Wat voor mens ben je a.d.h.v. je rijgedrag?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Wat voor mens ben je a.d.h.v. je rijgedrag?

29 dec 2005, 15:02

Op Dufec een leuke automobilistentest met een uitslag waar ik mijzelf wel in kan vinden. Slechts 4 vragen en steeds drie mogelijke antwoorden per vraag aanklikken. Ik ben een Levensgenieter :)

Enkele vragen die ik meekreeg ter verbetering en overweging (die kloppen ook, ik zou nu eigenlijk moeten werken :) ):

-Hoe vaak heb ik vandaag de werkelijkheid iets mooier gemaakt dan hij was?
-Wanneer haakte ik af in een gesprek en ging ik allerlei leuke dingen bedenken?
-Wanneer heb ik me vandaag werkelijk gefocust op datgene waar ik mee bezig was?

"De DUFEC automobilistentest is gebaseerd op het enneagram. Het enneagram is een eeuwenoud instrument dat laat zien dat mensen de werkelijkheid niet allemaal op dezelfde manier waarnemen. Het enneagram onderscheid 9 basisbrillen: negen visies op de werkelijkheid. De uitspraken bij de vier vragen van de test zijn gekoppeld aan deze visies. Door aan te geven welke uitspraken het meest op u van toepassing zijn, kan worden bepaald welke bril u waarschijnlijk op hebt tijdens het autorijden. Wordt uw rijgedrag bijvoorbeeld bepaald door een drang naar perfectionisme, of bent u vooral gefocust op veiligheid, of wilt u zich graag onderscheiden van andere automobilisten, of is autorijden voor u puur genieten?"
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

29 dec 2005, 15:17

Mijn uitslag:
Dufec schreef:Type 7 Levensgenieter:

'Ik zie altijd de positieve kanten van een zaak en heb oog voor de talrijke mogelijkheden die het leven biedt. Ik wil alles een keer gedaan hebben, liefst in gezelschap van anderen. Ik heb de neiging het leven een beetje mooier te maken dan het is, met name als ik de werkelijkheid als pijnlijk ervaar.'

Kwaliteiten: optimistisch, associatief, denktank
Valkuilen: vluchtig, afleiden van pijn
Groeipad: matiging, betrokkenheid, pijn leren doorleven (anders komt het steeds terug)

Oefening
Neem 3 keer per dag 1 minuut de tijd om uzelf af te vragen:
- Hoe vaak heb ik vandaag de werkelijkheid iets mooier gemaakt dan hij was?
- Wanneer haakte ik af in een gesprek en ging ik allerlei leuke dingen bedenken?
- Wanneer heb ik me vandaag werkelijk gefocust op datgene waar ik mee bezig was?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

29 dec 2005, 16:43

Zo, ook ff het testje gedaan.

Valt mee, had verwacht het kopje 'hopeloos geval' te zien te krijgen lachuh

Valt dus mee :mrgreen:
  • Type 7 Levensgenieter:

    'Ik zie altijd de positieve kanten van een zaak en heb oog voor de talrijke mogelijkheden die het leven biedt. Ik wil alles een keer gedaan hebben, liefst in gezelschap van anderen. Ik heb de neiging het leven een beetje mooier te maken dan het is, met name als ik de werkelijkheid als pijnlijk ervaar.'

    Kwaliteiten: optimistisch, associatief, denktank
    Valkuilen: vluchtig, afleiden van pijn
    Groeipad: matiging, betrokkenheid, pijn leren doorleven (anders komt het steeds terug)
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream

Terug naar “Kletshoek”