Allen.
Nergens kan ik vinden welke lagers, keerringen e.d. er in de eaton M45 supercharger horen.
Heb een supercharger online gevonden en wil deze eerst voorzien van nieuwe lagers en keerringen maar zie nergens welke er bij horen.
Zie wel meerdere revisie kits maar geen bijbehorende onderdeelnummers.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Lagers e.d. Supercharger
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Misschien rare vraag, maar waarom niet gewoon een revisie kitje kopen dan?
Je gaat hem zo te lezen toch eerst reviseren.....
Garage waar mijn Mini naartoe is geweest heb ik even nagevraagd, maar die heeft ook geen onderdeelnrs aangezien hij dit ook als rivisie setje koopt (mijne is vorige week gedaan)
Je gaat hem zo te lezen toch eerst reviseren.....
Garage waar mijn Mini naartoe is geweest heb ik even nagevraagd, maar die heeft ook geen onderdeelnrs aangezien hij dit ook als rivisie setje koopt (mijne is vorige week gedaan)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- RogierSchouten
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Als ik op rebuild kit R53 eaton M45 supercharger zoek zie ik prijzen van €300.00 en meer voor 6 lagers en 3 keerringen.
Gewone kogel lagers C3 specificatie zijn nog geen €10.00, Naaldlager misschien €30.00 p/st, keerringen alle 3 voor €10.00-€15.00 kom ik op maximaal €115.00
Olie en de nylon koppeling mag €40.00 kosten op Ebay kom ik nog lang niet in de buurt van de €300.00
Wat betaalde jij voor je revisie? is dat incl. montage en uurloon?
Gewone kogel lagers C3 specificatie zijn nog geen €10.00, Naaldlager misschien €30.00 p/st, keerringen alle 3 voor €10.00-€15.00 kom ik op maximaal €115.00
Olie en de nylon koppeling mag €40.00 kosten op Ebay kom ik nog lang niet in de buurt van de €300.00
Wat betaalde jij voor je revisie? is dat incl. montage en uurloon?
- Sjoerd-Ynte
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Hoorn
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Goedemorgen Rogier,
Vorige week nog bij Ivo en Gejon van Beek autoracing geweest om die van mij te laten vervangen door een gereviseerde bij een km.stand van 220.000 km. Kosten 1250 euro. Via BMW niet meer aan te komen nieuw!!! Nog even afgezien van het exorbitante prijskaartje die er aan hangt. Gejon heeft em er uit gehaald. Er zat al wat ruimte op de as van de supercharger. De inlaatcompartiment kwam na het schuinhangen donkerbruine drab uit, de uitlaatcompartiment kwam nog heldere lagerolie uit. Of andersom, ik weet t niet meer. Volgens Gejon horen superchargers om de 100.000 km geserviced te worden. En geloof mij maar, die gasten van Beekracing hebben er verstand van. Heel prettige dag bij die jongens gehad en genoten van het vakmanschap van Gejon. Zij hadden 1 op voorraad, die is er natuurlijk niet meer, maar die van mij komt binnenkort weer bij hun terug. 1 advies: laat de vervanging door Beek racing uitvoeren. Je krijgt er absoluut geen spijt van. Panklaar kun jij ophalen voor 950, maar dan moet je de oude wel inleveren.
Vorige week nog bij Ivo en Gejon van Beek autoracing geweest om die van mij te laten vervangen door een gereviseerde bij een km.stand van 220.000 km. Kosten 1250 euro. Via BMW niet meer aan te komen nieuw!!! Nog even afgezien van het exorbitante prijskaartje die er aan hangt. Gejon heeft em er uit gehaald. Er zat al wat ruimte op de as van de supercharger. De inlaatcompartiment kwam na het schuinhangen donkerbruine drab uit, de uitlaatcompartiment kwam nog heldere lagerolie uit. Of andersom, ik weet t niet meer. Volgens Gejon horen superchargers om de 100.000 km geserviced te worden. En geloof mij maar, die gasten van Beekracing hebben er verstand van. Heel prettige dag bij die jongens gehad en genoten van het vakmanschap van Gejon. Zij hadden 1 op voorraad, die is er natuurlijk niet meer, maar die van mij komt binnenkort weer bij hun terug. 1 advies: laat de vervanging door Beek racing uitvoeren. Je krijgt er absoluut geen spijt van. Panklaar kun jij ophalen voor 950, maar dan moet je de oude wel inleveren.
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Een inschatting is al wel te maken misschien:
- APK (hiervoor nog vervangen: 1 fusee kogel en daardoor ook uitlijnen. Ruitenwissers)
- Hele Grote beurt en algehele extra controle
- supercharger beurt en helemaal gecontroleerd
moest net 900 euro afrekenen voor dit totaal....
