1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

18 mei 2014, 07:38

Na een heerlijke 1000Miglia rit op de Passo della Futa en Passo Raticosa gisteren hierbij vast een 3 seconden teaser van het verslag dat je hier binnenkort treft hier op het forum.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erwinner op 30 mei 2014, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

Re: 1000Miglia 2014 Teaser

18 mei 2014, 07:39

Dit lange Hemelvaartsweekeinde en vroeg wakker worden maar ff gecombineerd met tijd voor het 1000Miglia verslag. Ga lekker zitten en geniet er van!

Woensdag 14 mei: Heenreis op Milaan
Omdat Natascha (mijn vrouw) dit jaar graag mee wilde zijn we niet in de eigen hobby auto gesprongen en door de Alpen geknald, maar lekker relaxed op Schiphol ingestapt en op Milaan gevlogen. Bij aankomst een 500 gehuurd en kreeg er 1 mee met panoramadak (toch nog beetje zon op onze bol) en gerobotiseerde automaat. Was vrolijk sturen, maar dus weinig kracht onder de motorkap
O:)

Donderdag 15 mei: Keuring & Start Leg 1 in Brescia
Omdat we nu dus direct na het ontbijt richting Brescia konden waren we lekker op tijd. De parkeergarage in het centrum zelf blijft altijd een drama, maar we hebben een B&B gevonden die letterlijk naast alle hektiek van Piazza della Loggia en Piazza dei Mercato ligt. Omdat Piazza dei Mercato eindelijk klaar was na 5 jaar lang open gebroken te hebben gelegen voor aanleg van de Metro was de aankomst van de auto's en het officieel verzegelen dus daar weer gepland. Lekker veel ruimte en ook een prachtige locatie. Helaas kom je daar zonder deelnemer-/gast- of perskaart niet op dus snel mijn perskaart weer gescoord
\:)/

