

Mak schreef:
Moonwell schreef:
frankie schreef:Hoe werkt dat precies bij Mini? Is er een slottermijn ter waarde van de verwachte (of gegarandeerde) restwaarde? Je merkt wel dat private lease in opkomst is. Ik begrijp wel dat het voor veel mensen aantrekkelijk is om gewoon elke maand een vast bedrag kwijt te zijn zonder verrassingen.
Nee geen slottermijn of restwaarde. Het is operationeel prive lease!

Mijn voornaamste reden is dat de verzekering laag blijft. Als ik zelf ga verzekeren ben ik makkelijk 150€ per maand kwijt! Nu zit t in t bedrag.
mijn Mini is bijna hetzelfde en mijn verzekering is 50 euro. en dat is voor het duurste pakket met alles erop en eraan.
Is je lease met of zonder brandstof?
Ik vind 800 euro een boel geld per maand
Lease is zonder brandstof. Nogmaals ik ben nog nooit hoofdbestuurder geweest, ik moet nog korting opbouwen! En tja 800 is een hoop geld maar het is mijn keuze. Over 3 jaar heb ik weer een andere auto :)
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Private Lease

02 dec 2015, 18:43

Het zijn denk ik de geneugten van 't jong zijn, "alles kost duurder"... ;) In ieder geval rij je in een dijk van een MINI zus, prachtkar!!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Private Lease

02 dec 2015, 22:53

Dus, je betaalt +/-10k per jaar, gedurende twee jaar - en 20k later heb je nog geen auto in handen..?
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Private Lease

02 dec 2015, 22:59

Nope, de looptijd is drie jaar... :)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

03 dec 2015, 05:45

Waarom is het op zakelijk gebied geen probleem en prive een groot taboe?
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Private Lease

03 dec 2015, 07:54

Ik denk wel dat het in de kosten zit want kan mij niet voorstellen dat iemand die zakelijk een auto zal leasen ook 800 euro netto in de maand als kosten heeft als die een mini cooper wil rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

03 dec 2015, 07:57

Tja als je een eigen onderneming hebt, je rijdt veel (hij 60k en ik 20k pj) en geen bijkomende kosten dan is het ideaal.
En geloof me of je een auto financiert of leased, elke 3 jaar een nieuwe auto wilt dan verschilt het weinig qua maandelijkse kosten!
Afbeelding
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Private Lease

03 dec 2015, 08:53

Precies Moonwell. Ik heb het aan alle kanten doorgerekend, maar bij mij zijn de VASTE kosten gelijk voor die aanbiedng van Breeman of mijn 11 jaar oude One...

Gisteravond de knoop doorgehakt, we doen het. En ja sorry, maar ook een Vulcanic... :-D

Idd een taboe volgens mij. 'Je hebt niets' aan het eind hoor ik mensen zeggen, maar ja na vier jaar kun je 'gewoon' weer een nieuwe uitzoeken.

Terug naar “Kletshoek”