Re: Lagers e.d. Supercharger
Ik zal de bon er eens bij zoeken, ligt in de mini...RogierSchouten schreef: ↑26 nov 2022, 15:39Als ik op rebuild kit R53 eaton M45 supercharger zoek zie ik prijzen van €300.00 en meer voor 6 lagers en 3 keerringen.
Gewone kogel lagers C3 specificatie zijn nog geen €10.00, Naaldlager misschien €30.00 p/st, keerringen alle 3 voor €10.00-€15.00 kom ik op maximaal €115.00
Olie en de nylon koppeling mag €40.00 kosten op Ebay kom ik nog lang niet in de buurt van de €300.00
Wat betaalde jij voor je revisie? is dat incl. montage en uurloon?
Een inschatting is al wel te maken misschien:
- APK (hiervoor nog vervangen: 1 fusee kogel en daardoor ook uitlijnen. Ruitenwissers)
- Hele Grote beurt en algehele extra controle
- supercharger beurt en helemaal gecontroleerd
moest net 900 euro afrekenen voor dit totaal....
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Sjoerd-Ynte
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Hoorn
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Hoi Rogier,
1250 euro met uit en inbouw bij Beekracing. Gejon deed er 2 uurtjes over. Zonder het te laten doen kost ie 950. Ik ben technisch niet onderlegd, maar 2 uurtjes is best wel rap denk ik en het gebeurd op een degelijke en zorgvuldige wijze. Ik denk dat een hobbyist er waarschijnlijk langer over doet, wat op zich niet erg is natuurlijk. Het ontbreekt bij mij aan een netwerk aan hobysten in en rond Hoorn die over een eigen werkplaats beschikken.
1250 euro met uit en inbouw bij Beekracing. Gejon deed er 2 uurtjes over. Zonder het te laten doen kost ie 950. Ik ben technisch niet onderlegd, maar 2 uurtjes is best wel rap denk ik en het gebeurd op een degelijke en zorgvuldige wijze. Ik denk dat een hobbyist er waarschijnlijk langer over doet, wat op zich niet erg is natuurlijk. Het ontbreekt bij mij aan een netwerk aan hobysten in en rond Hoorn die over een eigen werkplaats beschikken.
- RogierSchouten
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Ter info.
Ik heb op Ebay een complete revisie set gevonden en laten bezorgen.
Kosten: €195.00
Zit in:
3 X SKF 6203 (€ 12.75)
1 X SKF 6204 (€5.50)
2 X INF FC69423 naaldlager (€ opgevraagd)
Keerring 22*35*7 (€3.75)
Keerring 20*47*7 (€ 4.25)
keerring €19.05*33.3*6.35 (€ opgevraagd)
Nieuwe supercharger olie en een nylon koppeling ( €65.00 (ebay))
Zal al met al nog geen €150.00 bij elkaar zijn.
Nu heb ik het geluk dat ik technisch goed onderlegd ben (Technische dienst bij een groot bedrijf in Middenmeer) en op mijn werk de mogelijkheid, apperatuur en ruimte heb om mijn aan mijn mini te sleutelen.
Even voor de duidelijkheid, ik heb de mini voor €2250.00 aangeschaft en heb zelf al heel veel vervangen en gerepareerd.
Ik heb op Ebay een complete revisie set gevonden en laten bezorgen.
Kosten: €195.00
Zit in:
3 X SKF 6203 (€ 12.75)
1 X SKF 6204 (€5.50)
2 X INF FC69423 naaldlager (€ opgevraagd)
Keerring 22*35*7 (€3.75)
Keerring 20*47*7 (€ 4.25)
keerring €19.05*33.3*6.35 (€ opgevraagd)
Nieuwe supercharger olie en een nylon koppeling ( €65.00 (ebay))
Zal al met al nog geen €150.00 bij elkaar zijn.
Nu heb ik het geluk dat ik technisch goed onderlegd ben (Technische dienst bij een groot bedrijf in Middenmeer) en op mijn werk de mogelijkheid, apperatuur en ruimte heb om mijn aan mijn mini te sleutelen.
Even voor de duidelijkheid, ik heb de mini voor €2250.00 aangeschaft en heb zelf al heel veel vervangen en gerepareerd.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Lekker bezig en wel fijn dat je ruimte en kennis hebt om het zelf te doen.
Zal dus best “handel” in het reviseren van de compressor zitten.
Da’s dan de boterham van de garage. .
Ik kan me voorstellen dat de revisie laten doen in relatie tot de aanschaf niet echt rendabel is.
Succes en benieuwd naar het resultaat. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Zal dus best “handel” in het reviseren van de compressor zitten.
Da’s dan de boterham van de garage. .