Eenmaal rond een uur of 11.30 tussen al het moois en de heerlijke Konigsdag sfeer lekker genoten van alles wat gebeurt. Gaat te ver om alles op te noemen, maar ff paar highlights:
1. Als Bruno Senna (neefje van drievoudig Formule 1 wereldkampioen Ayrton Senna) in een dikke Jaguar uit de Heritage musea komt binnenrollen ziet het ineens zwart van de papperazi en filmcrews
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
2. Persoonlijk kon ik het niet laten een handtekening te scoren op mijn perskaart van Mr. Porsche himself die ook weer een mooi stuk erfgoed uit het museum had getrokken
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
3. en om even 'sfeer' te proeven: dit kom je dan oa. allemaal tegen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan natuurlijk lekker slenteren langs alle Piazza's waar de auto's 'for display' staan opgesteld. Altijd een mooie sfeer, veel moois en af en toe een flinke brul of pruttel van een 'bella machina' die zich door de menigte een weg baant. Kleine impressie:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan na een mooie middag start rond 18.00u de eerste classico vanaf Vialle della Venezia. Hier kun je wel uren staan, maar zelf houd ik wel van afwisseling dus loop dan stukken van de route die de auto's zich ook door de binnenstad vechten. Als wij onze Koning nu ook eens zo toejuichen als hij zijn rondrit door het stadscentrum maakt (maar dan helpt de brul van een razende uitlaat hem wellicht ook volgende keer O:) )
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vrijdag 16 mei: pit-stop in Florence
Dit jaar dus minder "km's vreten" want Natascha was mee, dus geen bezoekje aan San Marino (moet je ook wel rond een uur of 7.00 wegrijden uit Brescia als je daar mooi tafeltje wilt hebben als voorgaande jaren). Maar in plaats daarvan even samen slenteren door Florence waar de 1000 Miglia karavaan op zaterdag vanzelf weer op de terugweg langskomt. Dus prima 24u genieten van al het moois waar we al jaren met plezier voor terugkomen. Blijft toch een uniek fijne stad met die indrukwekkende duomo (waar je de koepel ook echt in kunt en op mag), de Ponte Vecchio, het Uffizi en nog veel te veel om op te noemen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zaterdag 17 mei: Aanhaken op Leg 3 vanaf Lucca - Bologna
Toch besloten om rond lunchtijd in Lucca al aan te haken nu de toer een andere route heeft gekozen. Helaas dus niet de Toscaanse bochten rond Siena en San Gimignano, maar de noordelijke industriële kant van Toscane. Lucca blijft echter een pareltje waar je echt kunt genieten als de auto's de stadsmuur op rondrijden en dan dwars door het historisch centrum knallen. De lunch lekker genuttigd aan een tafel waar al het moois vanzelf langs onze voeten rolde. Daar kun je wel uren blijven zitten, maar als je serieus mee wilt sturen blijf je natuurlijk niet te lang hangen. O ja; van het alfa916register nog een oude bekende in het voorbijrijden gespot dus altijd mooi om te zien hoe mijn passie aanstekelijk werkt. Ben benieuwd wie van jullie nu ook eens de kogel door de kerk jaagt en volgend jaar aanhaakt. Doen! O:)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan dus aanhaken. Zoals gezegd was het noordstuk tot aan Florence niet de moeite en helaas dus geen doortocht door Florence zelf dit jaar, maar de Passo della Futa en de Passo Raticosa maken veel goed. Zo lekker meegereden en onderweg af en toe wat laten passeren om wat plaatjes te schieten. Heerlijk stuk route en dan die afsluiting een Trattoria vlak voor Bologna was ook nog top. Het blijft nog uren doorgaan met iedereen die met een heerlijke auto de avondschemer lekker blijft rondsturen. Ook hier de rest van de alfa916register.nl Spiders weer langs zien komen d:)b
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zondag 18 mei: Lingotto experience in Torino
Al jaren had ik op mijn bucket list staan om eens op het dak van de oude Lingotto Fiat fabriek te staan. Echt een bizar unieke locatie die paar jaar geleden in 20 jaar tijd is herontwikkeld tot een shopping, kantoor, congres - en hotelcomplex. Uniek om te bedenken hoe Agnelli hier Henry Ford naar de troon wilde steken door de lopende band over 3 verdiepingen naar boven te laten slingeren waar de auto die dan boven klaar was direct op te testbaan met 2 heuze kombochten getest kon worden. Ook de rariteiten zoals de Pinocateca waar nu nog veel familiekapitaal tentoongesteld wordt en waar je dan als gast van het hotel een bezoekje mag brengen. Loop je zomaar ineens tussen de Picaso's
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puur toeval (bestaat natuurlijk niet) was dat die zondag Juventus in Turijn gehuldigd werd omdat ze het kampioenschap in de wacht gesleept hadden. Geeft toch weer een extra dimensie aan de stad die verder toch wel erg industrieel en deels verpauperd is. Maar de Piemontese keuken met die heerlijke wijnen doet wonderen voor een mooie avond. Daar hebben we van genoten!

maandag 19 mei: thuisreis
Maandagochtend nog lekker uitgeslapen, heerlijk ontbijt gedaan en nog even Torino in om dan rond lunchtijd weer richting vliegveld te vertrekken om afscheid te nemen van de huur-500 en paar uur later stonden we alweer op Schiphol.

Waren 5 heerlijke dagen! Hopelijk brengt dit verslag jullie op meer inspiratie voor jullie 1000Miglia visit in 2015?
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

Re: 1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

30 mei 2014, 09:06

ff up vanwege fotoverslag ;-) veel leesplezier!
One life, live it!
darks0l
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2014, 20:46

Re: 1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

30 mei 2014, 10:37

wat een leuk stuk en mooie foto's (sorry baas maar dit moest ik even lezen :) )
Astro Black R52 uit 2006
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

Re: 1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

30 mei 2014, 11:02

darks0l schreef:wat een leuk stuk en mooie foto's (sorry baas maar dit moest ik even lezen :) )
Onderzoek heeft uitgewezen dat je veel effectiever bent als je af en toe even je hoofd leeg maakt :lol:
Wel een strenge baas trouwens, half NL heeft vandaag (verplicht) vrij :evil:
One life, live it!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: 1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

30 mei 2014, 22:21

Mooi verslag, Erwin :-)
(ik heb ook zo'n strenge baas dus ik las het 's avonds pas)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: 1000Miglia 2014 : nu met fotoverslag

31 mei 2014, 14:35

mooi verslag Erwin (mijn baas doet niet aan verplichte vrije dagen want anders vliegen die kisten niet meer :wink: )
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”