Private Lease

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

03 dec 2015, 08:55

Henri schreef:Precies Moonwell. Ik heb het aan alle kanten doorgerekend, maar bij mij zijn de VASTE kosten gelijk voor die aanbiedng van Breeman of mijn 11 jaar oude One...

Gisteravond de knoop doorgehakt, we doen het. En ja sorry, maar ook een Vulcanic... :-D

Idd een taboe volgens mij. 'Je hebt niets' aan het eind hoor ik mensen zeggen, maar ja na vier jaar kun je 'gewoon' weer een nieuwe uitzoeken.
Great minds thinks alike Afbeelding mooie kleur Afbeelding

Voorheen reed ik een Renault Grande Scenic uit 2012 (tweedehands gekocht) en ik was zelfs nog duurder uit!
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Private Lease

03 dec 2015, 09:08

De netto kosten van zo'n auto zijn natuurlijk veel lager in een onderneming, voor de liquiditeitspositie weet je elke maand waar je aan toe bent (datzelfde geldt natuurlijk voor particulieren) en je kunt de BTW terugvragen. Verder zijn er nog wel redenen te bedenken waarom je als onderneming niet 25 tot 30 auto's op je balans wilt hebben :roll: . Vandaar dat full operational lease daar heel populair is.

Hoe je het ook wendt of keert, er zit een stuk rente en provisie in het maandbedrag. De schoorsteen bij de dealers/automerken moet immers ook roken, maar op zich is het best een goede optie als je elke 3 jaar gewoon een nieuwe wilt en die €30/€40k niet in één klap kunt of wilt uitgeven.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Private Lease

03 dec 2015, 09:48

speedy schreef:Ik denk wel dat het in de kosten zit want kan mij niet voorstellen dat iemand die zakelijk een auto zal leasen ook 800 euro netto in de maand als kosten heeft als die een mini cooper wil rijden.
Ligt eraan als je het als berijder of werkgever bekijkt. Een leuke Cooper S met de km's die hij schrijft is stel dat ik hem zou nemen voor mijn werkgever dan echt wel €800

Alleen als bestuurder betaling je bijtelling die lager is maar dit heb je niet met private lease. Tenzij je weer een eigen zaak hebt en je hem op de zaak rijdt en ook privé er mee rijdt. Dan mag je beide betalen...
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Private Lease

03 dec 2015, 10:05

louisvdd76 schreef:
speedy schreef:Ik denk wel dat het in de kosten zit want kan mij niet voorstellen dat iemand die zakelijk een auto zal leasen ook 800 euro netto in de maand als kosten heeft als die een mini cooper wil rijden.
Ligt eraan als je het als berijder of werkgever bekijkt. Een leuke Cooper S met de km's die hij schrijft is stel dat ik hem zou nemen voor mijn werkgever dan echt wel €800

Alleen als bestuurder betaling je bijtelling die lager is maar dit heb je niet met private lease. Tenzij je weer een eigen zaak hebt en je hem op de zaak rijdt en ook privé er mee rijdt. Dan mag je beide betalen...
En dat is precies mij situatie! We hebben zakelijk (in nederland) 2 auto's. Manlief heeft een aantal jaar km bijgehouden maar baalde dat hij prive niet kon rijden met zn bmw 5 (tweedehands) daarom nu voor audi etron gegaan! 7% of 25% scheelt enorm!
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Private Lease

03 dec 2015, 10:54

Moonwell schreef:
Henri schreef:Gisteravond de knoop doorgehakt, we doen het. En ja sorry, maar ook een Vulcanic... :-D
[...]
Great minds thinks alike Afbeelding mooie kleur Afbeelding
I'm with stupid! Van harte Henri!! :icon_top:

Voor mij is het geen taboe hoor. Maar zakelijk en privé met elkaar vergelijken heeft wel een hoog appels & peren sausje in zich, zoals Frankie ook aangeeft. In the end is het volgens mij gewoon een kwestie van rekenen én de voor-/nadelen van koop of lease afwegen. In beide gevallen valt de balans bij mij aan de verkeerde kant naar beneden en dus heb ik niet geleased en zou ik dat privé ook niet zo snel doen, 't is een weloverwogen keus... die denk ik ieder voor zich moet maken.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”