Doe het zelf garages

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Doe het zelf garages

28 mar 2014, 16:28

Er zijn hier vele 'doe het zelf'-ers op het forum. Sommige zijn die-hard stoepsleutelaars, andere weten een mannetje die een mannetje kent...
Ooit komt er die ene stap dat je een klus wilt doen die nét ff niet meer op de stoep kan. Gelukkig zijn daar doe het zelf garages voor.
Er gaat in DenBosch een buslijn langs zo'n garage, ik dacht nog: goed concept! Ik wist niet eens van het bestaan af, misschien meer mensen hier niet. Daarom dit topic.

Daarna lang moeten zoeken voordat ik zo'n garage in de buurt had gevonden. Ik zocht op "brug huren" of iets dergelijks. Blijken het "doe het zelf garage" te zijn waarop gezocht moet worden, je moet het maar weten.

Misschien een leuke link om bij DIY te plaatsen? Even een eigen lijst maken die forumers zelf kunnen aanvullen als er een garage niet bij staat?

Wat is een doe het zelf garage?
Je kan dan voor een klein bedrag een 2 of 4 kolomsbrug huren. Ga uit van €10 per uur. Gereedschap kan je ook huren voor een klein bedrag. Mocht je er ineens niet meer uit komen? Geen nood, vaak loopt er een vakman rond voor hulp.
Ikzelf heb hier al meerdere keren gebruik van gemaakt; oliewissel, uitlaat, camberlinks enz enz

Bij deze een link naar een lijst van dit soort garages!
http://www.carblogger.nl/auto-onderhoud ... f-garages/
Laatst gewijzigd door BMX op 28 mar 2014, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Doe het zelf garages

28 mar 2014, 19:45

Dat is handig!!!!! Ga ik eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Doe het zelf garages

28 mar 2014, 21:57

goed topic onderwerp. :icon_top: Ik had nooit bedacht dat er een online lijst zou zijn van dat soort garage :oops:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Doe het zelf garages

29 mar 2014, 00:28

Je kan ook eventueel kijken bij Autoclubs, die hebben ook vaak faciliteiten van een brug en gereedschap.
Ben zelf lid van een autoclub in Schiedam (vroeger een paar jaar gewoond) lidmaatschap kost mij € 35,= per jaar en zijn in het bezit van 3 bruggen en bij elke brug zit een heel goed gevulde gereedschapskast. Ook hebben ze veel speciaal gereedschap voor diverse automerken (voor MINI helaas niet zoveel) en ze hebben ook bijvoorbeeld lasapparatuur, banden monteer en demonteer apparatuur enz. enz.

Gebruik van alles is onbeperkt, je moet alleen wel van te voren reserveren of als je langs rijd hopen dat er een brug vrij is.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Doe het zelf garages

01 apr 2014, 14:02

:icon_top:

Terug naar “Kletshoek”