Parklane of Mini One Cabrio?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
iBookje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:29

Parklane of Mini One Cabrio?

23 aug 2012, 13:43

Ha iedereen,

Ik wil een Mini gaan kopen. Ik twijfel alleen tussen een Mini One/Cooper cabrio en een Parklane met panoramadak. Heb al een aantal bezichtigingen gehad, maar ik kan gewoon niet kiezen. De cabrio is erg stoer en is mijn eerste keuze. De Parklane daarentegen luxer en praktischer. Ik heb ook nog een aantal vragen: Hoe is het om te rijden in een cabrio qua uitzicht? En rij je vaak zonder kap of kan ik beter een panoramadak nemen? En is een cabrio uit 2004 verstandig om te kopen ivm versnellingsbak? En oe zit het met de km-stand? Is > 100.000 km op de teller prima of is dit teveel? En als jij zou moeten kiezen tussen deze twee uitvoeringen, welke zou dan jou voorkeur hebben?

Alvast bedankt!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

23 aug 2012, 13:57

Ik zou een Cooper S (JCW) cabrio nemen. Open kan sneller dan je denkt en eenmaal aan de cabrio wil je niet anders meer.

Cooper S (JCW) heeft ook geen problemen met de versnellingsbak. Meer dan 100dkm is geen probleem, mits goed onderhouden.

Als je nog iets leuks zoekt dan weet ik nog wel een leuk exemplaar voor je. Je mag me daar een PM voor sturen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

23 aug 2012, 14:42

mushrop schreef:Cooper S (JCW) heeft ook geen problemen met de versnellingsbak.
Volgens mij is elke cabrio een facelift en dan heeft de One/Cooper dus ook geen problemen meer met de versnellingsbak. Of hebben de vroege cabrio's nog de midlandbak?

Het zicht in een cabrio is minder dan in een hatch, vooral als de kap dicht is en je kijkt in je rechter dode hoek. Maar daar leer je wel op anticiperen.
Een Parklane is een prachtige uitvoering, maar een panoramadak is niet te vergelijken met een cabrio! Volgens mij rij je eerder met de cabriokap open dan dat je het panodak helemaal open doet, is toch best wat lawaai, ik kwam meestal niet verder dan de kantelstand.
Je hebt het over praktischer, maar hoe vaak denk je dit "praktische gedeelte" nodig hebben? Als ik naar mezelf kijk, maar heel weinig. Als de opties goed zijn zou ik voor de Cabbie gaan!
(En ik weet toevallig dat dat leuke exemplaar wat Rob bedoelt ook echt leuk is)
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
iBookje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2012, 21:29

23 aug 2012, 14:52

Bedankt voor jullie antwoorden!

Cooper S is te duur voor me. Mijn budget is helaas beperkt.

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een cabrio uit 2004 met 125.000 km. Maar kan me herinneren dat auto's tot juli 2004 problemen hebben met de versnellingsbak, toch? Het is een zilveren One met luxe opties zoals navi en xenon. Parklane is uit 2006 met 60.000 km op de teller en ook zeer mooi. Aiii, ik ga denk ik toch voor een cabrio, maar dan met minder km's. En liefst ook uit 2005 en 2006.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

23 aug 2012, 15:35

Je hebt bij de One/Cooper inderdaad verschillende versnellingsbakken. In de pre-facelift zit de beruchte midlandbak en in de facelift zit de betere Getragbak.
De overgang naar de facelift zit ergens halverwege 2004 (productiedatum en niet de datum op het kentekenbewijs!). De cabrio is geintroduceerd in 2004 en is er alleen in facelift. Kijk maar naar de bumpers, koplampen en achterlichten. Maar dit is natuurlijk het uiterlijk, ik weet niet 100% zeker of ie onderhuids ook een facelift is. Misschien dat iemand anders dit weet, Marcel bijvoorbeeld?
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

23 aug 2012, 20:42

Daarnaast is het niet zeker gezegd dat de pre-facelift problemen heeft. Ik klop het nu even af maar mijn pre-facelift met inmiddel bijna 180K op de teller heeft nog nergens last van :wink: verder beaam ik wel het cabrio gevoel, dat is gewoon heerlijk 8)
the F56 story of Brenda
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

23 aug 2012, 22:06

Om even brutaal te doen: wat is je budget?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

23 aug 2012, 23:35

Alle R52 cabrio's zijn facelift , dus de One Cabrio en Cooper Cabrio is degene met de "goede" versnellingsbak.


