Familieweekend Winterberg

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

Familieweekend Winterberg

22 mei 2006, 20:04

Hallo allemaal,

Op zich geen bijzondere titel. Toch was deze "rit" voor mij bijzonder. Namelijk omdat het de eerste serieuze lange rit voor mij en mijn autootje was.

Mijn pa, ma, opa, oma en tante waren met z'n 5-en afgelopen donderdag alvast naar Winterberg gereden. Een dag eerder dan de rest van de familie omdat ze dan alvast de omgeving een beetje konden verkennen.

Mijn zusje en ik zijn afgelopen vrijdag met z'n tweeën rond een uur of 1300 vertrokken vanuit Bergen op Zoom naar Winterberg. Deze rit naar Winterberg was met name rond Essen echt verschrikkelijk. Voor iedere afrit stond ruim een kilometer file. Zodra je er voorbij was kon je weer een paar kilometers rijden en vervolgens stond het weer vast.

De laatste 40 kilometer snelweg was zonder limiet. Daar natuurlijk vol geblazen en met een gemiddelde van 180 (!) kilometer per uur de snelweg af, terwijl mijn zusje nog steeds zwaar onder zijl was. Heerlijk om het bord "alle verboden opgeheven" te zien staan zonder dat er direct een snelheidsbeperking achter staat!! Uiteindelijk hebben we er toch nog 4 uur en 45 minuten over gedaan.

Afbeelding
Dit is ongeveer wat we gemiddeld aangehouden hebben de laatste 46,3 km

Het regende toen we aankwamen in Winterberg en dat heeft het eigenlijk bijna non-stop het hele familieweekend gedaan. De MINI zag er werkelijk niet uit! Onder de blubber, wielen zwart van het rijden, mugjes, blaadjes en andere troep.

Afbeelding
Heel vies vanwege alle zooi op de weg door het slechte weer

In de bergweggetjes deed de auto het echt onwijs goed. Ondanks het vele schakelen, de onoverzichtelijke bochten en de hellingen op en af. Dan ligt hij zo lekker op de weg! In zo'n berggebied merk je dat pas eigenlijk echt vind ik.

We hebben behoorlijk wat leuke dingen gedaan. Een glasblazer bezocht, geroddeld, gezwommen in het zwembad bij het hotel, wandelen, quadbike gereden, over een vroeger/afgesloten rallyweggetje geraced met navigator, handrembochtjes en donuts geoefend op een grintparkeerplaats, enzovoorts! s'Ochtends heerlijk ontbeten en s'avonds goed gegeten met de hele familie.

Onderweg maar weinig Mini's gezien en natuurlijk op het moment dat je er een ziet is je digitale camera leeg. Er kwam er een op de autobahn voorbij zetten en ik kon het helaas voor mijn zusje niet laten om erachteraan te blazen. Jammer genoeg moest hij uiteindelijk afslaan, toen ik er op het laatste moment nog even voorbij kwam natuurlijk beide even de duim omhoog naar elkaar!

Afbeelding
Op de terug weg een valse melding van een lekke band bij mijn vader

Zo’n moment had mijn vader ook op hetzelfde stuk op de terug weg net na een werk-aan-de-weg route. Waar daarna geen limiet meer gold. Er kwam een witte Porsche Carrera 4S voorbij. De 4S was duidelijk aan het uitdagen en toen mijn vader het gas induwde begon de slechte dag voor deze 4S rijder. In plaats van dat die M5 verder van hem af ging rijden kwam hij steeds dichterbij. En vervolgens er voorbij, mijn vader vertelde achteraf dat hij een kleine 290 km/h reed toen hij er voorbij ging. Dieper het gas intrappen ging bij de 4S rijder helaas niet meer en gaf zich over.

Afbeelding
Op de snelweg, ongelimiteerd

Verder ging de terugreis volledig zoals gepland en zijn we onderweg nog even gestopt net voor de Duitse grens. Ik kwam er namelijk achter dat ik 3 dagen in Duitsland zat en nog geen enkele Bradwurst/Currywurst op en dat kan natuurlijk niet.

Ik moet wel zeggen dat de stoelen na een uurtje of 3 toch wat minder lekker gaan zitten. Maar het rijplezier bleef de gehele reis aanwezig en was uiteraard top. Veel reacties en lachende mensen die naar het wagentje kijken.

Afbeelding
Al de autootjes van de familie, alleen de VW Golf station ontbrak

Afbeelding
Hoezo doggies kunnen niet rijden?

Al met al, een topweekend!!



Er was een grote club motoren bij ons hotel aanwezig. Wat mij aan het denken zetten om misschien eens zoiets met de hele NewMINIclub te doen! Hotel was niet duur, alles zat erop, erbij en eraan. Parkeerplaatsen en plek in het hotel genoeg. Onwijs leuke bergweggetjes en meer dan genoeg te doen! Ideetje??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Familieweekend Winterberg

22 mei 2006, 20:16

CooperS-indiblue schreef:Wat mij aan het denken zetten om misschien eens zoiets met de hele NewMINIclub te doen! Hotel was niet duur, alles zat erop, erbij en eraan. Parkeerplaatsen en plek in het hotel genoeg. Onwijs leuke bergweggetjes en meer dan genoeg te doen! Ideetje??
Zie Vierlandenrit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

22 mei 2006, 20:16

die m5 :-PP
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

22 mei 2006, 20:25

Leuke review heb je geschreven Kaj! Goed weekend geweest zo te lezen met mooie foto's :D
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

22 mei 2006, 20:26

Das zeker een leuke rit! Paar maandjes terug met twee virenden van me een weekendje wezen skien! Lekker doorgetuft daar op de autobahn! Verder geen last van de sneeuw gehad....gaan mijn ouders een week later een weekendje daarheen, zitten ze muurvast in de sneeuw >)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

22 mei 2006, 20:36

Jullie zijn er weer snel bij. Altijd leuk die reacties!!

