Istanbul

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Atakan
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 jan 2015, 07:54

Istanbul

02 feb 2015, 18:21

Hallo mensen...ik had een algemeen vraagje...
Ben mischien van plan om met onze mini te reizen naar Istanbul/Turkije...
Wat is jullie ervaring met lange afstand rijden met een Mini.
Zoals jullie mischien weten bezitten wij in een R53 van 2005.

Kunnen jullie mij de ervaring vertellen en of het te doen is..

Willen eventueel met z'n drieeen gaan. De 3e persoon is 3 jaar..

En wel met pistopjes en overnachtingen..
Afbeelding
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: istanbul

02 feb 2015, 19:33

Dapper idee man, is wel een avontuur hoor, maar ik ken je eigen ervaringen niet natuurlijk.
Zelf zou ik het nooit doen met een kind van 3 jaar, maar ook niet in een Porsche Cayenne dus dat heeft niets met Mini te maken.

Ik ben tot diep in Bulgarije geweest op de motor en ook wel met de camper/vrachtwagen voor de motorsport aan de Zwarte Zee geweest. Ik maakte lijstjes in de volgorde van:
Veiligheid, Mobiliteit, Voorzieningen (voedsel en drinken)

Veiligheid: reis je door landen met brandhaarden, kun je die mijden, hoe "populair" is een NL kenteken in Moldavie? Corruptie, Niet EU landen, dat soort dingen
Mobiliteit: dekking van je Provider in de landen, reserve batterij voor je mobiel, 12Volt voorziening voor compressortje, Dealer of Service adressen in de landen, nummers die je kunt bellen in de landen etc etc. Eerste reservespullen bij lekke band (volgens mij is 99% gewoon verharde weg) water, Startkabel (niet van Kijkshop) dat soort dingen. Verwittig je van tankstations.
Voorzieningen: primair spullen voor je kind maar ook b.v. een deken of fleece spullen, jerrycan met 5 liter benzine, goede kaarten en het beste is om van te voren per dag een lijstje hotels te scoren zodat je niet hoeft te zoeken naar een kamer na een lange dag rijden.

Alleen de voorbereiding is al leuk :icon_top:
Succes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: istanbul

03 feb 2015, 10:31

Gelet op het hoge brandstofverbruik van een R53 zou ik toch een andere auto kiezen. Mede omdat een Gen-1 Mini toch behoorlijk minder comfortabel is dan andere auto's (stuiteren enzo)

Zelf ga ik op tripjes die nog veel langer zijn (bijv. 10 dagen rijden enzo) , maar dan ga ik echt voor het autorijden op mooie kronkelige weggetjes, en niet voor autobaan zoals jij van plan bent.

Ik zou in elk geval je bandenspanning flink hoog zetten. Dat helpt enorm qua bandenslijtage.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

Re: istanbul

03 feb 2015, 15:04

Hoi,ben zelf met mijn Mini met drie ( volwassen) personen naar kroatie op vakantie geweest.
Geen problemen ondervonden.bedenk wel echter hoeveel km's je per dag wilt rijden,als je twee personen afwisselt,kun je natuurlijk meer km' s per dag rijden.
Neem genoeg rust onderweg,en plan goede accomedaties.
Niet dat je na je dagrit nog op zoek moet naar een slaap/eetplek.
Internet is een fantastisch middel om een goede route te zoeken,en de daarbij behorende rust/stop plaatsen

Succes :icon_top:
Atakan
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 jan 2015, 07:54

Re: istanbul

03 feb 2015, 16:34

Deze voorstel is nog niet helemaal zeker hoor of ik met de auto ga.....

de plan was van hier tot oostenrijk (overnachten)
van oostenrijk tot Bulgarije ( overnachten )
en van Bulgarije richting istanbul (overnachten)
Afbeelding
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

Re: istanbul

03 feb 2015, 17:10

Houd in ieder geval rekening in welke periode je gaat in de " vakantieperiode" zijn de wachttijden voor de
Oostenrijkse tunnels aanzienlijk.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: istanbul

04 feb 2015, 22:26

Een aantal jaar geleden was ik dit ook van plan (niet met een MINI overigens). Ik heb toen een beetje op internet ingelezen en veel Turken maken deze trip regelmatig. Er zijn veel tips te vinden. Over dat je in sommige landen liever niet stopt bijvoorbeeld, niet eens om te tanken of te eten, omdat je dan grote kans hebt om overvallen te worden. Volgens mij ging dat over Bulgarije.

Lange trips met een MINI zie ik nooit tegenop, als je maar voldoende de benen strekt etc.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: istanbul

05 feb 2015, 17:49

Er zijn bij ons genoeg turkse jongens die met de auto naar Turkije gaan. Maar idd even goed dingen uitzoeken Bulgarije is tricky. overdag goed te doen, alleen volgens mijn collega's moet je daar niet in het donker rijden en al helemaal niet op parkeerplaatsen stoppen. En hotels cash betalen ivm skimmen en altijd een hotel boeken waar ze bewaakt en binnen parkeer plek hebben.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: istanbul

20 mar 2015, 17:23

de enige reden waarom ik het niet met een R53 zou doen is het brandstofverbruik en de slechte stoelen, voor de rest zie ik geen enkele beperking.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”