Parklane bestaat niet als cabrio

Het zicht naar achteren is een drama en daar moet je echt anders mee leren rijden (meer je spiegels gebruiken en je oren (want PDC)).


Koop je een tweedehands cabrio, check altijd of alle PDC sensoren goed werken.


Eerste serie cabrio's (2004) hebben veel dakproblemen gekend (slijtage agv verkeerd ontwerp van de dakafstelling).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

23 aug 2012, 23:40

Ik heb daar trouwens niet zoveel last van, van die dode hoeken. Ik kijk sowieso al altijd goed in m'n spiegels dus kan me niet echt storen aan de dode hoeken. Het is mij iig nog niet negatief opgevallen...

moet je maar eens met een totale combinatie rijden van ruim 20meter, dan heb je pas een dode hoek... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

23 aug 2012, 23:41

Rob, jij was al beroepschauffeur dus heb je al vaardigheid met "op je spiegels rijden". Ik moest echt enorm wennen. En als je niet zo lang bent, heb je nog minder zicht.

Maar maakt niet uit, doe goed en zie niet om! Gewoon altijd voorwaarts!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

24 aug 2012, 00:11

Ik moest me er ook even op instellen in Rob z'n cabbie, maar dat is echt een kwestie van gewenning wat mij betreft
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 aug 2012, 00:25

Marcel Always Open schreef:
Maar maakt niet uit, doe goed en zie niet om! Gewoon altijd voorwaarts!
haha, that's the spirit! :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

06 jan 2013, 20:19

Rob heeft zeker gelijk met het statement 'eenmaal een cabrio gehad, dan ben je voor altijd verkocht'! Is niet te vergelijken met een panoramadakje. Ik heb na de laatste paar open tweezitters in mijn zoektocht naar een 4-zits cabrio zelfs eens nagedacht over een 500C, maar da's ook suboptimaal door al die stijlen boven en achterlangs. Echt een superbeleving als je op een mooi uitzichtstuk volledig van de omgeving kunt genieten!

Bij een cabrio is het uitzicht naar achteren inderdaad stuk minder als je voor het eerste type gaat. Maar wanneer kijk je nou echt achteruit? Vooral bij inparkeren en daar heb je bij elke mini cabrio ook parkeersensoren voor. Maar zelfs nu die bij ons ff stuk zijn is inparkeren geen enkel probleem, zowel voor mijzelf als voor mijn vrouw. Dus daar zou ik het zeker niet voor laten!

En wat 'praktisch' betreft hangt het er sterk vanaf of dit de enige of 2e auto is. Wij rijden van de baas in een BMW touring dus voor grote zaken zijn we niet op de Mini aangewezen. De kofferbak van de Mini kan nog wat vergroot worden door de bovenkant met twee eenvoudige hendels even los te klappen zodat er ook grotere stukken door het gat passen. Ook kan de bank in 2 delen plat dus als je eens bij de Ikea staat kan er best wat mee. En bij echt grote stukken over een kleine afstand vervoeren kan zelfs het dak nog open
8) dat kan met de hatchbak natuurlijk niet :wink:

Zelf hebben we eens een jaar of 3 alle km's in een 2-zits MG-F rondgereden en da's nooit echt een probleem geweest. Altijd wel iemand die kan helpen met een grote(re) auto :roll:
Zelfs eens een week van auto gewisseld voor de wintersport. Niemand die het dan erg vindt om een weekje zijn/haar station te ruilen voor een cabrio :p

Maar uit je andere topic blijkt al wel dat je er uit bent en nu definitief op zoek bent naar een cabrio? Suc6!
One life, live it!

Terug naar “Kletshoek”