Maximale snelheid skibox?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

Maximale snelheid skibox?

04 jul 2015, 21:26

Zo skibox op het dak beladen en wel voor de vakantie echter toch maar even het boekje van de skibox zitten lezen (originele mini box) en de snelheid die ze voorschrijven is 130? dit lijkt me echter wel een beetje laag..... en om nou de hele weg naar zuid Duitsland 130 te moeten rijden lijkt me ook doodsaai. Zonder box rijden wij altijd zo hard als mogelijk in duitsland (mits veilig natuurlijk), Wat is jullie ervaring met snelheden en de originele mini skibox? ..... wat is mogelijk? 160km/u 180km/u? risico's (box openklappen? van het dak vliegen?).... we hebben geen haast hoor maar een beetje doorrijden is wel prettig
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Maximale snelheid skibox?

04 jul 2015, 22:27

ik heb een Thule en vorig jaar 180 op de teller bovenop mijn Passat naar Oostenrijk gereden... kreeg toen ook te horen later dat 140 de maximale advies snelheid was... Ik denk als je een redelijke nieuwe box hebt met 3 punts sluiting het tot 160 zeker goed te doen is... Maar dat is mijn gevoel.
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

Re: Maximale snelheid skibox?

04 jul 2015, 22:44

Jep is een nieuwe van mini en heeft inderdaad 3 sluitingen aan elke kant, moet wel zeggen het is wel dun plastic... Geeft nog niet echt veel vertrouwen... Had me er wat meer in moeten verdiepen en wellicht een duurdere thule, hapro of desnoods zo'n mooie packline moeten aanschaffen maar ja haast vakantie en tja origineel mini is toch leuk
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: Maximale snelheid skibox?

04 jul 2015, 23:17

Heb ook een thule gehad en was advies 140 idd.
Ervaring leert dat harder wel kan, maar afhankelijk is van de tegenwind. Je kunt hem vast door je voorraam net zien, ff in de gaten houden. Overigens is alleen Dld nog een hardrij land, andere landen hoge boetes. Is immers vakantie, rustig aan doen maar...

Kunt er spanbanden omheen doen om te voorkomen dat ie opengaat. Daarnaast gaat het significante meerverbruik vaak tellen vanaf 150.

Je zult overigens niet de eerste zijn die op volle snelheid de inhoud verliest... Een keer meegemaakt dat het voor me gebeurde, geeft een hoop narigheid als je pech hebt. Los van het feit dat je spullen kwijt bent.
Mini Cooper S | R53
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Maximale snelheid skibox?

07 jul 2015, 14:12

Ik reed met de Clubman met skibox gewoon 200/220 kmh op de terugweg uit Italië, spul blijft gewoon zitten hoor. Hij wilde trouwens niet harder meer dan 230 ofzo (is al een jaar 5 terug).
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”