Dag lui,
Soms zit ik een beetje rond te surfen op Marktplaats en dan kom ik zo nu en dan natuurlijk ook weer terecht bij de MINI's. Elke keer als ik een mooie Classic MINI tegenkom ben ik er weer helemaal weg van. Ben altijd ook al fan geweest van de Classic MINI.
Soms speel ik met de gedachte om mijn huidige R53 JCW, fully optional, fully tuned in te ruilen voor een Classic MINI..
Zijn er mensen die terug zijn gegaan naar een Classic MINI en wat zijn jullie bevindingen? Gebleven bij een Classic MINI? Of toch terug naar een New MINI weer?
Ga je de power en comfort missen van de New MINI? Ik rij er nu al zo een 5 jaar mee denk ik..
Graag jullie mening/ervaring/bevindingen!
Van een New MINI naar een Classic MINI?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Andersom heb ik wel gedaan
Bochtenbeleving is nagenoeg hetzelfde.
Met een classic heb je duidelijk minder power en comfort maar nóg meer rijbeleving dan met een R53.
En je moet naar een andere club
In Duitsland staat nog een Classic met Type R blok te koop
Bochtenbeleving is nagenoeg hetzelfde.
Met een classic heb je duidelijk minder power en comfort maar nóg meer rijbeleving dan met een R53.
En je moet naar een andere club
In Duitsland staat nog een Classic met Type R blok te koop
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
gewoon doen Deniz! en aanmelden voor de mixed Mini club
maar zonder dollen, die apparaten zijn een en al beleving, je bent helemaal gaar na een rit van een uurtje, maar wel voldaan
ik zou er best een willen hebben, maar dan voor erbij...bedankt voor het idee
maar zonder dollen, die apparaten zijn een en al beleving, je bent helemaal gaar na een rit van een uurtje, maar wel voldaan
ik zou er best een willen hebben, maar dan voor erbij...bedankt voor het idee
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Ik heb ook een classic MINI. Was mijn eerste auto en heb toen de new MINI erbij gekocht.
Classic Mini:
- meer fun
- meer bekijks
- goedkoper in verzekering, wegenbelasting en onderhoud
- vereist meer 'liefde' (écht warm rijden, doorsmeren, roestbehandeling etc.)
- minder vermogen
- minder veilig
- minder comfort
Voor een auto waar je dagelijks best wat kilometers mee wilt gaan rijden zou ik zeggen nee, voor een auto waar je af en toe mee rijdt: ja!!
Classic Mini:
- meer fun
- meer bekijks
- goedkoper in verzekering, wegenbelasting en onderhoud
- vereist meer 'liefde' (écht warm rijden, doorsmeren, roestbehandeling etc.)
- minder vermogen
- minder veilig
- minder comfort
Voor een auto waar je dagelijks best wat kilometers mee wilt gaan rijden zou ik zeggen nee, voor een auto waar je af en toe mee rijdt: ja!!
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Muurstickers en muurteksten
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het liefst heb ik natuurlijk ook een Classic MINI naast mijn huidige staan, maar dit zit helaas niet in het budget. Wat het lastig maakt is dat ik in mijn huidige MINI ook het eea heb gedaan en in heb gestopt om deze zo maar aan de kant te zetten.. Lastig allemaal..
wall-e schreef:gewoon doen Deniz! en aanmelden voor de mixed Mini club )
Jullie willen me weg hebben?Berthil schreef:En je moet naar een andere club
Het liefst heb ik natuurlijk ook een Classic MINI naast mijn huidige staan, maar dit zit helaas niet in het budget. Wat het lastig maakt is dat ik in mijn huidige MINI ook het eea heb gedaan en in heb gestopt om deze zo maar aan de kant te zetten.. Lastig allemaal..
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen, hoe gaaf een classic ook is.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb ook een Jet Black uit '88 ( al ligt íe nu uit elkaar ),
maar een classic zou ik toch echt als tweede auto zien.
Hij vraagt meer aandacht, is niet comfortabel en zeker niet veilig,
maar de funfactor is
Ik weet niet hoeveel km. je per jaar rijdt, maar voor korte stukjes gaat het best,
snelweg is zweten.
Als je een proefritje maakt, ben je meteen verkocht,
maar je krijgt er spijt van dat je de JCW hebt weggedaan.
maar een classic zou ik toch echt als tweede auto zien.
Hij vraagt meer aandacht, is niet comfortabel en zeker niet veilig,
maar de funfactor is
Ik weet niet hoeveel km. je per jaar rijdt, maar voor korte stukjes gaat het best,
snelweg is zweten.
Als je een proefritje maakt, ben je meteen verkocht,
maar je krijgt er spijt van dat je de JCW hebt weggedaan.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Koop toch lekker een Elise man. Een 111R of een SC. Van New MINI naar Classic MINI, helemaal met dat apparaat van jou is een slechte beslissing.
Elise:
- meer fun
- meer bekijks
- goedkoper in verzekering, wegenbelasting en onderhoud
- vereist meer 'liefde' (écht warm rijden, doorsmeren, roestbehandeling etc.)
- meer vermogen
- minder veilig
- minder comfort
Prima te doen als dagelijks rijden als je jouw setup gewend bent. Helemaal als je dat ook nog zou inleveren voor een Classic mini.
iDD
Elise:
- meer fun
- meer bekijks
- goedkoper in verzekering, wegenbelasting en onderhoud
- vereist meer 'liefde' (écht warm rijden, doorsmeren, roestbehandeling etc.)
- meer vermogen
- minder veilig
- minder comfort
Prima te doen als dagelijks rijden als je jouw setup gewend bent. Helemaal als je dat ook nog zou inleveren voor een Classic mini.
iDD
- Erwinner
- Be Mini
- Locatie: Baarn
Bericht
Wij hebben de 1000Miglia in Italië gereden met zowel mijn R52S JCW als een '97 Cooper Sport. Allebei superveel fun! Maar inderdaad; een classic moet je echt voor 'erbij' doen en niet als daily driver vind ik persoonlijk. En bedenk je ook eens dat dit best naast je huidige auto kan want zo duur zijn ze in aanschaf en gebruik niet. Wel zou ik op zoek gaan nasr een droog stallingsadresje
One life, live it!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Deniz , kan jij sleutelen? Ga je nodig hebben
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb een mooie classic voor je te koop, is (was) de daily van mijn vriendin, is prima te doen tenzij je elke dag 200kilometer naar je werk moet rijden..
Dit is een origineel Nederlandse Knightbridge van Augsust 2000 (2maanden later rolde de allerlaatste classic van de band) met slechts 56000 echte kilometers!!
Dit is een origineel Nederlandse Knightbridge van Augsust 2000 (2maanden later rolde de allerlaatste classic van de band) met slechts 56000 echte kilometers!!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
En wat moet die kosten?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
idd. als je een classic wilt, dan is de Knightbridge van Hans een hele mooie.
Jammer dat je 'm wegdoet, Hans.
Jammer dat je 'm wegdoet, Hans.
Onze sponsors