Net geen bekeuring

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Net geen bekeuring

23 mar 2015, 18:31

Lucky me, je kent het wel, ff vlug iets afgeven, 2 a 3 minuten werk en nergens geen parkeerplaats.
Dan maar ff snel op de invaliden parkeerplek.
Ik kom terug buiten en er staat al een motoragent die net zijn boekje voor de dag haalt, hoe lul ik me hier weer uit :oops:

Gelukkig was hij voor rede vatbaar / geloofde mijn smoes of is ie nog boos op Ivo Opstelten vanwege geen salarisverhoging, en bleef het voor mij bij een waarschuwing met de vermelding dat dit grapje me anders €367,- gekost had ..., sorry hoe duur zei u ... €367,- meneer.

Dank je wel meneer de agent voor u begrip dat ik voor een mooie schroefset aan het sparen ben :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 18:45

Crimineel !! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 19:21

Tsja, het onterecht parkeren op een mindervaliden plekje valt onder 'horken'-gedrag. Enne, jouw motormuis zat er zelfs nog een tientje naast, de bekeuring kost tegenwoordig 370 euro + 7 euro administratiekosten.
Maar de hoogte van het bedrag slaat natuurlijk helemaal nergens op. :s
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 20:05

Natuurlijk is het fout en weet je dat je een dikke prent riskeert, maar wat een bizar bedrag zeg...:s Ik snap best dat ze bepaalde overtredingen hard willen aanpakken, maar ik vind € 377,- echt buitenproportioneel. Maar goed, gelukkig trof je de goede agent...
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 20:52

wat een mazzel zeg :-)
Gelukkig maar want bedrag is niet leuk zeg !
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 21:05

Ik vind 370 euro eerlijk gezegd nog zo'n 1200 te weinig. Maar dat ben ik.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 21:43

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: Net geen bekeuring

23 mar 2015, 22:00

Inderdaad een ruig verhaal ja.
Maar wil er toch even op reageren. Waarschijnlijk (aanname van mij) heb je geen ervaring met het daadwerkelijk moeten gebruiken van een invalidenplek, anders had je je wel bedacht dat je hem daar ook niet voor 3 minuten neer pleurt. Het is namelijk schijt irritant als je iemand in je auto heb, die in een rolstoel zit en dus ruimte nodig heeft naast de auto om überhaupt in of uit te kunnen stappen, en die plaatsen zijn bezet door mensen die daar geen behoefte aan hebben (los van even snel de auto ergens neer pleuren). Laat staan hoe hinderlijk het is als een invalide die zelfstandig van de auto overstap in de rolstoel de auto niet kwijt kan omdat de invalidenplek bezet is door iemand die dat niet nodig heeft.

Ik weet dat het allemaal niet zo heel spannend is, maar weet helaas uit ervaring hoe vervelend het kan zijn, vandaar dat ik me even 'genoodzaakt' voelde een andere kant van zo een verhaal toe te lichten. En ja, ook ik rijdt wel eens te hard op de snelweg en ben zeker geen heilig boontje en heb ook zo mijn mindere momenten in het verkeer :P .

De prijs voor die bekeuring is hoog, maar een invalide moet zelf dan ook fors betalen voor zo'n kaart waarmee deze op een dergelijke plek mag staan, dus kan wel begrijpen dat ze dit zo hoog hebben gemaakt.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 05:57

X2. Ik ben ook geen heilige in het verkeer maar parkeren op een invalideplek doe ik niet. Dan wandel ik wel een kilometer of wacht ik tot er een plek vrij is :) Als ik zie dat iemand op zo'n plek gaat staan zonder reden dan zal ik hem/haar daar ook over aanspreken. Meestal is de schaamte dan groot genoeg.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 05:58

eens met Mark, Jeffrey en Bram
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 06:30

Ik heb deze posting gisteren niet gemaakt om over mijn domme actie te gaan discussiëren en als je iets post dan loop je grote kans dat er gereageerd wordt.
Dat me dit geen tweede keer gaat overkomen, was me gisteren bij oom agent al duidelijk, ik wilde met mijn post alleen "Numnuts" zoals mezelf laten weten dat de bekeuring hiervoor hoog is.

Hoop dat als mijn tijd straks ooit gekomen is, ik toch nog naar de hemel mag.

Amen
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 06:56

Hahaha, da's dan ook weer de enige juiste reactie. Inheb net even overlegd en je bent weer welkom, het is je vergeven. Halleluja!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 07:01

Zoals je zelf al schrijft, als je iets post dan loop je de kans dat er gereageerd word.
Ben blij dat het jou ook duidelijk is dat het eigenlijk 'not done' is om daar te parkeren, maar dat maakte ik dan weer niet op uit je eerste post. Vandaar mijn post.

En ja.. Bekeuringen zijn belachelijk hoog op sommige vlakken
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 07:29

Als god in een rolstoel zit ben je toch vet het haasje :D :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: Net geen bekeuring

24 mar 2015, 08:06

Wat Rob en Jeffrey zeggen x2 [THUMBS UP SIGN]

Terug naar “Kletshoek”