Ik kan me voorstellen dat de revisie laten doen in relatie tot de aanschaf niet echt rendabel is.
Succes en benieuwd naar het resultaat. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Natuurlijk als je de compressor zelf reviseert en terug monteert dan ben je goedkoper uit maar het is niet voor iedereen weggelegd om zelf te sleutelen. Natuurlijk moet Beek eraan verdienen maar denk niet dat je ergens anders goedkoper was uit geweest, zeker niet bij de MINI dealer.
Het is even slikken maar nu kun je je Mini weer lekker laten janken!
Re: Lagers e.d. Supercharger
Ik vind 1250euro een nette prijs inclusief inbouwen en 2 uur werk is best snel als je ziet wat er allemaal ge(de)monteerd moet worden.Sjoerd-Ynte schreef: ↑28 nov 2022, 08:33Hoi Rogier,
1250 euro met uit en inbouw bij Beekracing. Gejon deed er 2 uurtjes over. Zonder het te laten doen kost ie 950. Ik ben technisch niet onderlegd, maar 2 uurtjes is best wel rap denk ik en het gebeurd op een degelijke en zorgvuldige wijze. Ik denk dat een hobbyist er waarschijnlijk langer over doet, wat op zich niet erg is natuurlijk. Het ontbreekt bij mij aan een netwerk aan hobysten in en rond Hoorn die over een eigen werkplaats beschikken.
Natuurlijk als je de compressor zelf reviseert en terug monteert dan ben je goedkoper uit maar het is niet voor iedereen weggelegd om zelf te sleutelen. Natuurlijk moet Beek eraan verdienen maar denk niet dat je ergens anders goedkoper was uit geweest, zeker niet bij de MINI dealer.
Het is even slikken maar nu kun je je Mini weer lekker laten janken!
- RobG
- Nieuwsgierig
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
2 uur is echt snel.
Ik ben mijn compressor nu ook aan het servicen en al 2uur aan het uitbouwen geweest
Ik ben mijn compressor nu ook aan het servicen en al 2uur aan het uitbouwen geweest
R53
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
Ik vind 2 uur al snel voor uitbouwen als je geen ervaren Mini monteur bent.
Is dat inclusief de voorbumper e.d. demonteren?
Succes met de compressor service en weer alles monteren. Ga je ook gelijk de multiriem met spanner nakijken/vervangen?
Kijk ook even naar de de o-ring van de krukassensor nu je er makkelijk bij kunt. Respect dat je er zelf aan begint!
Is dat inclusief de voorbumper e.d. demonteren?
Succes met de compressor service en weer alles monteren. Ga je ook gelijk de multiriem met spanner nakijken/vervangen?
Kijk ook even naar de de o-ring van de krukassensor nu je er makkelijk bij kunt. Respect dat je er zelf aan begint!
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: Lagers e.d. Supercharger
ik heb de hele klus gezien bij wheeler dealers, en leek me op zich leuk om zelf te doen.
Ik had er alleen geen tijd voor.... en wilde ook dat alles goed nagekeken werd, dus daarom maar laten doen
als ik tijd had gehad, en meer wist van de mini (we hadden hem net gekocht) dan had ik het zeker ook zelf geprobeerd! (heb redelijk wat sleutel ervaring )
succes met afronden!
Ik had er alleen geen tijd voor.... en wilde ook dat alles goed nagekeken werd, dus daarom maar laten doen
als ik tijd had gehad, en meer wist van de mini (we hadden hem net gekocht) dan had ik het zeker ook zelf geprobeerd! (heb redelijk wat sleutel ervaring )
succes met afronden!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- RobG
- Nieuwsgierig
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Bedankt voor het compliment.
Ben wel iets gewent qua sleutelwerk(bouw ,restaureer en bouw motoren voor oude vw's voor de uit de hand gelopen hobby)
maar alles ligt er momenteel af en wordt vervangen spanner,waterpomp alle seals.
Re: Lagers e.d. Supercharger
Hoi Niek,niekcarfreak schreef: ↑10 feb 2023, 10:27Ik vind 2 uur al snel voor uitbouwen als je geen ervaren Mini monteur bent.
Is dat inclusief de voorbumper e.d. demonteren?
Succes met de compressor service en weer alles monteren. Ga je ook gelijk de multiriem met spanner nakijken/vervangen?
Kijk ook even naar de de o-ring van de krukassensor nu je er makkelijk bij kunt. Respect dat je er zelf aan begint!
Bedankt voor het compliment.
Ben wel iets gewent qua sleutelwerk(bouw ,restaureer en bouw motoren voor oude vw's voor de uit de hand gelopen hobby)
maar alles ligt er momenteel af en wordt vervangen spanner,waterpomp alle seals.
R53
Onze sponsors