Show je huisdier (v/h Franse Bulldog)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
BenCooper
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Papendrecht
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:23

04 sep 2012, 21:02

Mijn schoonouders hebben een nieuw hondje gekocht, het is een Boston Terrier geworden. Ben bij het nest geweest en het zijn echt geweldige beestjes:

Afbeelding

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

04 sep 2012, 21:05

erg mooi :D zou hem niet meer los laten :lol:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

04 sep 2012, 22:04

Cuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuute ! :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

28 sep 2012, 20:20

Na heel wat overleg heb ik samen met mijn vrouw ook besloten een hond te nemen. Dit aangezien ik tegenwoordig wat dichter bij huis werk en wat meer thuis ben.

Na heel wat zoeken, lezen en kijken zijn we voor de labrador gegaan. Een blonde willen we. Het ras is (mits goed opgevoed) lief, vriendelijk, sterk en betrouwbaar en dat trekt ons heel erg aan.

Mijn voorkeuren gingen ook uit naar een amstaff en een boxer, maar aangezien deze honden consequent opgevoed moeten worden en veel aandacht nodig hebben, vonden we het geen goeie keuze om dit als eerste hond te hebben(allebei geen eerdere ervaringen met honden opvoeden)

Uiteraard moet een labrador ook goed en consequent opgevoed worden, maar het ras is wat vriendelijker. Tevens was er in Afghanistan ook een labrador die ons ondersteunde bij sommige acties waarbij deze ingezet werd als drugshond en dit was ook een super lief beest!
We staan momenteel bij 2 fokkers op de lijst en ik hoop toch wel dat we met de kerst een kleine pup hebben lopen. :D

Thuis hebben we ook nog 5 Franse hangoor konijnen. We hopen dan ook dat de labrador een beetje op kan schieten met de konijnen :mrgreen:
Hier enkele foto's van Fam. van Keuten :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

29 sep 2012, 00:17

He Maus hele bijzondere foto's van een langoor-labrador :lol:

Betekent dit dat je niet meer "op excursie in de zandbak" hoeft voor je werk? :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

29 sep 2012, 00:29

Leuk Maus.

En goede keus vwb om voor een Labrador te gaan. Die van ons, Cooper, is nu 3 jaar en geen moment spijt van gehad.
Zijn voorganger was een superlief beest en we hadden eigenlijk niet verwacht een lievere hond weer vinden, maar met Cooper is toch gelukt.

Labradors zijn trouw en erg lief. Goed met (kleine) kinderen en waarschijnlijk, als je ze vanaf het begin bij elkaar laat, ook met de konijnen.

Veel plezier met de zoektocht, want dat vond ik ook al erg leuk. :wink:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

29 sep 2012, 09:29

@Marcel: Er was nog sprake dat we naar Kunduz zouden gaan, maar dat is van de baan. En zit nu bij een nieuwe eenheid die wat dichterbij huis is, waardoor ik in principe elke dag thuis kan zijn mits het rooster dat toelaat.
Op zich vind ik het niet heel erg want Kunduz is niet zo een heel uitdagende uitzending :lol:

@Sven: In het begin vond ik het ras wat te lief ogen voor mij, maar heb me er goed in verdiept en mijn vrouw moet er ook goed mee om kunnen gaan omdat ik soms van huis ben. Vandaar de keuze op een labje :lol:
Daarbij zijn labradors ook goed om mee te sporten en dat wil ik er uiteindelijk ook mee gaan doen.
Tzt zal ik wel foto's posten als er een blond teefje bij het nest zit. Bij het ene nest staan we als derde en bij het andere nest als eerste, maar die hebben allebei een blond/zwart nestje dus het word echt gokken!
Mentjuh
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 apr 2012, 23:04

08 okt 2012, 11:14

mijn "huis" dieren :)

Afbeelding
Afbeelding
de_jeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Uusimaa, Finland
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mar 2009, 10:32

08 okt 2012, 18:26

Hierbij onze pup.. (crappie pics van de samsung) een 6 maanden jonge franse buldog mix met een boston terriër (oren en kleur van een franse, kop en bouw van een boston)
Ze heet Baloo (Baloe in het nederlands maar finnen spreken dat enorm achterlijk uit :D)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Its never to late to get yourself a MINI
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 nov 2012, 12:14

Foto's van mijn dagelijkse passagiers (4jr en 4 mnd):
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 09 nov 2012, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

09 nov 2012, 13:16

Rhodesian Ridgebacks toch? Prachtige honden!
Ik vind ze altijd verrassend groot. Het lijkt op de foto altijd mee te vallen, maar in het echt zijn ze echt groot.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

09 nov 2012, 13:37

Mentjuh schreef:mijn "huis" dieren :) ]
Praint horse?

Welke tak van sport doe je.
burn rubber not your soul

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 nov 2012, 14:32

Cannuccia schreef:Rhodesian Ridgebacks toch? Prachtige honden!
Ik vind ze altijd verrassend groot. Het lijkt op de foto altijd mee te vallen, maar in het echt zijn ze echt groot.
Inderdaad, RR's 8)
We zijn er inmiddels aan gewend, maar ze zijn inderdaad een stukje groter en krachtiger dan een Herder of Retriever.
Toch hebben ze niet heel veel ruimte nodig en zijn ze in huis heel rustig. Vooropgesteld dat ze niet de makkelijkste zijn.
Mede vanwege het formaat en temperament hebben wij twee teefjes.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

10 nov 2012, 07:35

he Sjoerd, zijn die Rhodesian van die honden die elke dag kilometers ver uitgelaten dienen te worden?
Je hebt vast veel training gedaan met de honden om ze goed te beheersen.
Komt er nog eens een NewMINIclub hondenmeeting? (dan kom ik mezelf uitlaten) :lol:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

13 nov 2012, 13:41

Ja, ze hebben wel hun dagelijkse beweging nodig. Scheelt dat ik praktisch tegen een bos (Reichswald) woon. De grote gaat ook langs de fiets en pas geleden heb ik gemerkt dat ze het leuk vindt om naast de auto te lopen. :lol:

M'n vriendin is op cursus met de pup, de grote heeft deze cursus twee jaar gedaan. Samen wegen ze nu al meer dan m'n vriendin, dus dat wordt lachen als de pup ook volgroeid is ze samen een konijntje zien. :lol:
Ik denk erover om begin voorjaar ook weer iets beginnen met de grote... speuren of pakwerk! >)

Zou leuk zijn!
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 13 nov 2012, 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Kletshoek”