Belgische import

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
mayhem
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2014, 20:52

Belgische import

21 jun 2014, 16:01

Heren (en dames!)

Heeft iemand ervaring met het importeren vanuit België?

De reden is vrij gemakkelijk... ik woon op 35 minuten van de grens, de bpm voor een 2005 model met airco en leder ligt op ±550 euro terwijl de aanschafprijs soms tot 2000 euro lager is als een Nederlander.
En ik weet een geweldig frietkot op linkeroever, wat op zichzelf al een reden genoeg is om die kant op te gaan (eat)

Zijn er do's en dont's bij een Belgische import? Ik weet dat men in België geen ongekeurde auto mag verkopen (of in ieder geval lastig) echter geld dit ook voor export?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Belgische import

21 jun 2014, 20:39

Ik heb twee keer een MINI uit België geïmporteerd. Niks lastiger dan uit welk ander Europees land dan ook. Zorgen dat de papieren bij de auto zitten, keuring van het land van herkomst kan je overnemen voor de APK, dus hoe langer die nog loopt hoe beter. Voor de rest is het altijd handig om de COC verklaring bij de auto te hebben, dat maakt de afwikkeling bij de RDW een stukje makkelijker. In de meeste Europese landen, waaronder België, worden die bij de auto vertrekt, en anders kan de verkoper die altijd opnieuw aanvragen bij de importeur.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”