CVT gesprongen?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
JPH
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2013, 21:00

CVT gesprongen?

19 mei 2014, 23:04

Hallo iedereen!

Nu bijna een jaar zijn wij eigenaar van een One uit 2002. (na een classic als eerste Mini gehad te hebben) Het gaat om een automaat van het type CVT welke erg goed bevallen is! Tot gisteravond..

Na een rit vanaf Rotterdam naar Leeuwarden van ruim drie uur, waarvan een uur lang file, wou hij niet meer. Het rijden door de stad ging als vanouds tot ineens de auto begon te horten en te stoten. Dat in combinatie met een tikkend en af en toe luid tikkend geluid maakte ons gauw op zoek naar een parkeerplaats.
Volgens de ANWB die mij om twee uur thuis had gebracht lag het aan de aandrijfas. De auto staat nu bij de garage, die was er al gauw achter dat het aan de automaat zou liggen.. Waar ik al bang voor was.
Kosten (volgens de garage die rondgebeld had) voor een nieuwe bak €3700.. of reviseren wat begint bij €2000..

Klopt dit, dat dit bij een CVT zo ineens kan gebeuren? Past dit gedrag er ook bij, want als de band met schakeltjes in 1000 stukjes zou liggen.. dan zou je toch helemaal niet meer vooruit komen?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: CVT gesprongen?

19 mei 2014, 23:21

Zoekfunctie, helaas bekend (duur) probleem:
viewtopic.php?f=7&t=30385

http://www.autoblog.com/2013/08/25/mini ... ettlement/
JPH
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2013, 21:00

Re: CVT gesprongen?

22 mei 2014, 22:16

Heb het zelf ook nog even nagevraagd, probleem kwam inderdaad bekend voor.

Heb er zelf geen geld voor, dus de auto verkocht.. na pas 11 maanden in mijn bezit te zijn geweest :(
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: CVT gesprongen?

23 mei 2014, 12:26

Mail Spenki eens, misschien kan hij iets voor je betekenen ;)

Een auto met defect verkoopt lastig...

Terug naar “MINI-talk”