De vierlandenrit lijkt me op zich wel wat! Helaas ben ik 10 Juni weg, me zusje is de week ervoor jarig op de 6e en dat weekend van de 10e hebben we verjaardag. Mijn pa, zusje en tante doen dat altijd gezamelijk.

Maar zo'n weekend als het afgelopen weekend was, ondanks het vele rijden, prima te doen! Vrijdag-zaterdag-zondag. Ik zal eens kijken of ik zoiets klaar kan spelen en rond kan maken zodat iedereen tijd heeft om zich erop voor te bereiden. Kostenplaatje maken en alles wat erbij komt kijken nagaan. Lijkt me heel leuk!

Ik vond het afgelopen weekend al leuk met de familie! Laat staan als er een groot deel van de club meegaan!!!!
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

22 mei 2006, 20:38

Wij zijn daar 'n keer met school geweest skien. Was superleuk :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

22 mei 2006, 20:41

henkietenk schreef:Das zeker een leuke rit! Paar maandjes terug met twee virenden van me een weekendje wezen skien! Lekker doorgetuft daar op de autobahn! Verder geen last van de sneeuw gehad....gaan mijn ouders een week later een weekendje daarheen, zitten ze muurvast in de sneeuw >)
>) De vorige dag was er geen vuiltje aan de lucht. :mrgreen:
Ik heb idd ook al een aantal keer deze route gereden!

Ook eens met een slapende Henk naast me gereden en ik reed achter een snelle A4 aan en we reden erg snel. Wordt Henk wakker en schrikt zich kapot van de snelheid die we reden, was raar wakker worden voor hem. :mrgreen:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

22 mei 2006, 21:01

idd leuke review met leuke foto's.
Je hebt schrijftalent.

Winterberg doet me weer denken aan te drukke winterweekends met teveel mensen op de besneeuwde piste en weinig(zeg maar géén) mogelijkheden tot off-piste boarden :wink: :mrgreen:
En namen als Poppenberg, Bremberg en Skicarrousel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

22 mei 2006, 21:37

Hoi Kaj,

Leuk verslag heb je gemaakt. Ben benieuwd wat je kunt regelen. Nou wil ik het daar ook weleens zien. En natuurlijk in de bergen met de Mini rijden. :mrgreen: Laat maar gauw weten wat je hebt gefixt. :wink:
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

22 mei 2006, 21:51

Leuke kiekje en lekker verhaaltje! doe je goed (alhoewel, familieweeken ¬.¬ )

Ik zou ook graag eens met de mini richting Zwitserland/ Frankrijk rijden om te gaan boarden. Nu rijden we steeds per Jeep Cherokee erheen. Ook lekker, maar toch zou ik het wel eens met de eigen auto willen afleggen. Probleem natuurlijk is dat een snowbaord in de mini net teveel ruimte inneemt (Richting spaarnwoude is dat al flut*). Laar staan dat ik 2 Boards meeneem. En aangezien we altijd met z'n drieën gaan boarden is het niet echt handig om met de MINI te gaan.

iDD
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

22 mei 2006, 22:14

Miniboard schreef:idd leuke review met leuke foto's.
Je hebt schrijftalent.
Super!
iDarkDesign schreef:Probleem natuurlijk is dat een snowbaord in de mini net teveel ruimte inneemt (Richting spaarnwoude is dat al flut*). Laar staan dat ik 2 Boards meeneem. En aangezien we altijd met z'n drieën gaan boarden is het niet echt handig om met de MINI te gaan.
Er is een schitterend dakrek speciaal voor snowboards/skies
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

22 mei 2006, 23:08

:-)) Linkje! Linkje! :-))
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

22 mei 2006, 23:48

iDarkDesign schreef::-)) Linkje! Linkje! :-))
op de mini-site zelf staat deze bij de accesoires. Volgens mij kan je ook wel boekjes erover bestellen daar op die site! Succes!
Ik zag toen ik naar winterberg was ook twee jonge gasten met een mini en de boards achterin met de bank omlaag. Met zijn tweeen gaat dat wel, maar met drie man niet echt nee. Sowiezo niet qua bagage!
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

23 mei 2006, 00:51

Haha korte boards dan waarschijnlijk. Als ik de bankjes wegklap en mijn board naar binnen schuif dan moet ik of het board tussen de stoelen hebben liggen en klemmen of hem tussen de stoel voor en de deur klemmen, maar daar riskeer ik schade aan board en deur mee. Die gast waar ik altijd mee ga boarden heeft een nog langer board! (de mijne is 162 en de zijne 178) Echt poederboards dus.

Ik ga eens even kijken op de MINI site.

iDD...... heeft NU alweer zin in het 13e seizoen snowboarden!

Terug naar “Kletshoek”