Advies gewenst
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Advies gewenst
N14 is geen blok om alleen met een software aanpassing te tunen want dan loopt die wel kapot (ja heb helaas ervaring :-( )
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Lekker kort door de bocht... Ze kunnen er niet allemaal goed tegen... dat is een feit.
Mijn "oude" N14's zijn zo goed als allemaal getuned en rijden nog gewoon in de rondte..
Re: Advies gewenst
speedy schreef:N14 is geen blok om alleen met een software aanpassing te tunen want dan loopt die wel kapot (ja heb helaas ervaring :-( )
Lekker kort door de bocht... Ze kunnen er niet allemaal goed tegen... dat is een feit.
Mijn "oude" N14's zijn zo goed als allemaal getuned en rijden nog gewoon in de rondte..
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Advies gewenst
ja ik mag niet elke gechipte n14 over 1 kam scheren daar heb je gelijk in
Maar er zijn er ook best veel kapot gelopen.
Maar er zijn er ook best veel kapot gelopen.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Dit was echt een van de eerste introductie auto's.
Verkocht met geloof ik 80.000km op de teller en nooit issues mee gehad. Daarna nog redelijk binnen de club gebleven en toen ook geen issues... Ik dacht juist dat de echt eerste eerste weer weinig problemen hadden... maarja ook ik weet niet welke wel en welke niet last hebben... wie wel
Re: Advies gewenst
mijn R56S Mellow yellow was zelfs een 2006 R56S.speedy schreef:de eerste N14 blokjes hadden veel distributie problemen en problemen om de ketting op spanning te houden enz maar dat is bij latere modellen wel opgelost
Dit was echt een van de eerste introductie auto's.
Verkocht met geloof ik 80.000km op de teller en nooit issues mee gehad. Daarna nog redelijk binnen de club gebleven en toen ook geen issues... Ik dacht juist dat de echt eerste eerste weer weinig problemen hadden... maarja ook ik weet niet welke wel en welke niet last hebben... wie wel
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
100% mee eens maar ik denk als je aantallen gaat kijken dat het nog best meevalt... wel mee eens dat dit vaker gebeurde dan de R53 hahaha
Re: Advies gewenst
speedy schreef:ja ik mag niet elke gechipte n14 over 1 kam scheren daar heb je gelijk in
Maar er zijn er ook best veel kapot gelopen.
100% mee eens maar ik denk als je aantallen gaat kijken dat het nog best meevalt... wel mee eens dat dit vaker gebeurde dan de R53 hahaha
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Advies gewenst
Ja en over de n18 lees je weinig tot geen problemen met software aanpassingen
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
maar die ketting spanner van de N14 heeft zo weinig met software te maken..
Re: Advies gewenst
Toch hoor ik hier en daar wel wat rammeltjes en dingetjes... ook zonder tuning...speedy schreef:Ja en over de n18 lees je weinig tot geen problemen met software aanpassingen
maar die ketting spanner van de N14 heeft zo weinig met software te maken..
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Advies gewenst
Dat zeg ik ook niet dat die spanner ermee te maken heeft
maar zijn wel de issues van een N14.
N18 heeft weer probleempjes met magneetventielen en zo heeft iedere auto wel iets.
Ik kraak ook absoluut de N14 niet af want heb zelf al mijn tweede N14 en dat blokkie is wel fijn om mee te rijden en die probleempjes die er zijn die zijn goed op te lossen.
maar zijn wel de issues van een N14.
N18 heeft weer probleempjes met magneetventielen en zo heeft iedere auto wel iets.
Ik kraak ook absoluut de N14 niet af want heb zelf al mijn tweede N14 en dat blokkie is wel fijn om mee te rijden en die probleempjes die er zijn die zijn goed op te lossen.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
*knuppel, hoenderhok*
Re: Advies gewenst
Ligt natuurlijk ook aan welke software...coendek schreef:speedy schreef:N14 is geen blok om alleen met een software aanpassing te tunen want dan loopt die wel kapot (ja heb helaas ervaring :-( )
Lekker kort door de bocht... Ze kunnen er niet allemaal goed tegen... dat is een feit.
Mijn "oude" N14's zijn zo goed als allemaal getuned en rijden nog gewoon in de rondte..
*knuppel, hoenderhok*
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Mijn auto's zijn nooit ergens anders dan bij BEEK AUTO RACING getuned
"knuppel, hoenderhok"
Re: Advies gewenst
frankie schreef:Ligt natuurlijk ook aan welke software...coendek schreef:speedy schreef:N14 is geen blok om alleen met een software aanpassing te tunen want dan loopt die wel kapot (ja heb helaas ervaring :-( )
Lekker kort door de bocht... Ze kunnen er niet allemaal goed tegen... dat is een feit.
Mijn "oude" N14's zijn zo goed als allemaal getuned en rijden nog gewoon in de rondte..
*knuppel, hoenderhok*
Mijn auto's zijn nooit ergens anders dan bij BEEK AUTO RACING getuned
"knuppel, hoenderhok"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Advies gewenst
Mijn twee N14's ook, beide om zeep door die software.
*vuist. in. je. gezicht*
*vuist. in. je. gezicht*
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
ook nogal kort door de bocht... zijn meerdere dingen die meespelen. Ook ik ben huiverig om een n14 te tunen maar ik ben al huiverig voor een N14 zonder tuning..
om te roepen dat de software alles kapot maakte... vind ik kort door de bocht..
de N14 van mijn blauwe clubman was niet getuned maar liep op een gegeven moment ook niet lekker...
Re: Advies gewenst
mushrop schreef:Mijn twee N14's ook, beide om zeep door die software.
*vuist. in. je. gezicht*
ook nogal kort door de bocht... zijn meerdere dingen die meespelen. Ook ik ben huiverig om een n14 te tunen maar ik ben al huiverig voor een N14 zonder tuning..
om te roepen dat de software alles kapot maakte... vind ik kort door de bocht..
de N14 van mijn blauwe clubman was niet getuned maar liep op een gegeven moment ook niet lekker...
Laatst gewijzigd door coendek op 29 sep 2015, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
- Volledig MINI minded!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Advies gewenst
Maar ik vind je wel lief. Ook met een blauw oog en een tand minder.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
Onze sponsors