Export naar België....ervaringen?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Export naar België....ervaringen?

20 sep 2015, 11:58

Gents,
Kan niet zo snel wat vinden op het forum, wel bij de RDW en wat Belgische sites....maar:
Iemand ervaringen met het verkopen van zijn auto aan buurland Belgie?
Voor de verkopende partij (ik in dit geval) niet zo'n gedoe....afmelden en platen inleveren bij de RDW...dat is het wel zo'n beetje,
Maar voor de Belgische buur....welke actie moeten zij ondernemen?
- een gelijkvormigheids attest ( kan ik dat als verkopende partij ook in nl regelen of moet de kopende partij dit in gang zetten)
- langs de douane
- moet gekeurd worden
....ehe juist ja....maw, is dit als Belgische kopen een beetje te doen of....

Gr,Mike
F56S JCW PRO LCI
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: export naar Belgie....ervaringen?

20 sep 2015, 18:05

Ja is echt een eitje. Jij moet bij de RDW langsgaan. Hij moet met alle papieren + verkoopovereenkomst naar de douane gaan iets van 50eurocent aftikken en dan een garagist met garage platen naar de keuring sturen. Met al die papieren kan hij een nummerplaat aanvragen. Stelt werkelijk niets voor.
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

20 sep 2015, 19:02

BurnoutBram schreef:Ja is echt een eitje. Jij moet bij de RDW langsgaan. Hij moet met alle papieren + verkoopovereenkomst naar de douane gaan iets van 50eurocent aftikken en dan een garagist met garage platen naar de keuring sturen. Met al die papieren kan hij een nummerplaat aanvragen. Stelt werkelijk niets voor.
...dacht ik ook zo te lezen...maare...elke keer lees en hoor ik wel kopers over het zgn gevormigheids attest...is in Nederland wel bij de dealer op te vragen, dan wordt het een CVO (soort en met type goedkeuring) maar dat schijnt niet altijd in BE geaccepteerd te worden.. :?
F56S JCW PRO LCI
-=Andy=-
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2015, 13:43

Re: export naar Belgie....ervaringen?

20 sep 2015, 20:24

Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

20 sep 2015, 21:12

-=Andy=- schreef:Kan dit helpen ? :icon_top:
http://www.e30.be/howtos/howto-homologatie.pdf
Wow....dank u :-)) :-)) :icon_top:
F56S JCW PRO LCI
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: export naar Belgie....ervaringen?

21 sep 2015, 05:40

Je hebt een COC attest nodig dacht ik. Zit standaard bij de boord documenten normaal gezien
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

21 sep 2015, 07:07

BurnoutBram schreef:Je hebt een COC attest nodig dacht ik. Zit standaard bij de boord documenten normaal gezien
Kan ja, maar dat kennen we in NL niet.... :wink:
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

22 sep 2015, 16:22

So de jus.....een Belgische buur heeft mijn Classic vanmorgen opgehaald....
Afgemeld bij de RDW, kenteken ingeleverd weg Classic :( :icon_top: :D
Zat een europese goedkeuring op, chassisnummer begon met e11...zou aldus de koper geen probleem zijn. Deze in BE te laten registrleren.

Mixed feelings...... ( hoop centen over voor mods in de f56 :mrgreen: )
F56S JCW PRO LCI
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: export naar Belgie....ervaringen?

22 sep 2015, 17:40

Ik zag van de week 'mijn' oude Classic rijden, althans hetzelfde type (zwarte 'studio 2'), en dacht nog ...had ik die maar nooit weggedaan! Heb er wel 20 jaar voor nodig gehad me dat te realiseren hoor. 8)

Dat gezegd hebbende, van harte met de verkoop en kom maar op met die mods voor je F56!! :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

22 sep 2015, 17:46

RemcoMINI schreef:Ik zag van de week 'mijn' oude Classic rijden, althans hetzelfde type (zwarte 'studio 2'), en dacht nog ...had ik die maar nooit weggedaan! Heb er wel 20 jaar voor nodig gehad me dat te realiseren hoor. 8)

Dat gezegd hebbende, van harte met de verkoop en kom maar op met die mods voor je F56!! :icon_top:
Tja...voornaamste reden voor verkoop is gebrek aan tijd.... (Heb te veel leuke dingen, f56, mijn wielerclubje, gezin etc etc.....als ik de kosten deel door het aantal km.... :shock: :shock:
Komt wel weer iets anders voor in de plaats :mrgreen:
F56S JCW PRO LCI
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: export naar Belgie....ervaringen?

26 sep 2015, 07:56

Export is, net als import, een eitje. Twee van m'n ex-MINI's rijden in België. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

26 sep 2015, 10:26

Yip, dat blijkt idd :mrgreen: , voor de Belgische buur wel iets lastiger dan hier....
F56S JCW PRO LCI
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: export naar Belgie....ervaringen?

27 sep 2015, 00:37

Hoezo? Voor export moeten wij helemaal niet extra doen en voor import een keertje naar de douane gaan en letterlijk nog geen euro betalen. Makkelijker kan niet!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: export naar Belgie....ervaringen?

27 sep 2015, 06:27

Coc wordt trouwens in NL niet standaard meegeleverd. Alle andere Europese landen wel. Je kan hem wel altijd opvragen bij de importeur (tegen betaling natuurlijk)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: export naar Belgie....ervaringen?

27 sep 2015, 07:34

En een COC wordt niet altijd geaccepteerd, formeel moet er een gelijkvormigheids attest bij zitten...
Als het tegen zit kan het zo zijn dat de auto echt gekeurd dient te worden.
Heb sinds vorige week begrepen dat als het chassisnummer met e11 begint autoriteiten / dealers vaak minder moeilijk doen en zo een copy kunnen maken van deze attest :?

Voor een 'normale' auto zal het dus blijkbaar niet zo heel ingewikkeld zijn, kan me voorstellen dat als je met 'bijzondere' modellen komt het wat lastiger kan zijn....

Maar goed, de classic rijdt nu rond in Knokke :|
(Waarbij de de vrouw van de nieuwe eigenaar bij de Douane werkt en hij zich geen zorgen maakte over de invoer :mrgreen: )
F56S JCW PRO LCI

Terug naar “Kletshoek”