Aanschaf Cooper S JCW?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
RKorenberg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2013, 23:33

Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 19:48

Beste mini rijders, dit is voor jullie misschien al het zoveelste 'aanschaf advies topic', maar wil toch graag even jullie mening!

Rijd momenteel een Alfa Romeo 156 JTD uit 2005, maar gezien ik binnenkort voor mijzelf ga beginnen met een kantoortje een paar km verderop, kan een diesel niet meer uit. Heb een Mini altijd en leuk gevonden, en ik zou nu dan ook een graag een Cooper S(JCW) aanschaffen.

Nu is mijn budget voor een Mini ongeveer 7 a 8 duizend, en nu staan er wel een aantal Cooper S JCW varianten op voor dat geld. Echter vind ik het vreemd dat ze allemaal als 163pk op kenteken staan, ook lijken ze allemaal af te wijken qua interieur. De ene heeft een grote kmteller, de ander een carbon dash en 2 tellers, etc etc. Kan dit kloppen? Of is er maar 1 model en is de rest 'home-tjoened' naar een JCW?

Enkele Mini's welke ik wel wat vond lijken :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... -2002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... works.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die laatste vind ik enkel een beetje jammer dat er aan het interieur is geknutseld.

Maar wat zeggen jullie hier van voor dat budget? Vind het zelf nog best wel een flink bedrag voor zon auto(tje :mrgreen: ) Of is het verstandiger om een gewone Cooper S te halen, voor of minder geld of een wat jongere(met minder km's?).

Groetjes Remon
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 20:31

Hoi,

Als je leuke feedback wilt zou ik mezelf eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic (who are you...) dan zul je zien dat je genoeg verstandige tips en feedback krijgt!

:bier
Afbeelding
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 20:32

Op het eerste zicht zou ik zeggen dat enkel die mini uit 2002 een jcw is.
De eerste die je vermeldt is in ieder geval geen originele jcw, zoals in de titel al staat "onderdelen".
RKorenberg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2013, 23:33

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 20:45

Ah ja idd, is zon cartonnen dashboard ook een herkennings punt? Of was eigenlijk alles destijds optioneel te bestellen?
ajede schreef:Hoi,

Als je leuke feedback wilt zou ik mezelf eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic (who are you...) dan zul je zien dat je genoeg verstandige tips en feedback krijgt!

:bier
Done! pardon even overheen gelezen :oops:
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 20:54

Check even dit topic en mijn antwoord....

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =3&t=32586" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou in jouw voorbeelden voor nummer 4 gaan!
Ziet er super uit, ook met fijne stoelen.

En je hebt vele verschillen gehad qua dash enzo, plus dat er natuurlijk ook veel zelf gewijzigd kan zijn....
Carbon is en wordt ook best veel gebruikt bij Mini.

Succes!

:bier
Afbeelding
RKorenberg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2013, 23:33

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 21:11

Dat topic had ik al gezien idd, duidelijk. Nummer 4 ziet er inderdaad goed uit, enkel vind ik zelf die stoelen weer iets te, maargoed dat is nog een keer enigszins makkelijk te vervangen.

Zal ze eens even bellen morgen of ze nog interesse hebben in een mooie alfa als inruil:D
RKorenberg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2013, 23:33

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 21:31

Ah oké zijn wel originele dus zie ik nu bij wat verder zoeken, leken me op het 1e gezicht van die 'simpele 120 euro dingen' van autotype, maar bij wat nader kijken zien ze er wel degelijk uit.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

16 dec 2013, 22:05

Ooohhh, 120 euro per stuk kan je vanavond nog ontvangen hoor voor die stoelen....

:wink:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

17 dec 2013, 14:26

€120 per stuk? Ik zeg, dibs op die stoelen dan! Man, ik zou me er eerst even in verdiepen
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

17 dec 2013, 14:32

Hahahahaha... Doe anders ff een 0 erachter, kom je meer in de buurt (om maar even een richting op te helpen :lol: )

Van die 4 zou ik idd voor de 4e gaan. Meest compleet met opties (carbon, altijd lekker, aero bumperkit, JCW stoelen). Dus een goede start om eventueel verder te modden!
Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

17 dec 2013, 15:48

En de gene (zoals ik) met een Chrono packet hebben ook 2 tellers bij het stuur, met olie temp/druk, gewone temp en benzine meter in de grote teller..

Afbeelding
Afbeelding
RKorenberg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Elburg
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2013, 23:33

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

29 dec 2013, 17:43

Richard030 schreef:Hahahahaha... Doe anders ff een 0 erachter, kom je meer in de buurt (om maar even een richting op te helpen :lol: )

Van die 4 zou ik idd voor de 4e gaan. Meest compleet met opties (carbon, altijd lekker, aero bumperkit, JCW stoelen). Dus een goede start om eventueel verder te modden!
Haha sorry kwam ik later pas achter haha :mrgreen:
stefan740 schreef: In principe staan alle S's en JCW's met 163pk op kenteken. Kit werd bij dealer ipv fabriek ingebouwd.
Grote kmteller is standaard, Mini's met af fabriek navi hebben twee tellers boven het stuur en navi in de grote teller.
Carbon dash is een losse optie geweest.
Ok bedankt voor de info, dan weet ik ook weer hoe dat zit.

Heb wat rondgebeld maar met inruil krijg ik niets meer voor mijn huidige auto, dus ga die toch eerst proberen los te verkopen en daarna een mooie mini uitzoeken :mrgreen: Kijk tzt wel even als het nou een S wordt of een JCW.

Nog even 1 vraagje, wellicht dat iemand deze auto kent toevallig ; http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... -2002.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat op kenteken als een 'normale' 1.6, maar wel iets van Works onder de kap? Geen 2 uitlaatjes in de midden, wat een S altijd heeft dacht ik? Dus lijkt me dan wel een gewone 1.6?
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Aanschaf Cooper S JCW?

29 dec 2013, 18:02

Dit is een mini cooper 120 pk met het works sound pakket, rvs works uitlaat, ander luchtfilter en andere software klinkt mooi hoor maar is dus niet de cooper s met works pakket met 210 pk

Terug naar “MINI-talk”